Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Hvorfor blir shorterne sittende i posisjonen sin selv når kursen falt til 270$ eller tidligere når kursen var 250$

Hvis jeg husker riktig var Sveås 10 millioner i pluss på sin posisjon på 300$

Er det så enkelt som maksimering/grådighet? Eller trenger de under 200?

Espen Hugaas Andersen

De fleste tror Tesla er kraftig overpriset eller at Tesla vil gå konkurs. Om de tror Tesla vil falle til 0-100 USD så tar de jo ikke ut mye av gevinstpotensialet om de lukker sine posisjoner på 250 USD.

Det er jo akkurat samme grunn for at jeg ikke solgte alt på f.eks 380 USD. Jeg tror aksjen vil gå mer opp og det er fortsatt et meningsfult potensiale for å tjene penger.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Oppe i 310 nå. Bra å se at Tesla endelig reagerer litt på gode nyheter. Normalen er at det faller...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OleJA

310'ish har vel blitt antatt som barieren som må brytes for videre stigning mot 350. Passerer greit forbi 312 nå, så alt bør ligge til rette for noen spennende dager.

OlaM

Suser forbi 10% opp og $320. Er det nok nå den skvisen kommer, mange som blir sparket ut av shorten eller gir seg. Da er det i sakens natur at den kommer et stykke tilbake og, men veldig spektakulært likevel.
'21 3LR

Counterpointer

Sånn jeg ser det så går den mot 320 snart.

Må jo være markedet som viser reaksjon på shareholdrrs meeting?

Er dette bare en ny svingning og det går snart nedover igjen?

Espen Hugaas Andersen

Reaksjonen på møtet var mye større enn jeg forventet. Det var ca ingen ny informasjon på møtet. Men kursen har vært lav lenge nå, så det er ikke unaturlig at det går opp heller.

Jeg tror det er en sjanse for at vi fortsetter opp mot 350+, men egentlig tror jeg vi fortsetter å holde oss i nærheten av 300 inntil Tesla når 5000 model 3 per uke.

I beste fall fortsetter vi opp mot 350 de nærmeste dagene, så kommer det om ~3 uker bekreftelse på at Tesla har fått til 5000 Model 3 per uke, og kursen går opp mot 400, så kommer det en mini-short squeeze og kursen drar i vei opp mot 450-500. Vi kan altså se 450-500 innen tre måneder. Det er er det utfallet jeg nå håper på, og om man kommer opp mot dette nivået så vil jeg nok redusere posisjonen med en del, men jeg er også forberedt på å sitte med aksjene i 1-5 år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Wenche

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på ons 06. jun 2018, kl. 23:22
Reaksjonen på møtet var mye større enn jeg forventet. Det var ca ingen ny informasjon på møtet. Men kursen har vært lav lenge nå, så det er ikke unaturlig at det går opp heller.

Jeg tror det er en sjanse for at vi fortsetter opp mot 350+, men egentlig tror jeg vi fortsetter å holde oss i nærheten av 300 inntil Tesla når 5000 model 3 per uke.

I beste fall fortsetter vi opp mot 350 de nærmeste dagene, så kommer det om ~3 uker bekreftelse på at Tesla har fått til 5000 Model 3 per uke, og kursen går opp mot 400, så kommer det en mini-short squeeze og kursen drar i vei opp mot 450-500. Vi kan altså se 450-500 innen tre måneder. Det er er det utfallet jeg nå håper på, og om man kommer opp mot dette nivået så vil jeg nok redusere posisjonen med en del, men jeg er også forberedt på å sitte med aksjene i 1-5 år.

Det var nok mange som forventet at Elon ville utsette målet om 5 000 Model 3 i uken i løpet av juni, ytterligere. Det at han holdt fast med målet, og det er kort tid i gjen av månenden, samtidig sier at det ikke er behov for mer pengeinnskyting resten av året, samt at de sikter mot overskudd i Q3 og Q4, som ble bekreftet. Ikke lurt å være short nå....
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

o.b.lix

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på ons 06. jun 2018, kl. 23:22
Reaksjonen på møtet var mye større enn jeg forventet. Det var ca ingen ny informasjon på møtet.

Jo, Elon ble ikke "kastet ut" - og han blir jo sett på som den viktige drivkraften bak selskapet...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: o.b.lix på tor 07. jun 2018, kl. 11:56Jo, Elon ble ikke "kastet ut" - og han blir jo sett på som den viktige drivkraften bak selskapet...
Det er ikke nytt. Sjansen for at Musk skulle mistet rollen som styreleder var vel omkring 0,001%. Jeg kan ikke si jeg i det hele tatt lurte på utfallet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øggen

Sitat fra: o.b.lix på tor 07. jun 2018, kl. 12:08
Nei men at det i det hele tatt var et tema må ha skapt usikkerhet.

Norge stemte imidlertid for å "kaste hanh ut" via sine andeler i oljefondet...

Ikkje så rart. Berre hør på ordlyden:
Olje=Elon ?? Det går jo ikkje sammen!!
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

doldis1

Sitat fra: Doldis1 på ons 02. mai 2018, kl. 00:20
Nei vi "vet" ikke, men hvis grafen ikke er et fullstendig makkverk skjøt shortingen fart ca. 22 mars på kurs 310, hvilket betyr at turen ned mot 250 var til største delen drevet av shorterne. Grafen viser også at shortene i kun liten grad ble dekket inn rundt 250 og også at shortinteressene økte hele veien opp mot 300.

Hvilket betyr at det er endel shortposisjoner (kjøpt mellom 250 og 300) som allerede ligger inne med varierende tap. De av disse som er belånt og inngått nær 250 kan allerede på kurs 300 være farlig nære på å bli tvangsinnløst.. Skjønner ?
SitatTrykker Musk på hypometerknappen i morgen og kursene hopper noen få % på Tors. kan TSLA spinne i vei 10% i ett jafs ..
.. ;)

Tok litt tid men jeg mener 9,74 % er innafor  ;) I dag burde vel kursen etter alle solemål gå pent tilbake til noen $ under 310 ? Men så var det 40 mill. shorteraksjer da..?  Tror jeg avstår fra å spå retningen i dag ..

Sveinung1954

Sitat fra: Øggen på tor 07. jun 2018, kl. 13:36
Sitat fra: o.b.lix på tor 07. jun 2018, kl. 12:08
Nei men at det i det hele tatt var et tema må ha skapt usikkerhet.

Norge stemte imidlertid for å "kaste hanh ut" via sine andeler i oljefondet...

Ikkje så rart. Berre hør på ordlyden:
Olje=Elon ?? Det går jo ikkje sammen!!

Nå trenger ikke stemmegivingen til Oljefondet ha sammenheng med konspirasjonsteorier da...det finnes mange gode faglige argumenter for at Elon ikke bør sitte i styret. I Norge ville det til og med vært forbudt ved lov.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA