Hakking/lagg på ryggekamera

Startet av geear, tirsdag 25. januar 2022, klokken 00:21

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: OlaM på onsdag 26. januar 2022, klokken 11:43
Dere som opplever hakking, har dere:

• Minnebrikken som følger med plugget inn i hanskerommet?
  • Sentry mode på?
  • Dashcam opptak aktivt?

Har ingen spesielle mistanker, bare slenger ut noe for feilsøkingens del. For meg er det 1 ja, 2 nei, 3 ja, null hakking.
1. Ja.
2. Nei. Men da mener jeg "auto sentry". Jeg slår det unntaksvis på manuelt. Når jeg slår det på manuelt er det som regel fordi jeg står parkert et annet sted enn de faste stedene, og da rygger jeg alltid inn, og vil ikke merke om det hakker på vei ut.
3. Ja.

Har alltid hatt disse innstillingene, og det begynte med V11 her også.

Ikke usannsynlig at brikka er full.

elhansen

1. Ja
2. Auto, dvs på ved ikke favoritter eller hjemme.
3. ja

Kun et "hakk" i starten. Ellers smooth

Kartelaven

Klart mer hakkete etter v11 er min erfaring også. Skal prøve om formatering har noe for seg.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

ladov

Hakker på ryggekameraet og sidekameraene, verst på ryggekameraet. Begynte med holiday update. Har på 'alt' av opptak. Det *burde* ikke ha noe å si at minnebrikka er full og ikke har vært formatert på en stund. Om den ikke holder følge er det bare å prioritere skjerm fremfor lagring. Direkte talentløst om de bevisst lar skjermen lagge fordi minnebrikka er treg. Ikke at det ville overrasket meg, holiday update er bare ræva. Der har det ikke vært noe voksne på jobb.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Formatterte brikka mi kveld, så får se i morgen når den har fått seg litt god søvn, og skal rygges ut av garasjen.

elhansen

Sitat fra: geear på onsdag 26. januar 2022, klokken 23:37
Formatterte brikka mi kveld, så får se i morgen når den har fått seg litt god søvn, og skal rygges ut av garasjen.
Supert. Blir interessant å høre om det hjelper.

Tharkon

Tviler på at formatering har noe for seg.
Jeg har kjøpt en ekstern Samsung SSD for sentry mode og kamera. Ligger i hanskerommet.
Hakker like fælt likevel.

Denne SSD'en skal være mer en kjapp nok for dette.
https://www.elkjop.no/product/data/harddisk-ssd-og-nettverkslagring-nas/184138/samsung-t7-ekstern-ssd-500-gb-bla

geear

Sitat fra: elhansen på torsdag 27. januar 2022, klokken 06:29
Sitat fra: geear på onsdag 26. januar 2022, klokken 23:37
Supert. Blir interessant å høre om det hjelper.
Opplevde i dag at den "hakket" en gang da jeg satte den i revers ut av garasjen i dag, og så var den relativt stødig. Satt igjen med et inntrykk av at det var betydelig bedre. Allikevel altså ikke løst.

Sitat fra: Tharkon på torsdag 27. januar 2022, klokken 12:02
Tviler på at formatering har noe for seg.
Jeg har kjøpt en ekstern Samsung SSD for sentry mode og kamera. Ligger i hanskerommet.
Hakker like fælt likevel.

Denne SSD'en skal være mer en kjapp nok for dette.
https://www.elkjop.no/product/data/harddisk-ssd-og-nettverkslagring-nas/184138/samsung-t7-ekstern-ssd-500-gb-bla
Hadde ikke-Tesla SSD i Model X, og det fungerte ikke knirkefritt. Da jeg klaget på noe rundt MCUen, så endte det alltid med at Tesla trakk ut SSDen og konkluderte med at det fungerte som det skulle. Derfor ligger den i garasjen nå, og jeg bruker kun det originalt leverte fra Tesla.

Uansett er det ikke sikkert at begrensningen som eventuelt forårsaker hakking, ligger på selve dingsen som står i USB-porten, kan vel ligge på overføringshastigheten/latencyen i hardwaren til Tesla også.

Thalgar

Dette er så utbreidd at det openbart er ein bug i V11. Masse rapportar om dette.
Model Y LR Quicksilver, 2023

ladov

Interessant. Jeg nappet ut minnepinnen og da sluttet ryggekameraene å lagge. Alle 3.

Dårlig programmering. Når jeg rygger er det som vises på skjermen viktigere enn det som skrives til minepinnen.
11kW hjemmelader

OlaM

Sitat fra: ladov på torsdag 27. januar 2022, klokken 19:52
Interessant. Jeg nappet ut minnepinnen og da sluttet ryggekameraene å lagge. Alle 3.

Dårlig programmering. Når jeg rygger er det som vises på skjermen viktigere enn det som skrives til minepinnen.

Bra test! Da er det ett eller annet med minnepinnen, men ikke nødvendigvis fordi den er full.
'21 3LR

panser

Jeg hadde min MY inne på service i går, der jeg meldte inn om bl.a. dette. I tiden mellom bestilling av service og service fikk jeg siste oppdatering (44.30.11). De kjørte søk og kunne ikke finne noen feil. Jeg har heller ikke merket lagg etter oppdatering. Har ikke gjort noe med minnepinnen heller.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ladov

Sitat fra: OlaM på torsdag 27. januar 2022, klokken 20:46
Sitat fra: ladov på torsdag 27. januar 2022, klokken 19:52

Bra test! Da er det ett eller annet med minnepinnen, men ikke nødvendigvis fordi den er full.
Så er det fortsatt dårlig programmering. ;)

Før holiday update fikk jeg av og til varsel om at minnepinnen er for treg, det ser jeg ikke lenger siden arbeidstreningstiltak-programmererne har bestemt at jeg skal spares for den typen informasjon. Bilen er åpenbart i stand til å se at minnepinnen er for treg. Det vil si, den var det før, nå aner jeg ikke lenger. Om bilen ser at minnepinnen er for treg kan den velge å la vær å skrive til minnepinnen og heller bruke ressursene på å vise bildet på skjermen. Nå virker det som bilen ikke lenger tar hensyn til treg minnepinne og lar skjermen vente til minnepinnen er ferdig..
11kW hjemmelader

geear

Sitat fra: panser på torsdag 27. januar 2022, klokken 22:07
Jeg hadde min MY inne på service i går, der jeg meldte inn om bl.a. dette. I tiden mellom bestilling av service og service fikk jeg siste oppdatering (44.30.11). De kjørte søk og kunne ikke finne noen feil. Jeg har heller ikke merket lagg etter oppdatering. Har ikke gjort noe med minnepinnen heller.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er kun når bilen har sovet, og settes raskt i gang etter den har blitt vekket, at det skjer.. så om service skal oppdage det må de la den stå en stund.

knegg

Det hakker fremdeles til tider hos meg, jeg har ingen minnepinne i det hele tatt.  :-1:
2020 Model 3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA