Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

Counterpointer

Og kursen er opp og ned og opp igjen

Har lagt av en liten pott til å trade litt oftere for å se om det er lurt å ta ut litt fortjeneste underveis.
Kjøpte på 293 og nå ligger kursen på 297, tror ikke det er mye å tjene da kurtasje spiser opp mye. Men det er en morsom hobby.
Spennende å se hva morgendagen bringer. Blir det oppgang eller ny dipp?

Øyvind.h

Sitat fra: mthoring på tir 24. jul 2018, kl. 22:50
Sitat fra: arthur på tir 24. jul 2018, kl. 22:27
Mens andre kanskje vil kunne antyde muligheten av at det kan synes som om det har pågått en kampanje for å drive kursen opp en god stund nå?

Denne artikkelen kom ut nå, vil si den greit støtter opp om det jeg skrev tidligere i kveld.

https://electrek.co/2018/07/24/tesla-troll-short-doxxed-oil-industry-musk-calls-boss/

Minner meg om elbilhateren på Broom som det viste seg at jobbet for en bilforhandler.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Tror ikke jeg kjenner noen shortere, men de vedder på kursfall - fair nok. Har de ingen ønsker for hvordan samfunnet skal utvikle seg eller er det kun profitt?
Utfordringen er hvis disse forsøker å drive kursen ned med medie-manipulasjon som gjør at firmaet evnt. står i fare for å gå under. Det er vel ikke nødvendigvis slik at de trenger en konkurs for å bli tilfreds.
Andre vedder på kursoppgang og kan jo fristes til å manipulere den veien.
Verre er det med de som manipulerer fordi de har store interesser i at Tesla faktisk går under for å beskytte andre investeringer i truede bransjer. Montana Sceptic er altså avslørt som en. Sikkert smart å kombinere det med shorting også, så får man til en ny yacht hvis man får rett.
Det verste er allikevel de som bare sprer møkk fordi de liker å krangle/skape konflikt/er sjalu etc.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

doldis1

SitatDet verste er allikevel de som bare sprer møkk fordi de liker å krangle/skape konflikt/er sjalu etc.

Vi har nok dessverre en par av de her på forumet..

For min egen del er det en annen sak som irriterer mere. Mulig noen har lagt merke til at det har kommet lite fra min penn i den siste tiden ? Grunnen er ganske enkelt at moderator valgte å utestenge meg fra forumet grunnet personangrep....

Etter mitt skjønn er det få eller ingen her inne som har pådratt seg flere personangrep enn meg, og det er greitt, jeg har ikke rapportert noen av de. At moderator utestenger meg mens Teslahaterne her inne uforstyrret får fortsette å slenge dritt om Tesla og nettopp personangrep er derimot IKKE greitt!

Jeg mener dette forumet trenger en ny moderator som er oppgaven moden og som følger litt  med i trådene, å la dette forumet bli et talerør for folk som motarbeider Tesla og en bærekraftig framtid er hodeløst !! Så får vi se da om han har baller nok til å ikke fjerne eller flytte dette innlegget ..?

Jeg finner uansett ingen motivasjon for å fortsette her så dette blir mine siste ord i dette forumet.

o.b.lix

Sitat fra: Doldis1 på ons 25. jul 2018, kl. 08:23
jeg har ikke rapportert noen av de. At moderator utestenger meg mens Teslahaterne her inne uforstyrret får fortsette å slenge dritt om Tesla og nettopp personangrep er derimot IKKE greitt!

Jeg mener dette forumet trenger en ny moderator som er oppgaven moden og som følger litt  med i trådene,

Her ligger nettopp problemet, slik jeg ser det. Hvordan skal moderator kunne slå ned på noe som helst hvis ingen forteller om det? Og jeg garanterer - ingen moderator i verden leser alle innlegg i et forum, det er simpelthen umulig.

Jeg har noen ganger rapportert inn ufine personangrep mot andre når jeg har sett slikt, og da har moderator alltid tatt grep.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jkirkebo

Sitat fra: o.b.lix på ons 25. jul 2018, kl. 09:23
Her ligger nettopp problemet, slik jeg ser det. Hvordan skal moderator kunne slå ned på noe som helst hvis ingen forteller om det? Og jeg garanterer - ingen moderator i verden leser alle innlegg i et forum, det er simpelthen umulig.

Tja, jeg leser alle innleggene her så jeg ser ikke helt hvorfor det skal være umulig for andre ;)
Ellers har jeg lenge ment at Elbilforeningen burde koste på seg en 100% stilling for drift og moderering av forumet.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Motorwatt

Sitat fra: jkirkebo på ons 25. jul 2018, kl. 10:01
Tja, jeg leser alle innleggene her så jeg ser ikke helt hvorfor det skal være umulig for andre ;)

Oj. Pr. idag er det postet ca. 678.000 innlegg.

Counterpointer

SitatDet verste er allikevel de som bare sprer møkk fordi de liker å krangle/skape konflikt/er sjalu etc.

For min egen del er det en annen sak som irriterer mere. Mulig noen har lagt merke til at det har kommet lite fra min penn i den siste tiden ? Grunnen er ganske enkelt at moderator valgte å utestenge meg fra forumet grunnet personangrep....

Etter mitt skjønn er det få eller ingen her inne som har pådratt seg flere personangrep enn meg, og det er greitt, jeg har ikke rapportert noen av de. At moderator utestenger meg mens Teslahaterne her inne uforstyrret får fortsette å slenge dritt om Tesla og nettopp personangrep er derimot IKKE greitt!

Jeg mener dette forumet trenger en ny moderator som er oppgaven moden og som følger litt  med i trådene, å la dette forumet bli et talerør for folk som motarbeider Tesla og en bærekraftig framtid er hodeløst !! Så får vi se da om han har baller nok til å ikke fjerne eller flytte dette innlegget ..?

Jeg finner uansett ingen motivasjon for å fortsette her så dette blir mine siste ord i dette forumet.
Jeg synes det er veldig synd om du slutter å bidra på dette forumet.
Selv om vi ikke alltid er enige og formen er spiss noen ganger så trengs det tydelige debattanter.
Kan ikke ta full stilling til saken, men deler oppfatningen at du har fått en stor andel temmelig personlige karakteristikker på deg selv og jeg skjønner godt at de er blitt besvart.
Har blitt både «tilsnakket» og fått redigert  bort poster jeg virkelig ikke skjønner hvorfor, mens andre som er mye mer utenfor får stå. Moderering er litt tilfeldig er min oppfatning.

Håper du ombestemmer deg!

GOS

Sitat fra: Motorwatt på ons 25. jul 2018, kl. 10:07
Tror nok Jens mente Tesla delen og ikke alt på Elbilforum

Vet ikke om det kun er en stykk Moderator på hele Elbilforum? Da kan det fort bli litt mye for en person vil jeg tro.

Audi A6 e-tron Sportback Quattro Dynamic Pro bestilt november 2024, levert mai 2025
Model Y bestilt august 2022, tatt ut juli 2022
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
Tesla Model S85 blå, levert juni -14, 2019

Tulle

Forstår Doldis veldig godt. Her er en moderator som arbeider etter tilfeldighetenes lov. Dersom en søppelskriver, jeg trenger ikke å nevne navn, rapporterer en som er lei av denne søppleskriveren, blir vedkommende utestengt. Det minste en moderator bør gjøre er å lese gjennom mange av innleggene til den som blir rapportert og til den som rapporterer. Så kan moderator vurdere hva som skal gjøres og f.eks ta kontakt med den som er blitt rapportert. Det gidder ikke moderator her og det spår jeg vil bli dette forumets død.
Elbilforeningen bør våkne og skaffe en moderator som gjør jobben sin.

Motorwatt

@Tulle
Og dette var ditt første bidrag i formuet? Virker som du har vært med en stund?

Tulle

Sitat fra: Motorwatt på ons 25. jul 2018, kl. 10:51
@Tulle
Og dette var ditt første bidrag i formuet? Virker som du har vært med en stund?
Går an å lese uten å skrive...

jkirkebo

Sitat fra: GOS på ons 25. jul 2018, kl. 10:30
Sitat fra: Motorwatt på ons 25. jul 2018, kl. 10:07
Tror nok Jens mente Tesla delen og ikke alt på Elbilforum

Vet ikke om det kun er en stykk Moderator på hele Elbilforum? Da kan det fort bli litt mye for en person vil jeg tro.

Jeg leser alt, bruker kun funksjonen "nyeste innlegg". Men jeg har ikke lest alt som noensinne er postet da, bare de siste drøye 8 årene. Om det på den tiden er postet 500.000 innlegg er det bare ca. 130 innlegg om dagen.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Motorwatt

Allikevel ganske imponerende  :D

o.b.lix

Sitat fra: jkirkebo på ons 25. jul 2018, kl. 12:23
Jeg leser alt, bruker kun funksjonen "nyeste innlegg". Men jeg har ikke lest alt som noensinne er postet da, bare de siste drøye 8 årene. Om det på den tiden er postet 500.000 innlegg er det bare ca. 130 innlegg om dagen.

Var nok mindre første årene og mere senere år tenker jeg. Men du kan sikkert få jobb som moderator, bare husk at du kan ikke hoppe over en dag eller en time, men være pålogget hele dagen, eller vil du bli stemplet som lat. Og betalingen? Utelukkende kjeft for å enten ikke være nok på og ialle fall ikke rettferdig, og muligens lønn i himmelen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA