Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Easy Charging-kort

Startet av Vix, mandag 18. april 2022, klokken 13:23

« forrige - neste »

Vix

Jeg tipper mange ikke vet om at også Cupra har ladekort med rabatterte priser.
Det heter "Easy Charging" og leveres av Elli (samme som leverer Volkwagen We Charge og Skoda Powerpass).
Det står om dette på blant annet de tyske Cupra nettsidene, men det står ingenting om det på de norske. Jeg spurte også Cupra om dette i februar og fikk beskjed om at det hadde de ikke.

...mulig det ikke offisielt er lansert i Norge, men jeg har brukt det siden februar og det fungerer utmerket.


Først må man laste ned Easy Charging app-en fra Apple App Store eller Google Play.
Logg inn med din CupraID (eller SeatID), samme som man bruker i "My Cupra"-appen.
Hvis du ikke har, kan du opprette en. Denne knyttes til VIN-nummeret på bilen.

De har to forskjellige abonnemener (1års binding), i tillegg til en gratis-variant.
Prisene er som følger (per 18.04.2022):

Free
KR 0,00 per måned
Ladepriser:
8,40/kWh IONITY
5,10 AC-standard
6,60 DC-standard

Pure
KR 49,99 per måned
Ladepriser:
8,40/kWh IONITY
3,40 AC-standard
4,40 DC-standard

Power
KR 129,99 per måned
Ladepriser:
1,60/kWh IONITY
2,60 AC-standard
3,60 DC-standard

Blokkeringsgebyr:
AC 9pm-9am Ingen gebyr
AC (etter 180min) 0,56 /min
DC (etter 90min)  1,67 /min

Månedsgebyret har nylig blitt litt oppjustert. Jeg tegnet Power-abonnement i februar og betaler 99,99 per måned.
Når du har tegnet abonnement, får du valg om å få tilsendt Easy Charging-kort (man kan også starte lading i app-en).

De har i hvertfall har avtale med Fortum/Recharge, Kople og BKK/Eviny. Har testet hos alle disse og det fungerer.
Ingen avtale med Norske Mer (men svenske Mer-stasjoner, ser ut til å være der), eller Circle K.


App-en er på norsk, fakturaene er på norsk og brevet som fulgte med ladekortet er også på norsk (sendt fra Tyskland).
...men du har også en knapp for hjemmelader i app-en. hvis du trykker på "Bestill  vår hjemmelader", kommer du til den irske siden.


Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA