Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av LMOR, fredag 07. januar 2022, klokken 14:08

« forrige - neste »

LMOR

Har hatt feil på remote funksjonene som har blitt fixet med restart av iDrive.

Men denne gangen kom det en feilmelding om at strømforbruket ved parkering har vært for høyt, slik at alle remote funksjonene er koblet ut.

Noen som har fått den og vet løsningen?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Feil på elektronikken rundt både panoramatak og alarm. Mest sannsynlig produksjonsfeil. Venter på svar om hva de må gjøre.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

msater

Knirking fra rattstammen. Hadde den inne for en kjapp sjekk, fikk den tilbake (etter å ha ventet i ca 45 min) med litt klin/smøring rundt rattstammen uten at det hjalp. Skal inn til lengre feilsøking om et par uker... noen som har hatt det problemet og fått det fikset?


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

toralfr

Restart fungerer ikkje, og senterskjermen går i svart når eg prøver. (og kjem ikkje på igjen). Har prøvd både med og utan bremsepedal inne. No har den stått hos forhandlar i ei veke, utan at det skjer noko.

Grunnen til at eg prøver å resette, er at bilen oppgir "ingen lydkilde" når eg prøver å slå på lyd via Spotify/radio/carplay.

Trond.m

I går på E18 fikk jeg 3 ganger en melding der det stod noe som at «Vehicle is stopping Continue ? Bilen bremset kraftig ned, men ved å gi gass (watt) var alt normalt. Noen som vet hva meldingen betyr ? Det var ingen farlige situasjoner som jeg oppfattet.

LMOR

Kjørte du med Assisted Driving?
Jeg har fått noen slike når jeg bare holdt 1 hånd på rattet
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#21
Sitat fra: LMOR på tirsdag 16. august 2022, klokken 17:11
Kjørte du med Assisted Driving?
Jeg har fått noen slike når jeg bare holdt 1 hånd på rattet
Det tror jeg ja. Jeg har vanligvis begge hender på rattet, og man får jo et annet varsel om å holde på rattet. Men det kan jo være en forklaring, selv om det da er en veldig uheldig måte å varsle fører på. Kan forsøke å framprovosere meldingen neste gang ved å holde bare en hånd på rattet.

LMOR

Har normalt kontroll på dette jeg også, men så blir en sikkert for godt vant. Trodde heller ikke jeg gjorde noe unormalt.
Mulig jeg endret litt på sensitiviteten på førerovervåkningen, men vet ikke om det betyr noe.
Uansett så har jeg testet dette før, så jeg kjente det igjen. Er du alene på veien, så ta begge hendene av rattet og se hva som skjer etter hvert frem til bilen stopper. Var nyttig å se hva som skjer.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: msater på søndag 24. april 2022, klokken 23:07
Knirking fra rattstammen. Hadde den inne for en kjapp sjekk, fikk den tilbake (etter å ha ventet i ca 45 min) med litt klin/smøring rundt rattstammen uten at det hjalp. Skal inn til lengre feilsøking om et par uker... noen som har hatt det problemet og fått det fikset?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samboer var innom for å klage på samme. Fikk første gang sterke antydninger til at det måtte man nesten forvente, av verkstedpersonel. Uhørt! Det vart ei ekstra runde med selger og verksmester , så nå er det ordna opp i. Ser bra ut, null knirk.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Erik Ola Ulvestad

#24
Fikk feil på høgre baklys og blinklys. Bremselys fungerar.
Var innom merkeverksted som meinte det var sw bug, har med can bus oppstart for lykta å gjere. Har bestilt time snart, men er det nokon som har quickfix?

Edit:
Lys fungerer seinare same dag. Fortsatt feilmelding etter lading, men lys fungerar tilsynelatande.

Edit 2:
Problem kjem og går. Bingo ved oppstart.

Edit 3: Konstantert fukt i lykt. Ny bestillt. Lev tid: 10 dg.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 16:05
Sitat fra: msater på søndag 24. april 2022, klokken 23:07
Knirking fra rattstammen. Hadde den inne for en kjapp sjekk, fikk den tilbake (etter å ha ventet i ca 45 min) med litt klin/smøring rundt rattstammen uten at det hjalp. Skal inn til lengre feilsøking om et par uker... noen som har hatt det problemet og fått det fikset?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samboer var innom for å klage på samme. Fikk første gang sterke antydninger til at det måtte man nesten forvente, av verkstedpersonel. Uhørt! Det vart ei ekstra runde med selger og verksmester , så nå er det ordna opp i. Ser bra ut, null knirk.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Oppdatering: Knirk er tilbake. Spesiellt ved høgre baksete sikkerhetsbeltefeste/vindu.
Fleire forsøk på fiksing på verksted.

Kanskje blir det tilbake til Audi Q8 eTron.....

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Svolar


Atifb

Opplever nå knirking fra midtkonsollen. Jeg er ikke 100 % sikker, men tror det er tilfellet. Knirkingen kommer når man kjører over fartsdumper/ujevn asfalt. Noen som har vært bort i dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA