Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HJELP!!! Tesla Model S, "Parkeringsbrems ble ikke frigjort"

Startet av Tesse, lørdag 22. januar 2022, klokken 18:40

« forrige - neste »

Tesse

Ja det er sant det, men jeg fikk en den andre gratis fra Tesla, men uten garanti på den. Så da fikk jeg nye parkeringsbremscalipere inkl motorer og klosser + nye bremseskiver og bremseklosser  :+1:

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sjokomelk

Jeg leser det som om vedkommende bare har betalt for den ene håndbrekkaliperen, og fått ny på høyre side gratis. Mens skiver og klosser måtte betales for begge sider, siden de var kjørt i stykker med vilje.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

MrBacardi

Litt nyskjerrig på om dette var snakk om en bil som ble vedlikeholdt etter Tesla sin anbefaling (Tesla anbefaler rengjøring og smøring av alle bremsekalipperne hver 12. måned eller 20.000 km for biler i regioner med kaldt vær.), eller om feilen skjedde på tross av anbefalt vedlikehold? Hvis bilen ble vedlikeholdt etter anbefalingene så hadde jeg reklamert på forrige servicetime.

kilde: https://www.tesla.com/no_NO/support/car-maintenance
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

BMW850

For det første - etter min erfaring (har serviceavtale) inngår IKKE rengjøring/smøring av kalipere/klosser i standard service. Dette er bare en anbefaling og noe må du be om/betale ekstra for. At det burde inngått i servicen er en annen sak. Det burde det absolutt. For det andre - smøring/rengjøring ville ikke forhindret dette, ihvertfall ikke i mitt tilfelle da det var el.motoren som var defekt. Kaliperen i seg selv m/stempel/klosser fungerte helt som den skulle.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

overlay

#20
Da røk en av mine også, selvom begge ble byttet sent 2017. Hos meg så var motoren rusten og korrodert inni, stempelet satt også veldig godt selvom jeg fikk løsnet det etterhvert.   Ikke veldig imponert

@roger

Da var det min tur også :-\ Det jeg stusser på, og trenger tips på, er at det oppstår feil på begge kaliperne samtidig. Får beskjed om å holde parkknappen inne for å nullstille, og da løser de faktisk ut når jeg setter i drive. Men dette fungerer bare kortvarig, og må gjenntaes flere ganger ved neste tur.
Hva tror dere, elektrisk feil og ikke mekanisk i kaliperen?
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

@roger

Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

@roger

Sitat fra: BMW850 på fredag 04. mars 2022, klokken 20:52
Hvordan VET du at det gjelder begge?
Kjørte noen meter, og begge skivene ble varm. De var kalde i utgangspunktet.

Driver å jobber med ene kaliperen nå, den fungerer, men med ulyd. Selve motoren er også full i rust, ikke bare drevene, så usikker på om dette er noe å overhale....
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

petersv

Har tenkt litt på om det er verdt å kjøpe ny motor og tannhjul, men spørs om det er mulig å få det tett iom at selve godset korroderer mellom motor og kalliper. Motor ser ut til å la seg oppdrive, eksempel, ikke sjekket dimensjon osv:  https://www.ebay.com/itm/115261070555

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA