Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

Jalla

Model 3 kommer senere enn antatt, og den blir dyrere.

Sjefs-bilanalytiker hos Morgan Stanley, Adam Jonas tror bilen først er i produksjon i 2018.
Jonas tror imidlertid at Model 3 kommer til å bli dyrere enn det, og at den vil ende på 65.000 dollar (567.000 kroner).

http://www.tu.no/industri/2016/02/02/tesla-model-3-kan-bli-bade-dyrere-og-komme-senere-enn-antatt

Espen Hugaas Andersen

Som jeg sa i kommentarfeltet under artikkelen så er 65k USD gjennomsnittlig salgspris (ASP), ikke startpris. Og jeg tror analytikeren har estimert for høyt - jeg tror vi kan trekke i fra 5-10k.

Det er mer realistisk at Model 3 produksjonen ikke kommer opp i god fart før 2018, men dette blir kun spekulasjon. Og selv om Model 3 skulle blir forsinket så lever Tesla fint på salget av 100-150k Model S/X per år i 2017, samt Tesla Energy.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

boppus

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krl

Rimelig stygt fall siste 6 mnd: http://finance.yahoo.com/echarts?s=TSLA+Interactive#{"range":"6mo","allowChartStacking":true}

Lav oljepris, rykter om forsinket Model 3 og muligens et par skivebom-uttalelser fra Elon Musk ser ut til å være en dårlig kombinasjon.

Men oppsiden blir til gjengjeld større dersom Model 3 skulle vise seg og være i rute!

plvr

Velg 1 eller 2 år på den kurven der så ser det imidlertid nokså stabilt ut  ;)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

FU73

Hmm. sitter og ser inne på Netfonds. prøver å se gjennom alle vilkår ( he he, 11 sider ) vet ikke noe om alt dette og hvordan det fungerer. hadde vært spennende å lært og prøvd seg litt.
Blir dette litt som en slags spillekonto.? skal man bare føre over penger, for så å kunne bruke de videre på kjøp. Er det det hele?
finnes det noen plass å lese seg litt fram på dette uten å lese ei hel bok om det ;D
2016 Model S 70D

Havebigfun

Du trenger evt bare dekning på brukskontoen din- de trekker beløpet derifra.
Selvangivelse blir fort rotete med en del slike utenlandshandler. Jeg gikk for nordnet zero som ordner skatten og du betaler for avkastning først når du tar ut pengene- tilsvarende konto har Netfonds også- kanskje det var en slik konto du mener mtp innbetaling(?).

christian1986

Merker jeg er glad jeg solgt ut siste post for noen uker siden.. Spent på hvor langt ned den skal...

Eller.. Sitter igjen med en liten sum i pensjonssparing. Så får vi se hvor lurt det er om en 10+ år...

weld77

Hui, så det går. Tydligvis en del som vil ut før kvartalstallene kommer?

Ned 8.5% så langt i dag.

Kunne vært verre: LinkedIn er ned over 40% på svakere fremtidsutsikter.

SabreMan

Hele markedet har fått panikk. Det meste raser nedover, men det har også vært en del nedsettende artikler om Tesla flere steder i det siste.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

petersv

Benyttet muligheten til å kjøpe litt, så får vi se hvor smart det var ;)

Havebigfun

Teslanewbie

Sitat fra: Teslanewbie på tor 21. jan 2016, kl. 01:41
Tar alltid tap etter 10% nedtur , kjøper meg inn på lavere kurs .. Ikke lurt å bli med ned , nei....

Ikke dumt med 10% stoploss .. Hvor mye har aksjen falt siden jeg skrev dette ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA