Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skoda Enyaq iv80x - spørsmål og svar

Startet av Thobly, søndag 13. februar 2022, klokken 06:19

« forrige - neste »

Thobly

Hei!

Akkurat fått meg en ny iv80x. Veldig fornøyd. Hva har folk erfart av rekkevidde på denne i disse tider?

En annen ting: slet mye igår med å koble min iPhone til bilen med Apple CarPlay. Noen tips?

Erfaring ladehastighet:
Kjørte fra Stavanger til Oslo i går. Stoppet og hurtigladet to ganger. Første stopp i nærheten av Grimstad på en clever 170kw hurtigladerstasjon og andre stopp på Circle k Grelland 150kw. Opplevde maks 82kw ladehastighet på begge. Før begge stopp hadde jeg plottet inn ladestasjonene på kartet i bilen, og begge gangene var jeg på ca 8% av batteriet.

Var litt overrasket over treg ladehastighet.

Men ellers, strålende fornøyd!

Tafsern

Enn så lenge har det ingenting å si om du plotter inn ladere i forkant i navigasjonen.

At du ikke fikk høyere hastighet med 8% SOC er jo veldig snodig, burde i teorien hatt vesentlig mer.

Rusalka

#2
NAF testet vinterladning av iV80x for et par uker siden, den viser heldigvis noe helt annet enn din opplevelse: Detter ikke under 120kW før den er ladet 35%, men da synker den rask (passerer 80 kW etter 60%).  Men total ladetid et akseptabelt.
https://nye.naf.no/bilguiden/bilmodell/skoda-enyaq/ladetest-skoda-enyaq-iv80x

Thobly

Ja, det var det jeg også reagerte på etter å ha lest testen du henviser til. Kan høre med Skoda om dette. Så må jeg si at jeg er spent på rekkevidden. NAF testet denne og kom 400km på vinteren (0 til -10 grader). Jeg har nå kjørt et par dager i pluss-føre (kjørt rolig), men når jeg lader til 80%, viser den 295 km... Synes det også var litt overraskende.

VoltWay

Ikke tenk for mye på hva bilen gjetter, for den bommer ofte. Kilometer kjørt per lading er det som betyr noe.

Angående hurtigladingen så kan det ha vært laderen som ikke klarte å gi ut mer.

Thobly

Ja, men jeg prøvde to forskjellige hurtigladere, henholdsvis Circle K 150 kw og Clever 175 kw. Kanskje bare maks uflaks hos begge to.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA