Skistativ og støy

Startet av El Rolfo, man 10. jan 2022, kl. 15:14

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Slarre40 på ons 12. jan 2022, kl. 09:22
Man må vel aldri ta ut innmaten i stativet? Er vel bare å grease de opp med litt silikonspray og dytte på T-skruene.
Det stemmer, jeg skyver bare T-boltene inn over gummilista. Smører med litt silikon eller zalo så går det tålig greit.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

knegg

Selv lar jeg takstativet stå på så mye som mulig. Skistativ eller skiboks HELE vinteren, og ganske ofte takboks på ferietur.

Og sommeren hos oss!  :P
2020 Model 3

filtvet

Monterte selv i dag.

Smurte skruene og strammet bare med håndkraft. Det virker som om det sitter bra. Det er dessverre mulig å montere festet bak feil da det tydeligvis er 2 hull, men bruker man målebånd går det nok bra.

Handyman

Sitat fra: filtvet på tor 13. jan 2022, kl. 13:41
Monterte selv i dag.

Smurte skruene og strammet bare med håndkraft. Det virker som om det sitter bra. Det er dessverre mulig å montere festet bak feil da det tydeligvis er 2 hull, men bruker man målebånd går det nok bra.
Hva mener du med 2 hull? Det er bare et hull til u-boltene i føttene? Tenker du kanskje på bøylene på undersiden av glasset? Det er jo pil i glasset som viser plassering. Ingen måling er nødvendig. Setter du u-bolten foran eller bak denne pilen så tror jeg u-bolten treffer glasset i stedet.

filtvet

Ingen "pil" på mitt glass. tesla-tekniker fant heller ingen.

geear

Du kan kjenne når kroken er riktig sted, den skal stoppe sideveis i begge retninger. Merket på glasset krevet godt lys, jeg så ikke mine med den vanlige garasjebelysningen.

Handyman

Sitat fra: geear på tor 13. jan 2022, kl. 17:50
Du kan kjenne når kroken er riktig sted, den skal stoppe sideveis i begge retninger. Merket på glasset krevet godt lys, jeg så ikke mine med den vanlige garasjebelysningen.
Stemmer som gear sier. Kjenner til flere som hardnakket har påstått at det ikke er merker/piler i deres glass. Med godt lys har alle funnet dem. Tror merkene er i "sotingen" på undersiden av glasset. 
Du kan ikke vise dette vedlegget.

El Rolfo

Sitat fra: Handyman på ons 12. jan 2022, kl. 10:37
Man må vel aldri ta ut innmaten i stativet? Er vel bare å grease de opp med litt silikonspray og dytte på T-skruene.
Det stemmer, jeg skyver bare T-boltene inn over gummilista. Smører med litt silikon eller zalo så går det tålig greit.

Tja.. i gamle dager på thule stativ måtte en ta ut listen og kappe, men jeg ser nå at slik listen er utformet så kan den ikke "dette neddi" stativet.
Satt inn listene igjen og kjørte T-spor utstyret over gummien.
Plystrelyden er borte og jeg er fornøyd :)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA