Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er spec på MIC Y som leveres til Norge i disse dager?

Startet av MeatInThePot, fredag 07. januar 2022, klokken 09:01

« forrige - neste »

MeatInThePot

Vurderer å ta levering på MY før utgangen av feb og lurer derfor på hva som er spec på biler som folk har fått utlevert nå i det siste? Hvilke av de påståtte 2022 oppgraderingene fra den listen som florerer er inne og hva mangler?

MeatInThePot

Sitat fra: snakkesalig på fredag 07. januar 2022, klokken 09:03
Det er registrert bare 6 TMY i januar, og det er sikkert bare "rester" etter Q421-utleveringer. Så du må nok vente til Q122-utleveringene starter for å få svar på spørsmålene dine.

Takk for infoen

Noen som har opplysninger om når disse utleveringene starter? Eventuelt har snakket med en selger og fått litt info? 😊

ethoring

Lurer på det samme. Tesla vil ikke bekrefte at Model Y får Ryzen, 12V Li-ion etc.

Driver og spør litt på Twitter, varsler her om jeg får noe god info der :)

Thalgar

Model Y LR Quicksilver, 2023

Stig85

#4
Sitter på gjerdet av samme årsak. Vil ha Ryzen, det nye "startbatteriet", bagasjeromscover og doble ruter bak. Så får det være at ventilerte seter, 4680 etc ikke er tilgjengelig enda. Må bytte ut en Leaf før sommerferien  :D
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

KVRO

Kan man bestille TMY nå og velge når man ønsker å hente den? la oss si jeg bestiller nå og de kommer med utleveringsdato en gang i feb. Kan man da takke nei og vente på neste?
TMYC Q2 22

Stakan_

Sitat fra: KVRO på fredag 07. januar 2022, klokken 16:05
Kan man bestille TMY nå og velge når man ønsker å hente den? la oss si jeg bestiller nå og de kommer med utleveringsdato en gang i feb. Kan man da takke nei og vente på neste?

Jeg bestilte nå, men satt den på hold til mars fordi min nåværende leasing ikke går ut før i mai/juni.
Tror nok ikke du kan takke nei når du først har fått match. Mulighet til å sette på "hold" som jeg har gjort, men da må du kontakte selgeren din slik at de får gjort det i internsystemet. Selger sa at 5-10% av de som bestilte i nov-des 2021 har gjort det samme. (venter på Giga Berlin)

hogst77

Sitat fra: KVRO på fredag 07. januar 2022, klokken 16:05
Kan man bestille TMY nå og velge når man ønsker å hente den? la oss si jeg bestiller nå og de kommer med utleveringsdato en gang i feb. Kan man da takke nei og vente på neste?

Eg takka nei til levering i desember for å utsette til februar/mars. Tviler på det vil vere eit problem så lenge det er ventelister på bilane.


Rocklobster

Får de ikke bedre dokumentasjon tidlig i Tyskland? I så fall vil det poppe opp i tyske forum først? Er litt spent selv, Ryzen er en deal breaker og vil forsøke å få utsatt hvis de kommer uten

KVRO

Sitat fra: Stakan_ på fredag 07. januar 2022, klokken 17:21
Sitat fra: KVRO på fredag 07. januar 2022, klokken 16:05
Kan man bestille TMY nå og velge når man ønsker å hente den? la oss si jeg bestiller nå og de kommer med utleveringsdato en gang i feb. Kan man da takke nei og vente på neste?

Jeg bestilte nå, men satt den på hold til mars fordi min nåværende leasing ikke går ut før i mai/juni.
Tror nok ikke du kan takke nei når du først har fått match. Mulighet til å sette på "hold" som jeg har gjort, men da må du kontakte selgeren din slik at de får gjort det i internsystemet. Selger sa at 5-10% av de som bestilte i nov-des 2021 har gjort det samme. (venter på Giga Berlin)
Det var det jeg tenkte. At jeg ville stille meg i kø men har plassen på hold og få tak i en Berliner :D
TMYC Q2 22

Autowinder

Bare å si du skal ha Berlinbil, så merker de reservasjonen og legger deg på vent.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

turfsurf

Sitat fra: Autowinder på lørdag 08. januar 2022, klokken 17:53
Bare å si du skal ha Berlinbil, så merker de reservasjonen og legger deg på vent.
Kan være verdt å merke seg at Berlin ser ut til å starte produksjon kun med P biler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Autowinder

Sitat fra: turfsurf på søndag 09. januar 2022, klokken 09:53
Sitat fra: Autowinder på lørdag 08. januar 2022, klokken 17:53
Bare å si du skal ha Berlinbil, så merker de reservasjonen og legger deg på vent.
Kan være verdt å merke seg at Berlin ser ut til å starte produksjon kun med P biler.
Joda, men alle kan bli lagt på vent om de vil ha Berlinbil. Var der selv uten at jeg skulle ha P, og måtte jobbe litt for å bytte tilbake til MIC køen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

turfsurf

Sitat fra: Autowinder på søndag 09. januar 2022, klokken 18:34
Joda, men alle kan bli lagt på vent om de vil ha Berlinbil. Var der selv uten at jeg skulle ha P, og måtte jobbe litt for å bytte tilbake til MIC køen.
Tenkte mere på at det kan bli enda lengre tid til levering hvis de skal gjøre unna P køen først. Men hvem vet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Tviler på at det er lang kø med P altså.. tar vel litt tid med sakte oppramping, men uansett er nok køen veldig begrenset. Blir vel som på X, at det er langt mellom P-ene. Omtrent hver fjerde S er en P, hver 10. 3er, og kun hver 20. X. LR er så spreke at man er spesielt interessert for å kjøpe P, og da er det nok S som lokker mest. Såvidt jeg har fått med meg mangler YP track mode også. Det trekker kraftig ned for min del. Kunne godt tenkt meg å ta Y-en på snøkjøringsdager på bane, eller på isbane, men det er nyttesløst med alle de elektroniske krykkene.

Tror også mange har lært av at P-modeller har hatt en tendens til å falle betydelig mer i verdi enn hva de andre har gjort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA