Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjelp til kjøp av brukt e-tron 55

Startet av Thobly, fredag 07. januar 2022, klokken 06:46

« forrige - neste »

geear

Tenkte på de karene som helst vil ha 15" ballonghjul, ikke på tråden din.  :laugh:

turfsurf

Sitat fra: geear på søndag 16. januar 2022, klokken 18:47
Tenkte på de karene som helst vil ha 15" ballonghjul, ikke på tråden din.  :laugh:
Nå sier jeg ikke at jeg ville valgt de minste felgene selv, påpeker bare at det er mange som ikke vil ha de aller største heller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sema2022

Jeg var selv skeptisk til virtuelle speil, men etter noen måneders tilvenning synes jeg de sylskarpe bildene med smart tilpasning til kjøresituasjonen funker veldig bra. Selvfølgelig kunne plasseringen av skjermen på førersiden vært bedre, men designmessig er speilene veldig lekre både ut- og innvendig.

Om jeg ville betalt nesten 20' for virtuelle speil på en ny e-tron er ikke sikkert, men mye kan tyde på at store tradisjonelle speilhus er historie om få år grunnet krav til redusert luftmotstand, støy, design osv.

JohnPGriff

Sitat fra: Thobly på lørdag 15. januar 2022, klokken 18:53
Gode tips.

Akkurat nå står jeg mellom en veldig bra utstyrt sen 2020 modell, eller en splitter ny og mindre utstyrt. Har fått tilbud fra Møller. Se vedlegg. Vet ikke hva dere tenker?

Pristilbud


Har du sett at det har kommet en ny kampanje pakke som heter "Edition Pakke" som er tilgjengelig på Advanced Business og Advanced sport? Pris er 22 900,- og inkludere B&O, 4 Zone Klima, Matrix Lys, Ladekontakt på Høyre Siden, Adaptiv Viskere, Ambient Belysning Flerfarget og Oppvarmet Sportsratt. Vanlig pris på utstyr er 59 000,-
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Thobly

Hei!

Nei det har jeg ikke sett. Skal undersøke det litt. Takk!

hybrid88

Jeg har hatt 22" på sommer og vinter på q7 etron og 3 stk etron 55 de siste 5 årene. Er mye i skog og fjell om høsten og vinterstid. Kjører MYE ila året - dårlige veier osv. Jeg hadde aldri giddet hvis det ikke funka.

Argumentene for rekkevidde kjøper jeg hvis det er et problem, mister et par mil(jeg har lader på hytta)  Men at man kantkjører mer er jo ikke sant.  Det er forholdet mellom dekkbredde og felgbredde som avgjør det. Har du litt bredere dekk enn felg så vil uansett dekket ta støyten.

Man skal kjøre ganske dårlig for å slå i stykker 22" med denne dekkdimensjonen. Jeg har vært nedi endel hull og humper i høy fart og aldri opplevd noe slikt.

21" på en tesla s er noe totalt annet med tanke på dekkprofil og de får mye mer juling.

Når det gjelder komfort med 22" felger / 285 og 275 så er ikke 40 profil så "lavprofil" som mange tror. Bilen blir for øvrig også høyere med denne dimensjonen noe som er praktisk om man kjører på dårlige veier og massse snø 8)

For de som bare tenker økonomi er det selvsagt ikke en fordel, men for meg så holder rekkevidden akuratt til det jeg trenger og da er det godt nok :+1:
Etron 55
E-golf
911 GT3

elektro

#36
Sitat fra: Thobly på onsdag 12. januar 2022, klokken 20:46
Nå dukket denne opp i dag:

https://www.finn.no/243720045

I tillegg skriver de til meg på e-post:

Denne kommer med rattvarmer og følgende;
-          360kamera
-          Nightvision
-          Adaptiv crusekontroll
-          Automatisk nødbrems
-          P-sensorer foran og bak
-          Blindsonevarsler
-          Head-up display
-          Førertretthetsvarsler
-          Filskiftevarsler

Ganske ny og bra med utstyr (også rattvarme). Tenker dette kan være et bra kjøp dersom de er villig til å selge for 700k kr?

Synes denne var bra.  :+1: Har den Virtual Cockpit? Ikke superviktig, men jeg foretrekker absolutt den måten å se instrumentene på. Særlig uten head-up.Er det norsk bil m. dobbelt varmeapparat? 2021-modell uten rattvarme?

Ellers har jeg selv en tidlig 2019 modell, har hatt lite feil. Om jeg skulle byttet i ny e-tron 55, ville jeg sett etter en bil med;

B&O anlegg
Akustiske sideglass
Mørke ruter bak
Komfortseter
Optikkpakke m. glass/alu knapper
Skinn på dører/midtkonsoll
rattvarme som kom på 2021-modell (høst 2020)
Adaptive viskere med integrerte spylerdyser
Assistentpakke tur eller city
360 kamera
Ambientbelysning
hengerfeste

Eksteriør smak er som baken. S-Line er jo kult, men men at disse også oftest er bittelitt lavere og stivere. Og dyrere. Jeg synes uansett spec at oransje kalippere gjør seg.

Mørke farger er generelt vanskelig å holde rent, men metallic effekt hjelper litt. Helsvart er vel det verste i så måte. Mye verre enn hvitt, hvor støv og riper egentlig ikke synes så godt.

Ville personlig ikke valgt virtuelle sidespeil. Har prøvekjørt det og likte ikke å se «ned» i stedet for ut av vinduet og få med dødvinkel i sidesynet. Er også litt skeptisk til panoramatak, siden dette egentlig ikke er så stort, erfaringsmessig aldri åpnes, legger til vekt der du minst vil ha den og kan øke risiko for lekkasjer/problemer (generelt på alle merker), samt at det kan gi kulderas fra oven og komme i konflikt med noen takstativ. NB! Har ikke erfaring med dette fra e-tron spiesielt.

Ville heller ikke valgt 21-tommers felger og langt mindre 22-tommer pga. forbruk. De øker nemlig bredden. De gir dermed også mer sporing/hjulstøy - og generelt mindre komfort. Dette er naturligvis individuelt- og avhengig av om ser etter en komfortabel familiefrakter. Hvis ikke er man også kanskje også i markedet for en Sportback? Men forbruket kommer man ikke vekk fra. Slike felger hadde jeg pesonlig solgt/byttet i 20-tommers S-Line eller til nød Dynamikk.

Et drømmeoppsett ville inkludert DIGITAL Matrix lys. Og gjerne Night Vision. Få biler har begge deler da dette er dyre saker - som vel også medføre økte servicekostnader ved steinsprut ol. Vanlig Matrix kan man alltids oppgradere til via OTA, men sjekk med selger at det ligger i «butikken» på den bilen du vurderer. Særlig hvis det er import. Lys er viktig.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

tromsø

Bare en presisering: alle biler har Virtual cockpit men bilen kan også ha Virtual cockpit +, som gir mye bedre visning på skjermen bak rattet (mener jeg og andre som har funksjonen). Går såklart å leve uten også.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50


casall

Den nederste av de er importert. Hva er ulempene her? Han sier han har bekreftet vanlig 5 års garanti fra Møller.

zairup

Sitat fra: casall på tirsdag 08. mars 2022, klokken 13:29
Den nederste av de er importert. Hva er ulempene her? Han sier han har bekreftet vanlig 5 års garanti fra Møller.
Jeg undersøkte en del selv ift dette med import biler før jeg kjøpte min. Det viktigste er at den har EA8 pakken som tilsier at det er standard garanti på 5 år.

En annen pakke som ofte mangler på import bilene er 7E4 pakken, dette er en dobbeltvarmer av kupén. Etter å ha lest en del om den så fant jeg ut av at den er til bruk når det er mellom - 20 til - 30 grader ute og at brukere her på forumet hadde hatt E-tron både med og uten dobbelt varmere uten at de merket til noe forskjell.

For min del ble derfor fokuset kun på at bilen måtte ha EA8 pakken dersom det var en import bil.

Sent fra min SM-F926B via Tapatalk


casall

Takk for svar.

Så oppdateringer, kart, infotainment osv er ikke noe rammet av at det er import?

hybrid88

Sitat fra: casall på onsdag 09. mars 2022, klokken 08:52
Takk for svar.

Så oppdateringer, kart, infotainment osv er ikke noe rammet av at det er import?

Alt funker topp på import bil
Etron 55
E-golf
911 GT3

zairup

Sitat fra: casall på onsdag 09. mars 2022, klokken 08:52
Takk for svar.

Så oppdateringer, kart, infotainment osv er ikke noe rammet av at det er import?
Alt funker på lik måte som en Norsk kjøpt bil her.

Sent fra min SM-F926B via Tapatalk


sema2022

Om bilen er importert har normalt lite funksjonell betydning ved kjøp, men det påvirker klart prisen ved senere salg.

Så i praksis sparer du lite på kjøp av importbil og da prioriterer mange en norsk solgt bil. Unntaket er dersom du skal ha bilen lenge eller selv gjør et godt internasjonalt kjøp og tar importjobben selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA