VW nedgraderer ID.4 GTX i dagens nye prisliste

Startet av Løytnanten, tor 10. feb 2022, kl. 21:59

« forrige - neste »

Løytnanten

Sitat fra: biggern på man 14. feb 2022, kl. 14:41
Sitat fra: Olemann på fre 11. feb 2022, kl. 10:58
Rekkevidde er bra, forbruk er ikke best i klassen.  Setene kunne vært bedre, likte enda dårligere Top Sport setene, så valgte standard.

Det jeg liker dårligst er styrefølelsen som er både litt svampete og samtidig tung.
Kjørt bilen på bane og da merket jeg tydelig at bilen er laget som familiecruiser og ikke noe annet, og så lenge man trives innen den rammen er det en topp bil.  Må også si at sammenlignet med Ionic5 er den mindre kvikk, men samtidig bedre satt opp for aktiv kjøring, der I5 skuffet stort.

Utsyrsdiskusjonen synes jeg er litt uinteressant, her får man godta at både betalingslyst/evne og ikke minst subjektive behov for ulike leamikk er ulik og av samme grunn som Jotun selger både hvit og rød husmaling  -  folk er ulike.

Vel, seters komfort, styre følelse, tilleggs utstyr, forbruk, støy osv., samt oppførsel/bistand ifra bilens automatiske systemer ved normal kjøring på en vanlig vei er vel alle subjektive valg/meninger etter personlige behov ?

At diverse till. utstyr er "leamikk" og bortkastede penger, er jo din mening.
Men det er nødvendigvis ikke det for andre.

Jøss - hvor sier Olemann noe om "bortkastede penger"?

For øvrig sier han jo nettopp at behov og valg av utstyr er helt og holdent et subjektivt valg.

biggern

Hvis ikke du klarer å lese imellom linjene i hva han uttrykker som bortkastede penger, er det ditt problem.
Det er ikke bortkastede penger for andre.
Top seter er for de fleste, som har prøvd dem, 100 prosent bedre enn standard seter.
Å kaste negative personlige impulser imot hva andre skal mene å tro, på noe de venter på, eller vurdere å kjøpe, mener jeg er totalt unødvendig.
Jeg kan godt si at jeg ikke er i tvil valg av Top imot std. seter og angrer null på dette valget. Ei heller min kone.
Jeg kan godt si at jeg valgte alle + pakker , og angrer ikke ett sekund.
Men jeg er jo bare en kjøper som skal beholde bilen 4-5 år og driver ikke med Vippsing for å tjene noen slanter og samtig leke meg med alle nye Elbil varianter på vei.
Noen elsker å legge inn, som signatur, hva de venter på i bestilling og solgt. Hvorfor?
Er dette den nye gutteklubben for noen som ikke har annet å finne på?
Med xxxx innspill ifra noen her føles det som noen ikke har annet å finne på enn å komme med oppgulp, som bare vil gjøre temaet unødvendig latterlig for de som seriøst søker info på alle elbil produsenter, varianter og event. hva en bør tenke på ved valg.
For meg har dette vært en plass hvor en i sammen kan dele informasjon om forskjeller og eventuellt løsning på problemer etter overtakelse, og ikke en plass en skal kaste unødvendig negative impulser, på en bil en har valgt å beholde, inntil en mottar den neste en har i bestilling, som du tydeligvis har Ltn.

Løytnanten

Sitat fra: biggern på man 14. feb 2022, kl. 21:05
Hvis ikke du klarer å lese imellom linjene i hva han uttrykker som bortkastede penger, er det ditt problem.
Top seter er for de fleste, som har prøvd dem, 100 prosent bedre enn standard seter.
Å kaste negative personlige impulser imot hva andre skal mene å tro, på noe de venter på, eller vurdere å kjøpe, mener jeg er totalt unødvendig.
Jeg kan godt si at jeg ikke er i tvil valg av Top imot std. seter og angrer null på dette valget. Ei heller min kone.
Men jeg er jo bare en kjøper som skal beholde bilen 4-5 år og driver ikke med Vippsing for å tjene noen slanter og samtig leke meg med alle nye Elbil varianter på vei.
Noen elsker å legge inn, som signatur, hva de venter på i bestilling og solgt. Hvorfor?
Med xxxx innspill ifra noen her føles det som noen ikke har annet å finne på enn å komme med oppgulp, som bare vil gjøre temaet unødvendig latterlig for de som seriøst søker info på alle elbil produsenter, varianter og event. hva en bør tenke på ved valg.
For meg har dette vært en plass hvor en i sammen kan dele informasjon om forskjeller og eventuellt løsning på problemmer etter overtakelse, og ikke en plass en skal kaste unødvendig negative impulser, på en bil en har valgt å beholde, inntil en mottar den neste en har i bestilling, som du tydeligvis har Ltn.

"Men jeg er jo bare en kjøper som skal beholde bilen 4-5 år og driver ikke med Vippsing for å tjene noen slanter og samtig leke meg med alle nye Elbil varianter på vei."

Skjellsordet er "flipping" - ikke "vippsing" - biggern.

biggern

Det var bare ett nytt utrykk ifra meg, humoristisk, på noe som er vanlig for noen som har xxxx innspill på alle elbiler (merke/type), ifra alle leverandører her på elbilforum's sider, som leker seg med å prøve seg frem og kjøpe/selge med kun å tjene noen slanter på det.
Totalt unødvendig.
Majoriteten av Elbil ferskinger her søker seriøse råd på biler de forventer å kunne ha de neste 4-5+ år.

Løytnanten

Sitat fra: biggern på man 14. feb 2022, kl. 21:05
For meg har dette vært en plass hvor en i sammen kan dele informasjon om forskjeller og eventuellt løsning på problemmer etter overtakelse, og ikke en plass en skal kaste unødvendig negative impulser, på en bil en har valgt å beholde, inntil en mottar den neste en har i bestilling, som du tydeligvis har Ltn.
biggern - du spør: "Noen elsker å legge inn, som signatur, hva de venter på i bestilling og solgt. Hvorfor?"

Da jeg, for ikke veldig lenge siden, meldte meg inn på dette forumet så jeg at de aller fleste hadde en signatur der de informerte om hvilke bilmodeller de hadde sine erfaringer fra, og hvilke modeller de hadde i bestilling. Jeg følte at det var en fin og informativ måte å presentere seg på og samtidig fortelle om hvilken bilmodell man mener vil dekke dagens behov.

Synes du dette er feil, biggern? Synes du at jeg skal slette den informasjonen fra min signatur?

biggern

Jeg syntes argumenter ikke virker positivt ladet imot hva du ønsker/forventer.
Ref. Signatur:

Nissan Ariya 87 kWt e-4ORCE EVOLVE bestilt 18.12.2021 - lovet levert september
VW ID.4 GTX bestilt 21.05.2021 - usikker levering
Tesla Model 3, 2019 - lånebil inntil videre
BMW 2-serie hybrid (solgt 17.09.21)
Jaguar I-Pace solgt før levering
Blå TM3 levert 27.03.2019 - solgt 07.05.2019
Polestar 2 res. 13.10.19 avbestilt etter prøvesitting

For meg virker som du er litt frustrert i finne din perfekte bil fremover.
Og i forhold til prøvesitting, solgt før levering, sitter du idag med TM3 som lånebil.
Jeg vet ikke hvorfor du sitter med en TM3  som lånebil når du venter på både en GTX og en Ariya.

Det jeg sier er at dette er ikke normalt for de fleste som skal oppgradere/fornye sin bil, om en ikke er singel.
Jeg og min kone (pga internt demokrati/familie stillhet og kos,  går for ett merke/type som dekker begges og barnas behov) vil vi gå for en bil/type som vi har økonomi til å imøtekomme.
Alltid "gi og ta".
Slik tror jeg det er for de fleste nye El bilister, som har lite kunnskap på hverken Elbil eller forskjeller på det ene og det andre.

Løytnanten

Sitat fra: biggern på man 14. feb 2022, kl. 22:39
Jeg syntes intervaller ikke virker positivt ladet imot hva du ønsker/forventer.
Ref. Signatur:

Nissan Ariya 87 kWt e-4ORCE EVOLVE bestilt 18.12.2021 - lovet levert september
VW ID.4 GTX bestilt 21.05.2021 - usikker levering
Tesla Model 3, 2019 - lånebil inntil videre
BMW 2-serie hybrid (solgt 17.09.21)
Jaguar I-Pace solgt før levering
Blå TM3 levert 27.03.2019 - solgt 07.05.2019
Polestar 2 res. 13.10.19 avbestilt etter prøvesitting

For meg virker som du er litt frustrert i finne din perfekte bil fremover.
Og i forhold til prøvesitting, solgt før levering, sitter du idag med TM3 som lånebil.
Jeg vet ikke hvorfor du sitter med en TM3  som lånebil når du venter på både en GTX og en Ariya.

Det jeg sier er at dette er ikke normalt for de fleste som skal oppgradere/fornye sin bil.
biggern - da har jeg slettet min signatur slik at den ikke forteller noe som helst om min erfaringsbakgrunn og mine valg av ny(e) bil(er) - håper det er OK?

Når det gjelder ditt spørsmål her: "Jeg vet ikke hvorfor du sitter med en TM3  som lånebil når du venter på både en GTX og en Ariya. Det jeg sier er at dette er ikke normalt for de fleste som skal oppgradere/fornye sin bil."

Saken er at jeg er avhengig av en bil i mitt daglige virke, og når jeg har solgt bilen jeg hadde (som informasjonen i min tidligere signatur fortalte) så har jeg vært så heldig å få låne en TM3 mens jeg venter på min GTX - er det OK?

biggern

Helt greit at du har solgt hybriden og har en lånebil.
Men at du venter på både en GTX og en Ariya, i bestilling, er ikke normalt, for meg.
Men håper du blir fornøyd, til slutt.

Løytnanten

Sitat fra: biggern på man 14. feb 2022, kl. 23:17
Men at du venter på både en GTX og en Ariya, i bestilling, er ikke normalt, for meg.

"Men at du venter på både en GTX og en Ariya, i bestilling, er ikke normalt, for meg."

Bør jeg søke psykiatrisk bistand mener du, biggern?

Olemann

Ser jeg er omtalt her, kommenterer derfor akkurat dette, selv om jeg innrømmer at denne debatten ikke har den største interesse for meg.  Helt subjektivt, ingen fasit. 

Jeg har ikke sagt noe som helst om at noe er bortkastede penger. At enkelte klarer lese det mellom linjene i min tekst er fascinerende. Eller kreativt kan det også kalles. Men, mellom linjene kan jo det meste leses inn. Om man vil. Og det vil noen tydeligvis.  Greit nok det.

Som farge så er behov for utstyr subjektivt.  Noen synes en familietur til syden med hele familien til kr. 30.000.- er smartere enn å oppgradere setene.  Andre vil heller ha oppgraderte seter.  Og noen trenger ikke tenke på kostnader og tar både turen og setene.  Alt er greit for min del, jeg delte bare hva jeg mente om setene.  Subjektivt, slik min rygg og min rumpe er så subjektiv som den kan bli. Og slik min økonomi er det.

biggern

Sitat fra: Løytnanten på man 14. feb 2022, kl. 23:33
Sitat fra: biggern på man 14. feb 2022, kl. 23:17

"Men at du venter på både en GTX og en Ariya, i bestilling, er ikke normalt, for meg."

Bør jeg søke psykiatrisk bistand mener du, biggern?

Seriøst?
Pleier du å bestille/hekte deg på 2-3 leiligheter eller 2-3 hus samtidig og binde deg til tilbud, om ikke du trenger det, hvis ikke du planlegger kjøp/salg med fortjeneste?
For oppegående kommer det alt for ofte bare tullete xxxx innlegg her fra enkelte, uavhengig av bil merke/type, som har vært på forumet i mange år, og som virker som de ikke har noen annen hobby, eller noe annet å finne på i livet, annet enn å fremheve sin egen viten samt deres forhåpentlige fortjeneste på kjøp/salg imot nybegynnere,
som kun ønsker en Elbil for de neste 5-6 år og som søker info her.
Tror ikke dette forum var tiltenkt for slikt.

Paasan

Tenker det begynner å bli endel diskusjoner her som folk kan ta på pm..

Olemann

Sitat fra: Paasan på tir 15. feb 2022, kl. 19:38

Et gullkorn det der!

Har prøvd lage meg noen regler for egen skriving her inne, klarer kanskje ikke alltid etterleve dem, men kanskje av interesse, så her er de:

1. Les gjennom det du vurderer å kommentere 3 ganger for å være sikker på at du har skjønt det.
2. Vurder om det du planlegger å skrive har interesse for andre enn deg selv, barna, kona/mannen etc.
3. Hvis ja på 2), kladd et svar og sjekk om det holder seg til tema.
4. Hvis ja på 3) les ditt planlagte svar 3 ganger og rett ortografi og grammatikk før du trykker på publiser.
5. Er du irritert, sint eller oppgitt, vent til dagen etter før du publiserer noe som helst.
6. Og selvsagt; Får du lyst til å beskrive andre personer som inkompetente, kranglete, usaklige etc....så gjør gjerne det, men bruk en lapp du kaster i søpla hjemme, andres interesse for din amatørpsykologi er antagelig ytterst begrenset.

Løytnanten

Sitat fra: Olemann på tir 15. feb 2022, kl. 22:45

Et gullkorn det der!

Har prøvd lage meg noen regler for egen skriving her inne, klarer kanskje ikke alltid etterleve dem, men kanskje av interesse, så her er de:

1. Les gjennom det du vurderer å kommentere 3 ganger for å være sikker på at du har skjønt det.
2. Vurder om det du planlegger å skrive har interesse for andre enn deg selv, barna, kona/mannen etc.
4. Hvis ja på 3) les ditt planlagte svar 3 ganger og rett ortografi og grammatikk før du trykker på publiser.
5. Er du irritert, sint eller oppgitt, vent til dagen etter før du publiserer noe som helst.
6. Og selvsagt; Får du lyst til å beskrive andre personer som inkompetente, kranglete, usaklige etc....så gjør gjerne det, men bruk en lapp du kaster i søpla hjemme, andres interesse for din amatørpsykologi er antagelig ytterst begrenset.
Dette er et foruminnlegg som de fleste av oss skriver spontant her og i andre fora, Olemann - ikke en Høyesteretts-dom.

Kjell Salvigsen

Sitat fra: Løytnanten på fre 18. feb 2022, kl. 09:16
Sitat fra: Olemann på tir 15. feb 2022, kl. 22:45

Et gullkorn det der!

Det er foruminnlegg de fleste av oss skriver spontant her og i andre fora, Olemann - ikke Høyesteretts-dommer.

Et av "problemene" i forum som dette er at man kan skrive i skjul av "anonyme" profiler. Da er det enda lettere å fyre løs her inne uten å tenke så mye over at man trenger å skal stå til rette for det man skriver. Er ellers enig med Olemann, en del av reglene hans bør absolutt følges. Jeg vet ikke hvorfor man skal skrive under kallenavn her inne, personlig ser jeg klart flest fordeler med å skrive under ekte navn her inne. Tror det blir mer seriøst av slikt. Enkelte er jo veldig raske til å fyre løs her, det blir i overkant spontant :-) Håper også man fremover ikke henger seg for mye opp i enkelt tester eller enkelt utsagn, men at man bruker litt tid på å danne seg et mer helhetlig bilde før man fyrer løs og konkluderer. Litt kritisk tenkning er bra mener jeg! Mvh Kjell Salvigsen; Ski
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA