Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Motorstopp

Startet av mando, onsdag 05. januar 2022, klokken 22:45

« forrige - neste »

mando

God aften,

stoppet og ladet på hurtiglader etter å ha vært på en tur på rundt 3 timer. Da jeg skulle dra videre, ville ikke bilen i Drive. Etter noen sekunder kom følgende feilmeldinger:

Stopp bilen trygt
Kjøretøyet slås av.

Effekt redusert
Motor bak midlertidig deaktivert. (se bilder vedlegg)

Prøvde reset, hard reset, gå ut av bilen noen minutter... Problemet vedvarer. Ingen tegn til at noen kom til å ta «teknisk support/«nødsituasjon»- telefonen hos Tesla. Var bare et kvarter unna, så tok taxi hjem. Gå-avstand til Tesla, så drar dit i morgen tidlig. Tør ikke ringe veihjelp, da jeg ikke får bilen ut av park..

Noen som har sett noe lignende?

Tesla model 3 LR 2021, 30k km.

Mags85

Hadde samme sak i februar. Dog på front og ikke bak.

Måtte bytte drive unit (motoren).


Sent from my iPhone using Tapatalk

jlan

Sitat fra: mando på onsdag 05. januar 2022, klokken 22:45
Tør ikke ringe veihjelp, da jeg ikke får bilen ut av park..
Får du den ikke i transportmodus?
Sitat fra:  Tesla brukerhåndbokDekkene kan gå rundt under 5 km/t og en veldig kort avstand (i mindre enn 10 meter), men bare når Transportmodus er aktiv (se Aktivering av Transportmodus) mens kjøretøyet vinsjes opp på en bil med lasteplan, eller trekkes ut av en parkeringsplass for omplassering. Hvis disse grensene overskrides, kan det føre til betydelig skade og overoppheting som ikke dekkes av garantien.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

mando

Jo, det ordnet seg med transport-modus. Bilen kan da også styres dog uten servostyring, så vi fikk svingt den opp på lasteplanet. :) Blir spennende å se leveringstid på evt ny motor dersom det ikke bare er en software fix :)


Lapskaus

Heldigvis ikke så veldig mange forskjellige motorer så jeg vil tro de har den på lager. Er jo ganske mange tusen biler den kan passe i. Om de har tid til å sette den inn med det første er en annen sak da. Mener jeg venta over tre uker når batteriet på min plutselig tok kvelden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA