Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

doldis1

Jim Chanos var ute i media i går og kunne fortelle at verdien på Tesla var "zero" ..?  Nå antar jeg at
denne vurderingen av markedsverdi er basert på en objektiv analyse og ikke et ønske om å kunne dekke
inn shorten sin litt billigere ? 

SitatJeg tok litt gevinst på 340,75. Jeg håper og tror kursen vil fortsette oppover de neste ukene, men vil også forsøke ha litt krutt på lur.

Kan være et lurt trekk, shorterne kommer til å spy eder & galle til uka for å snakke ned kursen. Jeg kjøpte
noe på 295 i nov. som jeg vil vurdere å selge hvis kursen sliter med å bryte gjennom 357/360, ikke før.

Trolig vil jeg ikke selge en aksje før makroøkonomien står med ene foten i grava og den andre på ett vått
bananskall , det skulle faktisk ikke forundre meg det spor om tsla når usd 450 før påske ..

doldis1

Finns det en eneste grunn til at TSLA ikke skal starte et sa#"ns rally mot usd. 365 rundt fre. 19de jan. ?    ;)

Knut Røe

Your heart is where your money is  ::)
Ikke glem det doldis, fort gjort å bli sveiseblind på dette her, du ser bare det du selv vil.
Vi får vente på litt mer dårlige nyheter, kanskje det blir (suckers) rally da.

Espen Hugaas Andersen

God dag i dag. Noen dager til som det så begynner det å hjelpe. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

doldis1

Nå tror jeg jaggu påskeferien ryker for shorterne også... 10 mia. usd i shorts som skal dekkes inn når panikken brer seg..

En vanlig dagsomsetning av tsla ligger vel på ca. 2 mia. usd .. DVS shorterne må kjøpe hele neste ukes omsetning av Tsla for å dekke inn shorten sin !  Bare den aktiviteten er vel nok til å drive kursen opp i 400 usd..... :D ;D

doldis1

Stanget i usd 350 for en liten stund siden så da virker det som om rallyet er i gang igjen, som nærsagt vanlig uten grunn... Eller kan det være paniske shortere som dekker inn shorten sin ?  ;)

bakskj

TSLA feiler å handle via Nordnet:
Dette verdipapiret handles ikke på et regulert marked innenfor EØS

Noen som har en annen norsk aktør de anbefaler?
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Nesquik

Rart. Jeg bruker Nordnet uten problemer til å handle tsla. Sist gang i forrige uke.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Espen Hugaas Andersen

Jeg bruker Netfonds, og er fornøyd med det. Men Nordnet har da vel aksjehandel på NASDAQ?

Sikker på at det ikke mangler en signering, du forsøker å handle på en aksjesparekonto (som kun fungerer innenfor EØS), e.l?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nesquik

Det høres ut feilen ligger i at han forsøker å legge dette inn i en ASK ja.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

bakskj

Jepp, ASK. Takk for rask avklaring :)
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Espen Hugaas Andersen

Bare hyggelig. Har noen forresten førsøkt å handle Tesla på Frankfurt-børsen (notert som TL0)? Det er vel kanskje mulig å ha dette i en ASK?

Har ikke vurdert dette tidligere, for i mitt hode var ASK kun for norske aksjer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Nei, det går visstnok ikke, selv om det er mulig å kjøpe i Frankfurt. Så da legger jeg den tanken død.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bakskj

Hva slags konto ville dere anbefalt hos nordnet for tesla aksjer? Ser for meg å sitte på dem ca ett år.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

petersv

Vil fraråde å handle TSLA med en tidshorisont på ett år, det er stor sannsynlighet for å tape penger da, i likhet med en hvilken som helst annen aksje som svinger såpass mye. Jeg har sittet på mine nå i drøyt 7 år, og kommer til å ha de litt til, så om det synker 30% er ikke så "farlig".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA