Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade og driftsproblem 2012 I-miev

Startet av dagah, søndag 30. januar 2022, klokken 13:18

« forrige - neste »

ACCEPTUS

Ahhh jeg må ha oversett det når jeg leste igjennom. Beklager.

bruisepristine

#16
Fått veldig kort rekkevidde siste året på mjauen fra 2013 gått 105.000 km.

Har koblet til en obd2 som jeg fikk lest av men dette er litt gresk for meg, eneste tallene som skiller seg ut er cmu6 E-H og cmu12 E-H, betyr det at disse battericellene må byttes for å få tilbake litt rekkevidde? Se vedlagte bilder.

Har bestilt ny bil med levering om få måneder så er begrenset hva jeg gidder å bruke på den gamle katta, noen med erfaring hva dette evt vil koste å få rettet?
i-MiEV 2013
MG4 2023

TB

Appen CanIon viser spenningen pr celle.
Vil trolig være enklere å avgjøre hva som er feil?

Sikkert andre apper som også kan vise samme detaljer.

Kostnadene vil trolig variere mye, om du kan (og ønsker) ta ned batteri kassen selv, eller om du merkeverksted skal gjøre det. Merkeverksted vil trolig bytte hele batteriet med nytt, men det vil bli alt for kostbart.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

bruisepristine

#18
Appen caniOn finnes ikke til iPhone dessverre.
86 celler viser 4,09 V de to siste viser 4,10 V - er det dette som er spenningen?
i-MiEV 2013
MG4 2023

TB

Forskjellen viser bedre ved lavt ladenivå. Forsøk å kjøre batteriet nesten til tomt,og sjekk forskjellen på celler. Gjerne under noen belastning.

Feilen kan også være kortet som måler spenningen og temperatur har ein feil.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA