Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ioniq - bytte bremseskiver bak

Startet av Aspiranten, mandag 24. januar 2022, klokken 11:36

« forrige - neste »

Aspiranten

Hvordan får man justert det elektroniske håndbrekket ved bytting av bremseskiver bak?

Jeg har en sånn dings fra iCarsoft med støtte for alle bilmerker. Men akkurat Ioniq har den ikke støtte for EPB funksjon.

Forhandleren vil ha 5000kr for å bytte bremseskiver pga. rust i EU kontroll. Disse koster 1100,- hos Bildeler.no og tar meg en time å fikse... Hvis jeg bare finner ut av EPB.
Nissan Leaf

KJE E

Går håndbrekket på automatisk hos deg?.
På vår bil er jeg ganske sikker på at dette må aktiveres manuelt med knappen i midtkonsollen.  La spesielt merke til dette da det var automatisk på vår eldre nissan. Var derfor forundret over at det ikke var likt her.

Mulig det er en meny som aktiverer/deaktiverer dette ved stop av bil.

Om det ikke går på automatisk er det vel bare å jekke opp :+1:

knute

Jeg byttet akkurat skiver bak på min Soul, og brukte samme type apparat fra iCarsoft (CR Pro).

Den ligger heller ikke inne med rett modell, men det funket helt fint å velge Kia Ceed som modell, og så skru av EPB. Du kan jo prøve å velge i30 eller i40 hvis de ligger inne (det gjør det på min).
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA