Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestatistikk i appen - Versjon 4.6.1

Startet av Handyman, lørdag 29. januar 2022, klokken 07:49

« forrige - neste »

AlexØ

Sitat fra: Pitmairen på mandag 07. februar 2022, klokken 22:10
Den linken for å vise detaljer om bilen neders i appen funker heller ikke, det kommer bare opp en svart skjerm med tesla logoen.
Jupp hold dere unna den

geear

Radial

Easee sin rapport stemmer veldig godt med Tesla sin rapport, så da har man riktige tall å regne forbruk med ihvertfall 👍 Tesla runder dog opp til nærmeste hele kWh.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

JorEl

Bryr meg lite om energi og kjørelengde :o pga at jeg har allerede gjort et ok valg mtp bil. S75D holder i massevis for oss. Ladenettverket er jo blitt et supert sikkerhetsnett.

Men den ladestatistikken var fin og oversiktlig. God jobb av Tesla :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Sitat fra: JorEl på tirsdag 08. februar 2022, klokken 12:23
Bryr meg lite om energi og kjørelengde
Jeg syns det er litt artig å se hvor mye gratis strøm jeg får fra Tesla:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Pitmairen

Dere andre som ikke får opp ladehistorikk, har dere premium connectivity?

Noen som ikke har premium connectivity som får opp ladehistorikk?

Chris Aurora

Ja. Har ikke Premium og får opp statistikk. Men er på Wi-Fi i garasjen.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Pitmairen

Jeg har ikke wifi til vanlig, så kanskje det er det. Jeg får prøve å gi den litt wifi og se om det hjelper, men det er vel ikke mye data det er snakk om så litt merkelig om det skulle være det.

svedman

2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

Pitmairen

Fortsatt ikke noe statisikk hos meg.

Dere som har statistikk, hvilken versjon har dere på bilen? Er det noen som har versjon 2022.4 eller nyere med statistikk i appen?

Begynner å lure på om det bare fungerer med  2021.44.*

Radial

2021.44.30.14 her, 4.5.1 app, Android, fikk ladestatistikk ifm 30.7 som kom for ei drøy uke siden, og som ble til .14 like etterpå.

Men tror det kom pga reboot, bilen står for øvrig alltid på Wi-Fi i garasjen om det skulle hatt noe å si ???
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

2022.4.5 her og har hatt statistikk siden det kom. App 4.5.1
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fonberg

Sitat fra: kodax på tirsdag 08. februar 2022, klokken 12:49

Tja, den strømmen ble strengt tatt forhåndsbetalt da bilen ble kjøpt ny. Tesla budsjetterte vel gratis superlading til rundt 15k om jeg ikke husker feil? Blir noen kWt det. La oss si kostprisen til Tesla er 2,- pr kWt, da har de i så fall budsjettert tilsvarende 7.500 kWt "gratis SuC" som altså var innbakt i nybilprisen.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Stjerneglis

Denne statistikken er ubrukelig så lenge vi ikke kan endre strømprisene i appen  :-1:
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

kodax

Sitat fra: fonberg på onsdag 16. februar 2022, klokken 12:59
Sitat fra: kodax på tirsdag 08. februar 2022, klokken 12:49

Tja, den strømmen ble strengt tatt forhåndsbetalt da bilen ble kjøpt ny. Tesla budsjetterte vel gratis superlading til rundt 15k om jeg ikke husker feil? Blir noen kWt det. La oss si kostprisen til Tesla er 2,- pr kWt, da har de i så fall budsjettert tilsvarende 7.500 kWt "gratis SuC" som altså var innbakt i nybilprisen.
Tja til den tja-en;) Det var slutt på gratis lading en stund før jeg kjøpte bilen min, men så tilbød de det (sammen med endel andre ting) for å skuffe unna endel biler. Ergo, gratis strøm😎
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA