Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: bakskj på onsdag 31. januar 2018, klokken 11:24
Hva slags konto ville dere anbefalt hos nordnet for tesla aksjer? Ser for meg å sitte på dem ca ett år.

Aksje- og fondskonto. Det beregnes skatt på vinn/tap på hvert salg, men siden du skal sitte lenge så gjør det ingenting. Også lavere formueskatt, hvis det er relevant. Bare pass på at du velger riktig kurtasjemodell på innstillinger. Hvis du handler utenlands for under 49 500 lønner det seg å velge Mini, ellers velger du Normal.

Du kan også åpne en aksjesparekonto i tillegg for resten av sparepengene.
'21 3LR

doldis1

Nå er jeg faktisk usikker... Jeg tipper vi skal litt opp og teste motstanden rundt 358/60 men etter det?
Setter vi kursen ned mot 320 eller opp til 390?

Magnus Hansen

Bratt ned to dager nå. Tilbake rett over 300... teknisk svak..

Magnus Hansen

297 nå. Spørs vel om dagens næringsliv ringer opp igjen Sissener på mandag sånn ar han kan fortelle hvor mye han shorter Tesla.

Før Tesla får skikkelig orden på produksjonen av Tesla 3, er det vanskelig å tenke seg stor oppside. Kan derimot bli gode kjøpsmuligheter hvis man har langsiktig tro på selskapet. Men aksjen ser veldig svak ut teknisk og kan falle en god del mer.

Knut Røe

Sissener forteller at han har bestilt MB EQC.
600 km. 2019.

Øyvind.h

Kommer vel enda en artikkel om Sissener :D "Nå har jeg endelig tjent penger. Det tok sin tid. Men jeg har rett."

Bra han kommer seg i pluss nå, det har ikke sett bra ut så langt med den shortposisjonen han tok. La oss håpe han ikke har dekket seg inn.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Avh

Sissener kunne kjøpt model X på dagen, men alt for å få inn shorten .... :laugh:
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. februar 2018, klokken 19:02
Kommer vel enda en artikkel om Sissener :D "Nå har jeg endelig tjent penger. Det tok sin tid. Men jeg har rett."

Bra han kommer seg i pluss nå, det har ikke sett bra ut så langt med den shortposisjonen han tok. La oss håpe han ikke har dekket seg inn.
Ups. 313 nå. Da var han visst i minus igjen. Kanskje han var rask nok til å komme seg unna uten tap. ;)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

doldis1

I går var det fullt utslag på hypometeret igjen, som vanlig uten en god grunn, spørs vel om en trenger noe med litt substans i for å passere 360 ?  ;) Vi får se..

Espen Hugaas Andersen

Ja, vi får se.

En kjip trend den siste tiden er fallende dollarkurs. Nå er vi nede i 7,76, når vi var på 8,3-ish i desember. Det er et tap på 6% bare utifra valuta. Men normalen er vel i området av 7, så man får vel bare leve med det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

BMW850

Fikk bestillt min til 5.98% høsten 2013. Kupp  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

doldis1

Ja absolutt enig med deg Espen om dollarkursen. Ser at endel finansfolk spår "return of the dollar" i 2018 men trenden så langt er negativ. Misstenker at dollaren ikke skal lavere enn 7,6/ 7,58 i første halvår for så å sprette opp et stykke over 8 igjen , vi får se..

doldis1

Etter en lang vinter der Teslashorterne har overgått hverandre i svartmaling , aner jeg en aldri så liten forstyrrelse  i kraften ? ;)

Mens hypometeret ennå sover vintersøvnen og ligger til lading på lav 320 kurs, husk dette: neste gang vi nærmer oss 360 er det ingen garanti for en bounce back, may the force be with you!  ;)

Motorwatt

For øvrig gjentok Goldman Sachs sin salgs-anbefaling, med et kursmål på 205 dollar. Tesla-aksjen ble i går ettermiddag handlet for i overkant av 316 dollar.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Espen Hugaas Andersen

Kjøpte litt på 315 i går. Står parat til å kjøpe mer om det skulle falle under 305.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA