Pris på brukt ID4 1st

Startet av casall, man 14. feb 2022, kl. 09:12

« forrige - neste »

ENTO

Sitat fra: biggern på man 14. feb 2022, kl. 12:52
Vel, hvis en klarer seg uten nedenstående funksjoner og liker den innvendige brunfargen, og må ha den nå, kan en vel ikke klage.
1st kostet rundt 426.900,- uten vinterdekk, men har ikke nedenstående:
-   Panoramaglasstak i mørkt glass med elektrisk solgardin
-   sidespeil med minnefunksjon
-   Area-View områdesensor med fugleperspektiv
-   Dynamiske LED Matrix frontlykter med dynamisk lysassistent og LED-list mellom frontlyktene
-   Adaptivt understell, DCC
-   3 soners Air Care Climatronic klimaanlegg med justeringspanel bak
-   12" touch-screen fargeskjerm,
-   Augmented Reality Head-Up Display med projisering av info i frontruten
-   Keyless Access, nøkkelfri åpning og låsing med startknapp
-   Easy Open & Close, sensorstyrt bakluke
-   ErgoActioveseter foran med elektrisk justering, minnefunksjon og justerbar lårstøtte. Korsryggstøtte og massasjefunksjon.
-   Variabelt bagasjeromsgulv
-   Nettingvegg
-   Bagasjeromsnett
-   Komforttelefon med induksjonslading
-   Side Assist blindsoneassistent
-   Traffic Assist køkjøringsassistent
-   Emergency Assist
-   Proaktiv passasjerbeskyttelse
-   Progressiv styring
-   3D LED-baklys med dynamiske blinklys

Da ville jeg lagt på noen kroner og fått med alt det ekstra du ser her. Ser det ligger en MAX på finn til 499k ! Med så lav km.stand er jo en slik en som ny !

ENTO

Stort sprik på pris på MAX ! Ser det ligger  MAX helt opp til 539k med lav km. Vet ikke hva en slik forhandler har å tilby, men alle disse bilene har jo nybilgaranti !!

hELgenen

Sitat fra: ENTO på tir 15. feb 2022, kl. 11:00
Stort sprik på pris på MAX ! Ser det ligger  MAX helt opp til 539k med lav km. Vet ikke hva en slik forhandler har å tilby, men alle disse bilene har jo nybilgaranti !!

Forhandler tilbyr bare mer penger i egen kasse....så enkelt er det.

Jeg solgte min ID.4 1st med ca 15k på telleren til 440" - den gikk til en oppkjøper som så solgte den videre for en ennå høyere pris - nå var dette høsten 2021 - så markedet har kanskje roet seg noe.

Jeg ville uansett ikke hatt noen betenkeligheter å kjøpe en så ny bil av privatperson.

Det er nesten litt rart at folk føler det er tryggere å kjøpe nesten helt ny bil via forhandler eller et bakgårdsfirma som tjener på videresalg, enn via privatperson.

Det skal vel ikke så mye sjekk av bilen før man ser om den har vært utsatt for noe spesielt - og et bakgårdsfirma vil jo uansett kanskje vite hvordan man sminker bilene bedre enn en privatperson.

biggern

Sitat fra: hELgenen på man 14. feb 2022, kl. 14:18
Sitat fra: biggern på man 14. feb 2022, kl. 14:06
Mer støy, om ikke 1st hadde støydempende sideruter foran.

Tja - har hatt ren ID.4 1st og har nå GTX med alt av utstyr - synes ikke GTX støyer noe mindre - snarere tvert imot.

Jeg er meget fornøyd med filtrering av utvendig støy på GTX med støy dempende sideruter foran VS vår gamle Kona.
De første Konaer  var dessverre for dårlig støy dempet ifra fabrikk.
Og jeg kan ikke utrykke meg om hva som var std. på 1st VS Max.
Men at støy merkes i tunneler tror jeg ikke en kommer utenom, da en ikke har noe motor støy + glasstak.
Men ille eller ukomfortabelt syntes jeg det langt ifra er.
Valg av dekk (mykhet) og dim. har jo også en del å si.
Så setter jeg volumet på 30 er det støydempende både fra utvendig og event. innvendig støy fra kona.  :)
Kjører med Focal IS VW 165/IC VW 165   f/b og en liten aktiv Sub. lokalisert i mellom rommet bak, som jeg føler gir en meget god oppgradering av orginal systemet, med meget god forbedring på bass/mellom/diskant.
Jeg er mao. fornøyd.
Når min Tesla promoterende sønn på 25 heller ikke klager, kan det ikke være så ille.

Øyvind.h

Har GTX uten ekstra støydempende sideruter nå og den er stillegående. Merker jo litt i tunnel, men ikke ellers. Har ikke glasstak i nåværende GTX.
Mtp forskjellen i støy fra sommerdekkene på 1st'en og over til vinterhjulene jeg har på GTX nå traff jeg i hvert fall blink med Continental. Svært stillegående dekk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ENTO

Solgte min max idag etter 10.000 km og 6 mnd. Satt igjen med kr. 6.000 i fortjeneste. Altså fikk dekt hele kjøpsprisen + kr. 6.000,-. Det var alt utstyret som gjorde utslaget.
Veldig fornøyd. Så nå er det bare å vente på en gtx !!

Dieselgubben

Med de nye ventetidene til Vw på nybestillinger, bør man forvente at first skal holde seg godt i verdi.

Bjoris

Sitat fra: ENTO på lør 05. mar 2022, kl. 00:46
Solgte min max idag etter 10.000 km og 6 mnd. Satt igjen med kr. 6.000 i fortjeneste. Altså fikk dekt hele kjøpsprisen + kr. 6.000,-. Det var alt utstyret som gjorde utslaget.
Veldig fornøyd. Så nå er det bare å vente på en gtx !!

Grattis med salget, nå tror jeg nok at 1ST uten Max gir bedre avkastning hvis en ser på prisene på finn.no

ENTO

Joda,men kr. 6000,- i lommepenger og ikke noe tap på bilen så er jo dette bra uansett. Hvordan hadde regnestykke sett ut dersom vi bytter ut denne med en Golf i samme regnestykke, eller noe annet fossilt ??

Boikott My Ass

Sitat fra: ENTO på tir 08. mar 2022, kl. 23:42
Joda,men kr. 6000,- i lommepenger og ikke noe tap på bilen så er jo dette bra uansett. Hvordan hadde regnestykke sett ut dersom vi bytter ut denne med en Golf i samme regnestykke, eller noe annet fossilt ??

Tja, startet å tenke på ordtaket;

«Det finnes ingen gratis lunsj»
Bmw 530i G30

Electric cars in Norway

Sitat fra: Bmw_Tryne på ons 09. mar 2022, kl. 00:22
Sitat fra: ENTO på tir 08. mar 2022, kl. 23:42

Tja, startet å tenke på ordtaket;

«Det finnes ingen gratis lunsj»

He he free lunch....ja kjøp og salg av elbiler er vel det nærmeste man kommer gratis lunsj om dagen. Slik har det jo vært i mange år allerede hva gjelder flere elbilmerker... og med bensin/diesel med pumpepris på rundt 24 kr litern fremover blir det mer gratis lunsj for alle som eier og skal selge sine elbiler.... dette jeg skriver  over vel overdrevet men prinsippet står seg... økt halvleder mangel, produksjons forsinkelser og andre forhold og kø etter å få elbiler vil øke andre håndsverdien på elbiler :+1: hurra hurra sier jeg. Ikke fordi man skal tjene penger på elbilsalg men fordi utfasing av fossilbilene går raskere....og det er veldig bra....

Trond.m

Id.4 1St har vært en gullgruve for leasingselskap også. For man har vel ikke krav på å få kjøpe den ut til nedskrevet pris + et lite adm. gebyr. Det er vel faktisk ikke lov engang for selskapene å avtale det.

El-inor

Litt på siden av temaet, men denne GTX-en annonseres med utstyr som original telefon og luftfjæring. Noen som kjenner til hva det koster fra fabrikk?

https://www.finn.no/250897194
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Trond.m

Det finnes ikke, så det er feil i annonsen.

hELgenen

Står mye rot/feil i den annonsen..luftfjæring og sportseter... Det første finnes ikke orginalt og de setene på den bilen er ikke sportseter

Har samme bil selv,men mye mer
utstyr,f.eks elektriske sportseter,større skjerm,HUD,360 kamera,skillevegg bak  for å nevne noe...og synes prisen her var litt heftig gitt alt det den ikke har..

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA