Hva betalte du pr kwh sist måned?

Startet av Jejl, torsdag 10. februar 2022, klokken 00:08

« forrige - neste »

Jejl

For de som har spot avtale basert på timebasis kan det kanskje være interessant å sammenligne litt opp mot hva folk flest endte opp med å betale for strømmen i januar. Tenkte da kun på prisen pr kwh inkl nettleie og støttefradraget (ikke medregnet faste beløp som er like, uansett forbruk).

Kan begynne med min pris i sone NO2:  157,953 øre

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jejl

Ulvis

Og så tenkte du å samanlikne graden av smarthus styring, plassering i landet, osv?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Jejl

Tenkte bare at det kunne vært interessant å sammenligne med hva folk flest har betalt for strøm i samme område i samme periode, og om ulike tiltak en har gjort har hatt noe særlig effekt. Men mulig det blir for avansert å få til en reel sammenligning.

En faktor som øker vår strømpris er at vi som regel alltid setter den ene arbeidsbilen til lading rundt kl 16, men en annen faktor som gjør den billigere er at vi feks har tidsstyrt varming av vannet i den ene berederen som kun er på mellom kl 1 til 6.

geear

Orker ikke regne inn nettleie og støttefradrag, for det kommer fra netteier. Strømprisen derimot endte på 174,01 øre. Sone sør. Har alt oppvarmet døgnet rundt, og lader elbiler om natta.

Jejl

Min er på 193,606 øre (før fradraget og nettleien). Mulig at lading av elbilen kl 16 hver dag utgjør ganske mye på prisen da, i negativ retning.

hanche

Jeg var heldig nok til å slippe med 45,97 øre/kWh. I «skrekkmåneden» desember ble det 87,42 øre/kWh. Men så bor jeg da også nord for Dovre (Trondheim, sone NO3), hvor vi har godt med tilgjengelig kraft og begrensede muligheter for å eksportere den.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

turfsurf

Endte opp med 1,35/kWh etter reduksjon av ran uten fastbeløp. 1,73/kWh direkte til Tibber. 
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Oddaa

Strømpris i januar 33,8 øre/kWh. Trondheim.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Electrix

170,5 øre på regningen til tibber i NO2. Lader bare på natta, og har tidsstyring på vvb.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

elektrolux

NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene ble til  168,43 øre innkjøp og 207,34 øre ved salg.

Det blir 97,80 øre etter kompensasjon
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Jejl

https://e24.no/privatoekonomi/i/9KVEjq/tok-for-mye-betalt-for-stroemmen-skylder-paa-systemfeil

Og da fikk jeg bekreftet mistanken om jukse-fakturaer fra strømleverandøren min.

Jejl

Og da fikk jeg allerede beskjed om at jeg var overfakturert med en for høy kwh-pris (et betydelig beløp) av strømleverandøren. De skulle tilbakebetale det tilbake på neste faktura.

Det er 2. gang dette hender nå.
1. gang ville ikke strømleverandøren stå inne for den skriftlige avtalen jeg hadde gjort med en telefon-selger. Den var rett og slett for gunstig mente de. Brukte timevis på mailskriving fram og tilbake, og eneste måten jeg kunne få igjen penger på var å ta rettslige skritt. Dette var en strømleverandør som hadde 100% fornøyd-garanti + prismach.
Telefon-selgeren var selvfølgelig forduftet når første faktura kom, og han svarte ikke på tlf eller mail, og strømleverandøren mente at avtalen jeg hadde skriftlig ikke var verd noen ting siden den ikke var gjort direkte med de.

Forresten, nei det 3. gang jeg opplever noe slikt tull. Et annet selskap omgjorde på vilkårene mitt i den bindende avtalen om prismach etter 4 mnd, selv om jeg hadde inngått en avtale for 1 år. Det gjorde avtalen så ugunstig at jeg måtte skifte leverandør med en gang for ikke å tape for mye penger.

Banditt-bransje!

elektro

59,9 øre etter kompensasjon med Lyse fastpris 12 mnd, tegnet i slutten av november 2021.

Bor i Oslo området i et 160 kvm enderekkehus fra 2016 bygget etter TEK10 med balansert ventilasjon/varmepumpe (NIBE F750) med vannbåren varme og noe el. varmekabler. Familie på fire, to elbiler, hjemmekontor og innetemperatur på 25 grader selv om det er -15 ute. Bedriver ingen bevisst strømsparing, bortsett fra at vi lader om natta. Tørketrommelen går as we speak. Peisovnen kan vi ikke bruke, da blir det for varmt og lufta for tørr. Det er i kun for kos en gang i blant, med vinduene åpne.

Kommer fra mange år med Tibber. Begynte så å shoppe rundt da det dro seg til i fjor høst. Sparte litt på 1 mnd. velkomsttilbud hos Agva(!), hadde så et par gode måneder med Polar Bolig «kombinasjonsavtale». Innimellom dette tegnet jeg en bra fastpris avtale med Lyse, så en enda bedre avtale med Sognekraft (nå WATTN), som jeg i begge tilfeller benyttet meg av angrefristen på. Før jeg angret igjen og hoppet på siste sjanse til å få fastpris under en krone.

I etterpåklokskapens lys, etter å ha regnet mye på dette, skjønner jeg ikke hvorfor er ikke tegnet en avtale på flere år da disse var på under 50 øre. Umulig å tape på. Forbrukermyndighetene burde sagt; Løp og kjøp!!
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA