Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sportline 80X verdt ventetiden?

Startet av stefn92, torsdag 13. januar 2022, klokken 21:31

« forrige - neste »

stefn92

Hei,

Vi vurderer å bestille en Sportline 80X med alt av utstyr. Er det noen som har overtatt denne og som kan komme med sine erfaringer? Har fått estimert en leveringstid på 12-16mnd.. Er det verdt ventetiden eller bør man se etter andre alternativer?

SolEL

CUPRA Tavascan kommer i 2024 hvis du er glad i venting. Nio og Kia/Hyundai har ting på gang.

Vaduz

Vent hvis du kan, ellers får du model Y i mars tror jeg, ganske optimal bil.

Bigdrago

Må det være sportline? Kjøp på med vanlig iv80x og skinn?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Braxze

Kva er forventa leveringstid for Sportline 80X kontra 80X nå?

AUK

Da jeg prøvekjørte i påsken sa selger 1,5-2 år for alle. Det er vel sikkert feil, men mer presis tror jeg ingen kan være i gjeldende verdenssituasjon.

hdh

Jeg har akkurat bestilt en sportline 80x. Fikk beskjed om ca 12 mnd. leveringstid da. Nå som fabrikken er startet opp igjen kan man jo håpe på en endring i positiv retning. Jeg kommer nok til å holde øye med forumet og se om noen kanskje får beskjed om forkortet ventetid på bilen sin.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

ebbrey

Fikk beskjed om ca 1.5 år men hvem vet. Plutselig mangler de noe igjen.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

oiqbal

Min Sportline 80x (bestilt 17.03.21) ble bekreftet for produksjon i uke 25, i dag. Selger mente at produksjonen er i gang for fullt, og chip mangel ol. ikke er et problem lenger - og bilene utleveres fortløpende etter produksjonen. Bilen min har Canton, 360 kamera osv. Spent på om det faktisk stemmer!  :o
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Vurderer en elbil

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 15. januar 2022, klokken 17:54
Må det være sportline? Kjøp på med vanlig iv80x og skinn?
Dersom jeg skulle hatt iV80x ville jeg gått for Lodge interiøret.

Av to grunner:
Jeg er ikke så begeistret for skinn.
Jeg har aldri sett maken til Lodge. Tofarget i ull. En herlig kombo. Hadde det gått an hadde det blitt dette i Sportline. Det hadde vært optimalt for meg.

Jeg synes interiøret i Sportline er noe kjedelig, mens på utsiden er det noe av det stiligste på lenge.
Fossilbil

02jan

Jeg valgte Lodge og 80X av noe du er inne på.
80X for å ha maximal bakkeklaring og komfortfjæring og min rygg/nakke trives best i sete med mulighet til å juster nakkepute.

Stoffseter fordel (min erfaring) Liker at det ikke er for varmt i bilen (19/20grader ), med stoffseter er det da sjelden behov for å bruke setevarme vinterstid , samt behagelig uansett varme om sommer.

Lodge interiøret gir naturlig produkt følelse, så langt veldig fornøyd med dette.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Braxze

Var innom forhandler i dag. Han kunne levere IV80X med utstyrspakken eg ønska i oktober/november.
Ut i frå deg eg har lest på forumet her + det eg har høyrt frå andre som allerede har bestilt bilen så er eg usikker på om dette er sant ???

Vurderer en elbil

Sitat fra: Braxze på onsdag 11. mai 2022, klokken 13:31
Var innom forhandler i dag. Han kunne levere IV80X med utstyrspakken eg ønska i oktober/november.
Ut i frå deg eg har lest på forumet her + det eg har høyrt frå andre som allerede har bestilt bilen så er eg usikker på om dette er sant ???
Jeg synes jo det er rart dersom han lyver bevisst....
Kanskje han har en i bestilling som snart kommer inn i køen for produksjon....? En bil som har blitt avbestilt av noen andre pga all forsinkelsen...?
Fossilbil

Bigdrago

Er vel fordi han får inn en som er avbestilt han kan selge til noen andre.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA