Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

jonasdig

I følge Elon Musk biografien til Ashlee Vance var Tesla nær konkurs i tidlig 2013. Dette er informasjon som var lite kjent før biografien kom ut tidligere i år. Så historien kunne sett veldig annerledes ut. Folk bør vær klar over at det er høy risiko i å investere i Tesla. Det er lett å la seg rive med siden mange hobbyinvestorer har tjent gode penger.

kjølholdt

Men jeg har ikke handlet enkelt aksjer før eller etter Tesla
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Real EoN

Jeg har satt tidligere gevinst av TSLA tilbake i TSLA og SCTY. 500 aksjer til sammen.

Det er ikke risikoen til Tesla og Solar City jeg syns er det verste, det er mer at markedet skal få seg en knekk etter mange år med oppgang.
Det positive er at aksjekursen blir holdt nede av en konstant bekymring for at målene ikke skal bli nådd, den som da greier sitte på aksjene til fundamentet og progresjonen er point of no return positiv vil sitte på en ny rakett oppover.
Det kan jo selvfølgelig snu før det, men da har du ikke tro på selskapet etter teknologien til og begynne med å sitter short as a bear :)

Go long, be bull... heia Elon og Lyndon :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

satheesh.net

Tesla stock surges as Morgan Stanley says company will lead in self-driving technology
http://www.marketwatch.com/story/tesla-stock-surges-as-morgan-stanley-says-company-will-lead-in-self-driving-technology-2015-08-17

Opp 14.25 i pre-market akkurat nå ($257.4). ;D

cirys1

Sitat fra: satheesh.net på man 17. aug 2015, kl. 14:11
Tesla stock surges as Morgan Stanley says company will lead in self-driving technology
http://www.marketwatch.com/story/tesla-stock-surges-as-morgan-stanley-says-company-will-lead-in-self-driving-technology-2015-08-17

Opp 14.25 i pre-market akkurat nå ($257.4). ;D

Godt og "høre" jeg benyttet dippen til og kjøpe meg inn for 100k til.. :)

Espen Hugaas Andersen

Greit med en god oppgang før Model X design studio lanseres, leveransene starter, Tesla begynner å gå med profitt, Model 3 blir lansert, Gigafactory starter celleproduksjon, osv.

Det er mange gode grunner til at TSLA skal stige de neste månedene. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

SabreMan

Tesla kan bli priset for høyt utenfor USA som følge av høy dollarkurs. Det er også snakk om å sette opp renten i USA.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Espen Hugaas Andersen

Kronen vil nok ikke styrke seg betydelig før oljeprisen øker betydelig. Økende oljepris er noe som i utgangspunktet bør bety at TSLA vil gjøre det bedre. I hvert fall når salget av Model 3 skal begynne. Og sterkere krone betyr også større profitt på salgene her.

Sånt sett tror jeg ikke valutavariasjonene bør være enormt bekymringsverdig. Men litt forsiktig bør man nok være.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Porsgrunn

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på man 17. aug 2015, kl. 14:44
Økende oljepris er noe som i utgangspunktet bør bety at TSLA vil gjøre det bedre. I hvert fall når salget av Model 3 skal begynne.

Skal jeg tippe tror jeg ikke vi er veldig uenige her, jeg tror ikke oljeprisen er så veldig viktig i det lange løp.

Når elbilen er har samme pris eller billigere en eksosbil i de fleste klasser(om5-15 år?) er det vanskelig å finne gode grunner for å ikke velge den.

Oljepris vil selvfølgelig ha en innvirkning på hvor fort det går, men det er veldig få steder bensin er billigere enn strøm. Derfor er jobben med å drive teknikken fremover og prisen nedover enda viktigere for tesla og Model 3 sin fremtid.

DaTwister

Jeg har aldri handler aksjer tidligere. Er det mye å sette seg inn i, for å kjøpe noen få TSLA aksjer, bare for å være med på moro? :)

Cobos

Sitat fra: DaTwister på man 17. aug 2015, kl. 23:32
Jeg har aldri handler aksjer tidligere. Er det mye å sette seg inn i, for å kjøpe noen få TSLA aksjer, bare for å være med på moro? :)
Nope.
Skaff deg en konto på Netfonds eller Nordnet, og tror Netfonds er raskest hvis du har BankID. Flytt noen penger fra vanlig bankkonto til kontoen hos den du kjøper aksjer fra og så legg inn en bestilling på alt fra 1 aksje og oppover. For de fleste tipper jeg alt fra 1-50 aksjer vil være noe man er villig til å satse og kan tåle og tape. Ikke lån penger til aksjer før du er sikker på hva du gjør og ikke bruk penger du ikke kan tape. Ellers er det grei utdanning å prøve seg med mindre beløp, og du kan fortsatt spise middag de neste dagene :)

Cobos
Noen banker lar deg handle aksjer på Nasdaq direkte i netbanken også, min bank Skandiabanken tillater ikke det.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

tklev

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på man 17. aug 2015, kl. 14:25
Greit med en god oppgang før Model X design studio lanseres, leveransene starter, Tesla begynner å gå med profitt, Model 3 blir lansert, Gigafactory starter celleproduksjon, osv.

Det er vel ingen grunn til å tro at Tesla begynner å gå med profitt de neste par årene - vekst er viktigere enn å lagre penger på bok.

Blir spennende å se hvor mange emisjonee de må gjøre før de når målet sitt :)

petersv

Sitat fra: tklev på tir 18. aug 2015, kl. 13:59

Det er vel ingen grunn til å tro at Tesla begynner å gå med profitt de neste par årene - vekst er viktigere enn å lagre penger på bok.

Sånn bortsett fra at CFO-en sier det? Kanskje du kan ta hans jobb siden du har så peil ;)

Undertegnede

Sitat fra: petersv på tir 18. aug 2015, kl. 14:19
Sitat fra: tklev på tir 18. aug 2015, kl. 13:59

Sånn bortsett fra at CFO-en sier det? Kanskje du kan ta hans jobb siden du har så peil ;)
+1
Ja de skal gå i pluss i q4 hvis model x ramp går greit. Q1 hvis ikke. Selv tror jeg det blir q1 og at det blir vanskelig å få ut noe serlig mer enn 3k model x ila 2015. Håper jeg tar feil da :) Sitter long for tiden. :)

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA