Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan leaf - D-mode og B-mode

Startet av Vikki, søndag 16. januar 2022, klokken 23:54

« forrige - neste »

Vikki

Er helt ny eier av en 2013 modell og lurer på når kjører/ i hvilken situasjon  du i d-mode og b-mode?

kaiat

Slik Nissan har tenkt det, kjører du i D-mode til vanlig og B-mode der du trenger "motorbrems", f.eks. i lange unnabakker. Dette er også slik jeg kjører. En del kjører likevel i B-mode til vanlig da de foretrekker å kjøre med mest mulig regenering.


Trekkoppbil

Sitat fra: Vikki på søndag 16. januar 2022, klokken 23:54
Er helt ny eier av en 2013 modell og lurer på når kjører/ i hvilken situasjon  du i d-mode og b-mode?
Vanligvis bruker jeg d-mode hvis jeg trenger framdrift eller regenerering.
B-mode bruker jeg omtrent aldri. Da bruker jeg heller bremsepedalen om jeg trenger eksra regenerering.
N-mode er bra når det er hensiktsmessig å trille fritt.
Så det blir mest veksling mellom D og N under kjøring.
Skal man kjøre økonomisk, kan noe av det viktigste være å unngå  uhensiktsmessig regenerering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA