Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Panel gaps?

Startet av Fleur, tirsdag 11. januar 2022, klokken 19:11

« forrige - neste »

Fleur

Oppdaget større sprekker i overgangen mellom taket og bakluka på begge sider. Skal det være slik?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

sjokomelk

Hva er det du prøver å vise frem? Jeg ser bare en bakluke som flukter pent mot resten av karosseriet med rette linjer overalt. Det er naturlig at det er åpninger mellom bakluke og karosseri. Hvis du trodde bilen ville se ut som ett egg uten åpninger noe sted når alle dørene er lukket igjen, så har du misforstått hvordan biler lages.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Fleur

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 11. januar 2022, klokken 19:43
Hva er det du prøver å vise frem? Jeg ser bare en bakluke som flukter pent mot resten av karosseriet med rette linjer overalt. Det er naturlig at det er åpninger mellom bakluke og karosseri. Hvis du trodde bilen ville se ut som ett egg uten åpninger noe sted når alle dørene er lukket igjen, så har du misforstått hvordan biler lages.
Nei jeg tror ikke det, men jeg har lest så mye om at det har vært et problem på Teslaer så jeg lurte på om dette var normalt. Har ikke greie på karosseri og hvordan biler er bygd, derfor jeg spør.

Ser bare at det er en mye større sprekk helt nederst der bakluka starter (mot vinduet) og lurte på om det var normalt.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Electric cars in Norway

#3
Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 11. januar 2022, klokken 19:43
Hva er det du prøver å vise frem? Jeg ser bare en bakluke som flukter pent mot resten av karosseriet med rette linjer overalt. Det er naturlig at det er åpninger mellom bakluke og karosseri. Hvis du trodde bilen ville se ut som ett egg uten åpninger noe sted når alle dørene er lukket igjen, så har du misforstått hvordan biler lages.

sjokomelk  :+1: enig. Det er da ikke panel gaps... det er helt greit.... her er et bilde på hva "panel gaps bransjen" kaller panel gaps  :D

Obs obs feil bil-modell.. men bildet sier mer enn tusen ord....

https://tiremeetsroad.com/2018/11/04/new-tesla-model-3-delivered-with-horrifying-panel-gaps-were-talking-grand-canyon/

Fleur

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 11. januar 2022, klokken 20:05
Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 11. januar 2022, klokken 19:43
Hva er det du prøver å vise frem? Jeg ser bare en bakluke som flukter pent mot resten av karosseriet med rette linjer overalt. Det er naturlig at det er åpninger mellom bakluke og karosseri. Hvis du trodde bilen ville se ut som ett egg uten åpninger noe sted når alle dørene er lukket igjen, så har du misforstått hvordan biler lages.

sjokomelk  :+1: enig. Det er da ikke panel gaps... det er helt greit.... her er et bilde på hva "panel gaps bransjen" kaller panel gaps  :D

Obs obs feil bil-modell.. men bildet sier mer enn tusen ord....

https://tiremeetsroad.com/2018/11/04/new-tesla-model-3-delivered-with-horrifying-panel-gaps-were-talking-grand-canyon/
Jeg har sett flere innlegg ang gaps hvor de er i flukt med karosseriet, men det er større forskjeller i størrelsen på mellomrommet. Spørsmålet er om det er riktig at det skal se slik ut som på min, mulig noen andre som har Tesla y kunne sjekket?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


geear

Sitat fra: Fleur på tirsdag 11. januar 2022, klokken 19:11
Oppdaget større sprekker i overgangen mellom taket og bakluka på begge sider. Skal det være slik?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Ja, det skal være slik, ingenting galt her. Bilene fra Kina er jevnt over veldig bra. Det må være glipe mellom bevegelige deler og faste deler. Har hatt Audi og de prøvde å legge rustansvar på meg fordi bakluka hadde gnissa mot lyktene. Som om det var min feil at de hadde for tighte åpninger. Viste seg etterhvert at det ikke var det som var årsaken heller, men uansett.

Hvis det ikke plager deg i utgangspunktet, så gjør det bare vondt at du leser alt mulig du ikke har peiling på selv. Hold deg unna Tesla-gruppene på Facebook iallfall..  :laugh:

Fleur

Sitat fra: geear på tirsdag 11. januar 2022, klokken 21:04
Sitat fra: Fleur på tirsdag 11. januar 2022, klokken 19:11
Oppdaget større sprekker i overgangen mellom taket og bakluka på begge sider. Skal det være slik?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Ja, det skal være slik, ingenting galt her. Bilene fra Kina er jevnt over veldig bra. Det må være glipe mellom bevegelige deler og faste deler. Har hatt Audi og de prøvde å legge rustansvar på meg fordi bakluka hadde gnissa mot lyktene. Som om det var min feil at de hadde for tighte åpninger. Viste seg etterhvert at det ikke var det som var årsaken heller, men uansett.

Hvis det ikke plager deg i utgangspunktet, så gjør det bare vondt at du leser alt mulig du ikke har peiling på selv. Hold deg unna Tesla-gruppene på Facebook iallfall.. 
Ok bra . Har bare fått beskjed fra alle hold at man bør gå over bilen med lupe, men det har jeg ikke gjort. Oppdaget bare Dette helt tilfeldig ista når jeg skulle vaske bilen.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


geear

Hvis de begynner å vri der, så vil det påvirke plasseringen bak mot bakskjerm, lykt og bakfanger. Hvis det ser greit ut der, både sideveis og også hvor langt inn/ut luka står i forhold til resten, så er det ikke noe å tenke på, hvis det er skjevt der og så spør om de kan justere litt neste gang du har bilen inne for noe annet. Høyder og alt ser fint ut. Og begynner man å granske slikt så finner man noe å plukke på overalt. Dette er litt som at det første maleren sjekker er hvor lyset vil komme fra, både sollys og kunstig lys, for å vite hvordan han kan sparkle for at ikke skjøter osv. skal bli synlig. Det blir "aldri" bra fra alle vinkler. Har du gipsvegger som du tror er helt slette og fine, ta med deg en lommelykt og legg den helt inntil veggen og lys i flere retninger, du finner om du leter..

elhansen

#8
 Måtte kikke litt på bilen min og ovenfra ser det ut som om bakluka er litt skjeiv. Døra funker helt fint, men ser man rett ovenfra ser den ikke helt hundre ut. Tenkte som deg @geear at jeg ikke er spes glad for at noen skal "fikse dette, men samtidig så kunne det vært greit å få vurdert? Bilde av venstre side = ok, høyre side = ikke helt rett. Noen tanker fra det allvitende forumet? Fra sidene ser det fint ut.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget. 

Stjerneglis

Har sett mye verre panel gaps enn dette, også på andre bilmerker. Hvis du ikke har problemer med bakluka (f.eks gnissing, skrangling osv) ville jeg latt være. Mye bedre å la det være urørt fra fabrikk...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

daktari

Sitat fra: Stjerneglis på onsdag 12. januar 2022, klokken 10:27
Har sett mye verre panel gaps enn dette, også på andre bilmerker. Hvis du ikke har problemer med bakluka (f.eks gnissing, skrangling osv) ville jeg latt være. Mye bedre å la det være urørt fra fabrikk...
Støttes. det der var så lite, og vanskelig å se. MEn på Model 3en jeg hadde gnisset bakluka mot støtfangeren på ene hjørnet og 10 mm sprekk på andre hjørnet. Da kan man gjøre noe.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway


SitatStøttes. det der var så lite, og vanskelig å se. MEn på Model 3en jeg hadde gnisset bakluka mot støtfangeren på ene hjørnet og 10 mm sprekk på andre hjørnet. Da kan man gjøre noe.

daktari  :+1: Støttes, det der var jo bare en søt liten sak... Og den gnissinga du hadde ble vel rettet opp av Tesla, eller? Det er jo de boltene på festet det skrus på...

Autowinder

Er nok noen som har gnissing, Tesla tok tak i det etter 9 mndr med purringer, og er en ikke obs på det er det noen som kjører rundt uten fix. Støtfanger er jo plast, men leppa på bagasjelokket ble slitt lakken av til metall.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 13. januar 2022, klokken 07:07

SitatStøttes. det der var så lite, og vanskelig å se. MEn på Model 3en jeg hadde gnisset bakluka mot støtfangeren på ene hjørnet og 10 mm sprekk på andre hjørnet. Da kan man gjøre noe.

daktari  :+1: Støttes, det der var jo bare en søt liten sak... Og den gnissinga du hadde ble vel rettet opp av Tesla, eller? Det er jo de boltene på festet det skrus på...
De klarte ikke å få det pent på 2 forsøk. Men lakken på skruene forsvant.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA