Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

MR Tesla

Litt trøst  i dag etter en hard uke med nedgang da  både TSLA og usd kursen beveger seg opp sammtidig ;D

Sjøhyene

Sitat fra: Øggen på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:17
Dette er for mange et dustespørsmål, men hvordan får jeg tak i tsla aksjer på rimeligste måte. Hvilke aktører er best (har bare fond foreløpig og ikke inne i aksjer)

Er godt fornøyd med Nordnet.no. Fair kostnadsnivå for amerikanske børser og tilgang til det meste annet også.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Havebigfun

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 11. desember 2014, klokken 21:37
Sitat fra: Øggen på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:17
Dette er for mange et dustespørsmål, men hvordan får jeg tak i tsla aksjer på rimeligste måte. Hvilke aktører er best (har bare fond foreløpig og ikke inne i aksjer)

Er godt fornøyd med Nordnet.no. Fair kostnadsnivå for amerikanske børser og tilgang til det meste annet også.
Hvis du bruker kontoen som heter Nordnet-Zero slipper du å jobbe med riktige tall i selvangivelsen. I tillegg betaler du 28% på gevinsten først når du tømmer kontoen- om mange år.

christian1986

Eller 27% som er riktig nå :P

Havebigfun

Sitat fra: christian1986 på fredag 12. desember 2014, klokken 09:00
Eller 27% som er riktig nå :P
Mulig det - kan hende det er 0% når du blir pensjonist- ikke sannsynlig - men mulig 8)

Sjøhyene

Sitat fra: Havebigfun på fredag 12. desember 2014, klokken 08:56
Hvis du bruker kontoen som heter Nordnet-Zero slipper du å jobbe med riktige tall i selvangivelsen. I tillegg betaler du 28% på gevinsten først når du tømmer kontoen- om mange år.

Den så ikke dum ut nei! Hvis det virkelig er sånn at de ikke er noen ekstra skjulte avgifter noe sted så vil jo denne være veldig lønnsom for de som kjøper og selger litt hvert år. Særlig nå som skjermingsfradraget er så lavt også.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Sveinung1954

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 12. desember 2014, klokken 09:15
Særlig nå som skjermingsfradraget er så lavt også.


Du får forøvrig ikke noe skjermingsfradrag i det hele tatt når du plasserer pengene i  Nordnet-Zero (eller andre Unit Link produkter).
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Sjøhyene

Sitat fra: SKH på fredag 12. desember 2014, klokken 10:49
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 12. desember 2014, klokken 09:15
Særlig nå som skjermingsfradraget er så lavt også.


Du får forøvrig ikke noe skjermingsfradrag i det hele tatt når du plasserer pengene i  Nordnet-Zero (eller andre Unit Link produkter).

nettop ;) Derfor jeg tenker at jo lavere det er jo mindre negativt blir det å miste det.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

petersv

Netfonds liv er samme produkt. Nordnet har mer bloated UI, som gjør det litt penere, men også mye tregere i bruk. Liker netfonts best, har vel litt lavere priser og. Bruker begge to, men tsla på netfonds siden det blir litt kurtasje med såpass store summer.

darthy001

Sitat fra: petersv på fredag 12. desember 2014, klokken 17:36
Netfonds liv er samme produkt. Nordnet har mer bloated UI, som gjør det litt penere, men også mye tregere i bruk. Liker netfonts best, har vel litt lavere priser og. Bruker begge to, men tsla på netfonds siden det blir litt kurtasje med såpass store summer.
Skummet raskt om dette tidligere idag, men leste jeg korrekt og at det ikke er noen maksgrense for kurtasjen på amerikanse aksjer via netfonds og nordnet!?

petersv

#1780
Riktig, dog en minimum har de. 69kr hvis jeg ikke husker feil. Handler du for millioner er det bedre alt. Der ute. Ellers er prisene paa netfonds og nordnet helt overkommelige.

Havebigfun

Sitat fra: darthy001 på fredag 12. desember 2014, klokken 19:22
Sitat fra: petersv på fredag 12. desember 2014, klokken 17:36
Netfonds liv er samme produkt. Nordnet har mer bloated UI, som gjør det litt penere, men også mye tregere i bruk. Liker netfonts best, har vel litt lavere priser og. Bruker begge to, men tsla på netfonds siden det blir litt kurtasje med såpass store summer.
Skummet raskt om dette tidligere idag, men leste jeg korrekt og at det ikke er noen maksgrense for kurtasjen på amerikanse aksjer via netfonds og nordnet!?
Ser ikke slik ut mtp nordnet- jeg har testet opp til 333 k - kurtasjen var da ca 500 kroner

darthy001

Hehe leste uansett feil i første omgang. Trodde det var 1,5%  :-[

0,15% derimot er jo levelig. Ingen store summer som eventuelt investeres nå uansett. Spesielt nå som kronekursen går i dass...

Men hadde ett veddemål med en kollega etter litt for mange øll der jeg mente at han ikke måtte være 100% på at tyskerene bare kunne bestemme seg for å vinne kampen en gang om flere år til. Så da må 10000NOK inn i TSLA-aksjer bare for morro og for å tvinge han til å putte samme sum i BMW-aksjer ;D

teslamsp

DU-failure er ikke almenn kjent I USA enda. Det er bare noen få nyhetsbyrå som har plukket det opp. Tror dette blir blast opp I sinnsyke dimensjoner når det blir kjent. Er derfor foreløbig short, med sikte på $165.

MR Tesla

DU problematikken har vært kjent lenge i US og det er satt av store pengesummer til dette i forbindelse med garantiutvidelsen. Tror det kan svi godt på pungen å shorte Tesla nå like før et stort antall P85D skaper oppstandelse i motormiljøet og dernest på Wall Street- Sentimentet kommer tilbake straks mod x prod modell vises frem og man begybner å se at gigafabrikken reiser seg- at TSLA faller videre kan skje med det første men den når aldri 165 igjenn dersom det ikke skjer et generellt børskrakk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA