Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ødelagt varmer C-Zero

Startet av Specigold, onsdag 02. februar 2022, klokken 16:08

« forrige - neste »

TB

Sitat fra: Specigold på torsdag 03. februar 2022, klokken 21:54
Ja den forsvinner , men tar lang tid.bor i Stavanger,så blir jo ikke veldig kaldt.men føler at når bilen er gått litt at det kommer noe varme ut av den også. Men, det var det forhandlerverksted sa..
Ser ikke helt hvor varmen kan komme fra om varmer er defekt? Kjøling av motor er eget system.

Rart om varmer er delvis defekt, men det kan være årsaken.
Vesken passerer på hver side av PTC element. Se bilder. Har også lagt ved PDF filen jeg har hentet bildene fra.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Specigold

Hei.
Da tror jeg at jeg har funnet en med delenummer 16 093 344 80 men når jeg googler dette, så lurer jeg på om det ikke er den samme? Noen som vet ?

TB

Når jeg søker på 16 093 344 80 er det Aircondition kompressor som kommer opp.

På trillingene benyttes AC bare til kjøling / avfukting av luften. Den har ingen varme funksjon.

Det er trolig PTC Heater du trenger?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Specigold

Ptc heater blir det noe sånn?

7806A045
https://finndel.no/delinfo.aspx?f=106&dnr=383219
Vil dette være løsningen? Og vet dere om dt passer?

engolf


Specigold

Så mest sannsynlig om jeg bytter denne så fungerer varmeren ?

engolf

Inte så lätt att svara utan att veta vilken felsökning som verkstad har gjort.
Har du tänkt att göra jobbet själv?
Man får väl mäta motståndet på den gamla och den "nya" och se om det är uppenbara avvik. Dumt att byta en komponent om felet kanske ligger nån annanstans.
Möjliga andra saker som kan orsaka värmebortfall: defekt cirkulationspump (vattnet blir varmt, men ingen cirkulation=ingen värme). Fel på spjället inne i bilen (ventilationen drar hela tiden kall luft utifrån). Korrosion i elkontakten till värmaren.

Specigold

Ja, er jo Citroën forhandleren
Som sa varmer var ødelagt, og ga med pris på ny, så regner jo med det er den som er ødelagt. Når det er sagt så er jeg veldig lite fornøyd med kundeservice og informasjon jeg får av disse. Så auto 2000 i Sandnes anbefaler jeg ingen.
Men prøver dette. Jeg har ikke mange alternativer. Jeg er veldig lite kjent med dette og feilsøking generelt




Sitat fra: engolf link=topic=59538.msg1050057#msg1050057
date=1653216476

Inte så lätt att svara utan att veta vilken felsökning som verkstad har gjort.
Har du tänkt att göra jobbet själv?
Man får väl mäta motståndet på den gamla och den "nya" och se om det är uppenbara avvik. Dumt att byta en komponent om felet kanske ligger nån annanstans.
Möjliga andra saker som kan orsaka värmebortfall: defekt cirkulationspump (vattnet blir varmt, men ingen cirkulation=ingen värme). Fel på spjället inne i bilen (ventilationen drar hela tiden kall luft utifrån). Korrosion i elkontakten till värmaren.

ACCEPTUS

Svipp innom auglendsveien 10 rett v/brustadbua så skal jeg lese av feilkoder og se på bilen. Nesten garantert at det er ptc heateren. Det tar ca 30-45min å bytte.
Gratis selvsagt. Mvh Tommy 46916159

Specigold


Det hadde vært helt strålende.

Sitat fra: ACCEPTUS på søndag 22. mai 2022, klokken 18:41
Svipp innom auglendsveien 10 rett v/brustadbua så skal jeg lese av feilkoder og se på bilen. Nesten garantert at det er ptc heateren. Det tar ca 30-45min å bytte.
Gratis selvsagt. Mvh Tommy 46916159

Specigold

Sendte deg en sms, bare si ifra når du er ledig ☺️


Sitat fra: ACCEPTUS på søndag 22. mai 2022, klokken 18:41
Svipp innom auglendsveien 10 rett v/brustadbua så skal jeg lese av feilkoder og se på bilen. Nesten garantert at det er ptc heateren. Det tar ca 30-45min å bytte.
Gratis selvsagt. Mvh Tommy 46916159

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA