Fisker er kjent for å være veldig optimistisk (mer enn Musk?) og 1 mill biler er helt umulig å få til hos Magna Steyr uten at det bygges mer fabrikk. 40-50' høres mye mer realistisk ut ift kapasitet på fabrikken. Dette som er vrient med Fisker og andre oppstartsselskaper. Vanskelig å få noe faktabasert info, kun uttalelser fra sjefen som de sjelden blir stilt til veggs for. Hvis noen hadde spurt Henrik om hvordan han skal klare å produsere 1 mill biler på en fabrikk som kun klarer 200' hadde han sikkert svart at 1 mill er i 2030.... Synd det ikke finnes journalister eller youtubere som gidder å gjøre litt research på forhånd og kan kontre med eksempelvis produksjonskapasiteten til Magna. Merk at jeg ikke har sett noen av videoene som har blitt publisert de siste ukene Henrik har vært med på, bortsett fra 3 min i klippet helgenen linket til.
I intervjuet som helgenen linket til sier han også at i Europa har Danmark flest forhåndsbestillinger med over 1000 biler, Storbritania på 2. plass og Norge på 3. plass. Dette er nok en bil som har mest forhåndsbestillinger fra USA, er jo også der den har blitt markedsført mest. Nordmenn, inkl meg selv, er nok litt mer skeptiske (han har fått noen halvveis negative artikler i norsk presse tidligere).
Sorry for at jeg har en veldig negativ vinkling mot Fisker i mine innlegg. Ocean er en bil som passer meg veldig bra, men så og si samtlige uttalelser og pressemeldinger som har fått medieomtale før 2021 har tidligere vist seg å være oppdiktet. Jeg er spent på hvordan uttalelsen med 1 mill produserte Ocean i året vil stå seg i 2023...