Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

smetho

Sitat fra: Fjeldern på søndag 27. mars 2022, klokken 19:51
Sitat fra: Colargul på søndag 27. mars 2022, klokken 19:39
Sitat fra: Fjeldern på lørdag 26. mars 2022, klokken 14:04
Noen som vet navnet på båten som kommer med flere biler i dag/morra?
Kan jeg finne ut selv om bilen kanskje blir forsinka
Jeg ser at ELBE HIGHWAY er på vei fra Zeebrugge til Oslo. Den skulle allerede vært fremme, men avgangen er tydeligvis blitt forsinket av en eller annen grunn. For øyeblikket ser forventet ankomsttid ut til å være mandag kveld. Det er i så fall nesten helt sikkert den aller siste båten til Norge med Teslaer i dette kvartalet.

Jaggu meg er det bra detektiver på forumet her.
Hvis det stemmer, så er det vel lite sannsynlig at jeg får bilen på tirsdag?

Kanskje den allerede er her 😉 jeg får min på tirsdag og den bør være her.

Colargul

Sitat fra: smetho på søndag 27. mars 2022, klokken 20:49
Sitat fra: Fjeldern på søndag 27. mars 2022, klokken 19:51
Sitat fra: Colargul på søndag 27. mars 2022, klokken 19:39
Sitat fra: Fjeldern på lørdag 26. mars 2022, klokken 14:04
Noen som vet navnet på båten som kommer med flere biler i dag/morra?
Kan jeg finne ut selv om bilen kanskje blir forsinka
Jeg ser at ELBE HIGHWAY er på vei fra Zeebrugge til Oslo. Den skulle allerede vært fremme, men avgangen er tydeligvis blitt forsinket av en eller annen grunn. For øyeblikket ser forventet ankomsttid ut til å være mandag kveld. Det er i så fall nesten helt sikkert den aller siste båten til Norge med Teslaer i dette kvartalet.

Jaggu meg er det bra detektiver på forumet her.
Hvis det stemmer, så er det vel lite sannsynlig at jeg får bilen på tirsdag?

Kanskje den allerede er her 😉 jeg får min på tirsdag og den bør være her.
Det kan godt tenkes. Jeg ble egentlig litt overrasket over at det kom enda en båt sånn helt på tampen av kvartalet - det blir jo litt komplisert logistikk hvis bilene skal registreres i tide til å komme med på Q1-statistikken. Men alle disse KESS-båtene (som heter ett eller annet med "HIGHWAY") og som har gått fra Zeebrugge til Norge dette kvartalet, har vist seg å være Tesla-båter, så jeg regner med at det er tilfelle denne gangen også. Kanskje en av de siste båtene fra Kina til Zeebrugge har vært forsinket, slik at Norgesbåten har måttet vente et par dager ekstra? Jeg vet ikke.

Fjeldern

Leveringen min i morra er da utsatt fra 11:50 til 18:30. Båten er forsinka. Den skulle jo tross alt vært her i går, og ikke da senere i dag, sånn som Colargul fant ut.

smetho

Sitat fra: Fjeldern på mandag 28. mars 2022, klokken 16:44
Leveringen min i morra er da utsatt fra 11:50 til 18:30. Båten er forsinka. Den skulle jo tross alt vært her i går, og ikke da senere i dag, sånn som Colargul fant ut.
Min ble også utsatt fra i morgen kl 10 til kl 16. Men bilene er der altså. I Stavanger i det minste.

Fjeldern

Sitat fra: smetho på mandag 28. mars 2022, klokken 19:24
Min ble også utsatt fra i morgen kl 10 til kl 16. Men bilene er der altså. I Stavanger i det minste.

Dem oppga forsinkelse i transport som grunn, i tillegg til at jeg ble ringt forrige uke med beskjed om at båten skulle komme til Norge 27 mars

Colargul

Sitat fra: smetho på mandag 28. mars 2022, klokken 19:24
Ja, den siste båten med biler til Vestlandet ankom for noen dager siden. ELBE HIGHWAY hadde nok utelukkende med seg leveranser til Østlandet, muligens bare for utlevering i Lillestrøm. Og skal man dømme etter dagens registreringstall, så har de ikke kastet bort tiden!

Fjeldern

Flere biler som var litt forsinket utover tida i dag og det fortsatte å komme lastebiler med flere biler da jeg dro. Er vel sikkert dette som er grunnen til bilene ble levert ut med sånn 20-30% strøm også tenker jeg?

Ellers fått ut en bil som virker strøken! Stoppa på Kløfta for å lade, da med 180 kW på 20%, 140 kW på 37% og 105kW på 51%. Det er vel noe sånn som 40kW, 30kW og 10kW bedre enn NAF sin ladetest av Model Y. Mener jeg fikk bedre på demobilen, men da hadde jeg mye lavere strøm da jeg starta.

Ellers trodde jeg mattene jeg bestilte fra Kina hadde kommet alt, men det var bare boksene til midtkonsollen, pluss noe annet. De virker som veldig god kvalitet og satt som støpt. Verdt penga virker det som (etter å ha hatt dem i bilen i hele 10 minutter)
Da er det bare å vente på mattene og finne ut hvordan jeg løser det med hundebur.
Angrer forsåvidt litt for at jeg ikke betalte ekstra for sort. Spesielt bak kledde den mye bedre sort.

Noen som vet hvor mange Model Y det ligger ann til i mars? Eller Teslaer generelt?

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

apestreker

Var det hattehylle i de som ble levert sist i mars? Har estimert levering i mai.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

ViktorS

Estimert leveringstid hos tesla.com, pleier de å være tålelig "on spot" ?
Ser at Model Y med 20" har estimert levering i mai, men med 19", i juli.

Kan man forholde seg til disse leveringstidene, eller må man ta de med en klype salt?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

erikaak

Sitat fra: ViktorS på torsdag 07. april 2022, klokken 12:33

Kan man forholde seg til disse leveringstidene, eller må man ta de med en klype salt?

Så vidt jeg har forstått kan man stole på tidsestimatene for levering. Leste på et tysk Teslaforum at en teslaansatt selv har sagt at LR-bilene med 19- og 20" felger vil komme samtidig. Vet ikke hvor mye en skal legge i dette, men om de har skrevet "mai" på bilen med 20"-felgene for å folk til å velge denne foran 19" (selv om de kommer samtidig) så klarte de å lure noen ekstra kroner ut av meg!  ::) Jaja, får trøste meg med at felgene er penere å se på  8)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

ViktorS

Sitat fra: erikaak på fredag 08. april 2022, klokken 09:20

Så vidt jeg har forstått kan man stole på tidsestimatene for levering. Leste på et tysk Teslaforum at en teslaansatt selv har sagt at LR-bilene med 19- og 20" felger vil komme samtidig. Vet ikke hvor mye en skal legge i dette, men om de har skrevet "mai" på bilen med 20"-felgene for å folk til å velge denne foran 19" (selv om de kommer samtidig) så klarte de å lure noen ekstra kroner ut av meg!  ::) Jaja, får trøste meg med at felgene er penere å se på  8)

20" ser nice ut! Bare litt skeptisk til såpass lite gummi på dårlig, gammel asfalt her i Finnmark! :)

Du har bestilt med 20" ja? Når bestilte du?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

erikaak

Sitat fra: ViktorS på fredag 08. april 2022, klokken 09:30
Sitat fra: erikaak på fredag 08. april 2022, klokken 09:20

20" ser nice ut! Bare litt skeptisk til såpass lite gummi på dårlig, gammel asfalt her i Finnmark! :)

Du har bestilt med 20" ja? Når bestilte du?

Ser bra ut, men veiene er ikke så mye bedre her i (nord)-Trøndelag, så jeg er litt spent! Mulig jeg forsøker å bytte ned til 19" m/mellomlegg om noen er interessert.
Jeg bestilte 12.mars! Har ikke hørt en pøkk enda. Ingen VIN-kode. Står at Tesla vil kontakte meg ang signering av de økonomiske avtalene. Håper de gir lyd fra seg snart!
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA