Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batteribytte.

Startet av Tormod Beck, tirsdag 25. januar 2022, klokken 17:43

« forrige - neste »

Tormod Beck

Er det noen som alt har fått byttet batteri på sin bil?

RJK

Sitat fra: Tormod Beck på tirsdag 25. januar 2022, klokken 17:43
Er det noen som alt har fått byttet batteri på sin bil?
Svaret hadde du funnet ut om du hadde lest trådene om batteribytte-kampanjen og ladekreditt. Er ikke veldig mange tråder, så det burde være overkommelig oppgave. Var bl.a. en som klagde på at han bare fikk en verdikode da vi andre fikk 2, men så hadde han allerede fått byttet batteriet sitt.

Så, svaret er altså ja. Men jamfør siste brev med ny verdikode, så er de noe forsinket, så flere av oss må belage seg på enda lengre venteperiode før batteriet faktisk blir byttet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tormod Beck

Takk for opplysningen.
Fikk beskjed at de skulle bli ferdig med byttingen før sommeren.
Det er positivt for meg som har fått beskjed om bytting i løpet av uke 42.

Vidar_S

Sitat fra: RJK på onsdag 26. januar 2022, klokken 00:29
Sitat fra: Tormod Beck på tirsdag 25. januar 2022, klokken 17:43
Er det noen som alt har fått byttet batteri på sin bil?

Så, svaret er altså ja. Men jamfør siste brev med ny verdikode, så er de noe forsinket, så flere av oss må belage seg på enda lengre venteperiode før batteriet faktisk blir byttet.

Informasjonen Hyundai sendte ut nå sist sa at de var forsinket med batteribytter planlagt så langt, men at de "har forventninger til" at leveransene i år ville gå kjappere enn opprinnelig planlagt og at samtlige batteribytter blir ferdigstilt i løpet av første halvår 2022. Om det stemmer betyr det for min del at batteriet vil byttes tidligere enn først estimert.

Det gjenstår selvsagt å se om de innfrir sine egne forventninger...

Sitat fra: Info fra Hyundai Norge
Aksjonen har på gått siden oktober men grunnet begrenset batterileveranse som følge av flere globale forhold, både på produksjon og logistikksiden, har vi kun fått utlevert ca. 55% av hva man forventet. I tillegg har flere biler enn hva man forutså vist et akutt behov for nytt batteri, noe som har gjort at biler i trafikken har blitt skjøvet bakover i køen.

Nytt år lover en bedre situasjon og vi har forventninger til at selve aksjonen kan ferdigstilles i løpet av dette halvåret.

Tormod Beck

Det er slik jeg også oppfattet det, at de skulle være ferdige tidligere enn  det jeg har fått beskjed om når det gjelder mitt bytte.
Derfor var jeg litt interessert å høre om de som hadde byttet, var fornøyde med resultatet og om det var mye forsinkelser.
Forstod at dette kunne jeg ha lest i en annen trå!

alro

Jeg fikk byttet batteriet i november, opprinnelig plan var vel i desember. Selve byttet ble raskt utført og jeg fikk tilbake bilen samme dag som jeg leverte den. Hadde leiebil de timene den sto på verksted. Etter byttet har jeg ladet bilen som normalt (jeg lader vanligvis til 90%, kun 100% når jeg skal på langturer). Har bare gode erfaringer.

KonaEier

Jeg fikk brev om batteribytte i Overgang okt/november 2021. Jeg har ikke fått nytt batteri i bilen.
Etter to purringer på epost fikk jeg svar i starten av januar  om at jeg da var nr 178 på liste, og kunne forvente batteribytte i februar / mars. Men at det ikke var avklart.

Tormod Beck

Hvem fikk du svar av ang rekkefølgen?

Håkon77

Hvordan gjør de med batteri-byttet om bilen selges før det skjer? Tenker da på at bilen forsvinner ut av fylket eller landsdelen og så må ny eier reise tilbake til den forhandleren som opprinnelig solgte bilen for å bytte? Jeg vil tilbake til småbil med diesel og manuell kasse  :o
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

andy99

Jeg solgte min før batteribytte, jeg bare sendte mail til Hyundai Norge slik at de fikk overført bilen til ny eier i registeret sitt. Batteribytte styres av Hyundai Norge, ikke av forhandler.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

KonaEier

Sitat fra: Tormod Beck på fredag 28. januar 2022, klokken 18:46
Hvem fikk du svar av ang rekkefølgen?

Kontaktet Hyundai Norge direkte. Kundeservice direkte

Tormod Beck

Da kom svaret. Pga gråimport så blir det bytte på høsten.

Vidar_S

Sitat fra: Tormod Beck på tirsdag 01. februar 2022, klokken 14:38
Da kom svaret. Pga gråimport så blir det bytte på høsten.

Så når Hyundai Norge sier de regner med å bli ferdige med kampanjen i løpet av første halvår så mener de egentlig at de da regner med å være ferdige med "helnorske" biler. Det var jo ikke helt lett å lese ut fra informasjon som er sendt ut tidligere. Du får sende en epost til Brussel og høre om EU-lovverket tillater sånn forskjellsbehandling  :D

Tormod Beck

Det spiller ingen rolle egentlig.
Hovedsaken er at jeg får byttet batteri selv om den er en svensk demobil.
Får jo flere kilometer på det gamle batteriet og det er jo ok.

Tormod Beck

Er det 2019 batteri som blir satt inn, så rekkevidden blir den samme.
Opel amper'a / Bolt skal få et større batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA