Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

DagfinnN

Utlevering kl 11 tirsdag 29. mars i Molde. I følge planen skal vinterdekk være på og sommerdekka inne i bilen.
Prøver å få endret dette. Skulle det kommer snø etter 29. mars kan jeg bare la bilen stå.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

erikaak

Har bestilt og valgt Santander med X antall kroner EK. Har fått bekreftet fra Tesla (Tr.heim) at søknaden er innvilget. Hvor lang tid tar det før betalingsinformasjon blir tilgjengelig på minside?
Spør fordi jeg valgte DnB først, og da gikk alt på "2 sekunder" med informasjon om betaling, men så fikk jeg endret til Santander og siden har det stått bare generell informasjon der og ikke betalingsinformasjon.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Bungk

Sitat fra: erikaak på torsdag 17. mars 2022, klokken 23:22
Har bestilt og valgt Santander med X antall kroner EK. Har fått bekreftet fra Tesla (Tr.heim) at søknaden er innvilget. Hvor lang tid tar det før betalingsinformasjon blir tilgjengelig på minside?
Spør fordi jeg valgte DnB først, og da gikk alt på "2 sekunder" med informasjon om betaling, men så fikk jeg endret til Santander og siden har det stått bare generell informasjon der og ikke betalingsinformasjon.

EDIT: Ser at jeg bør lære meg å lese spørsmål minst to ganger før jeg trykker på "Svar". Lar originalen stå nedenfor til spott og spe. Jeg har ingen gode svar på hvorfor du ikke har fått betalingsinfo tilgjengelig hos Tesla.

Min lånesøknad via Santander gikk gjennom ganske umiddelbart i Teslas system. Kan det være at du totalt sett har søkt om for mye lån? Lånet hos DnB stod vel som ubrukt kreditt innen du søkte hos Santander?

erikaak

Sitat fra: Bungk på fredag 18. mars 2022, klokken 08:13
EDIT: Ser at jeg bør lære meg å lese spørsmål minst to ganger før jeg trykker på "Svar". Lar originalen stå nedenfor til spott og spe. Jeg har ingen gode svar på hvorfor du ikke har fått betalingsinfo tilgjengelig hos Tesla.

Min lånesøknad via Santander gikk gjennom ganske umiddelbart i Teslas system. Kan det være at du totalt sett har søkt om for mye lån? Lånet hos DnB stod vel som ubrukt kreditt innen du søkte hos Santander?

Hehe, takk likevel! Men jo, mistenker selv at det kan ha blitt noe fuck-up pga søknaden til DnB først. Rakk dog aldri å betale inn noe EK. Kan jo også være at jeg er et hakk for utålmodig da jeg fikk forandret långiver på tirsdag denne uken  ;) Får puste med magen så går det vel bra..  :+1:
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Tintin

Sitat fra: Fjeldern på onsdag 16. mars 2022, klokken 17:41
Sitat fra: Tintin på onsdag 16. mars 2022, klokken 17:33
Og et av disse 4 "259xxx" er bare 6 nummer unna mitt VIN-nummer. Likevel er estimert levering en tid mellom 2. - 22. april.
Hadde håpet de ble registrert i litt kronologisk rekkefølge, men ser at både bilnummer og VIN-nummer hopper frem og tilbake, så det er ikke lett å tolke noe ut av dette.

Kommer vel ann på utleveringssted også.
Jeg fikk, som jeg skrev over her, beskjed om å drite i den estimerte tida som sto der, for bilene VILLE bli levert i mars. Får satse på han ikke er full av dritt, for ellers kan det bli dyrt for meg.

I dag hoppet leveranse-estimatet tilbake til 28.- 31. mars på min 259xxx med levering på Lillestrøm. Kanskje Tesla klarer å holde ord likevel?

Duplex

258***
Fikk SMS idag om booking av ønsket leveranse.
Blir utlevering 28.3

Fjeldern

Ringte som sagt tesla angående april levering, og dem sa det ikke kom til å bli april levering.
Ble ringt av tesla I dag hvor dem sa at bilene først ankommer Norge 28 mars.
Derfor lurte han på om jeg kunne hente den ut i Lillestrøm istedet, som ikke spiller stor rolle for min del.
Så bilen min, og sikkert andre som har høy VIN (260 her), ankommer ikke Norge før 28 mars.
Kan se ut som det blir kaos og hektiske utleveringen

Daniel_0007

Sitat fra: Fjeldern på fredag 18. mars 2022, klokken 21:48
Ringte som sagt tesla angående april levering, og dem sa det ikke kom til å bli april levering.
Ble ringt av tesla I dag hvor dem sa at bilene først ankommer Norge 28 mars.
Derfor lurte han på om jeg kunne hente den ut i Lillestrøm istedet, som ikke spiller stor rolle for min del.
Så bilen min, og sikkert andre som har høy VIN (260 her), ankommer ikke Norge før 28 mars.
Kan se ut som det blir kaos og hektiske utleveringen

Ja tesla leverer som regel ikke ut noe den første måneden i et kvartal, unntaket kan være Berlin hvis de sender noen p hit i april
Model 3 2019 LR Rwd

Tintin

Hvilke valg får man når sms'en om levering endelig dukker opp? Er det valg mellom et par dager, eller er det mellom ulike klokkeslett? Hvor sent kan man hente bilen på den angitte dagen? Noen som vet?

Corny

Jeg fikk valget mellom tre dager. Husker ikke hvor mange klokkeslett, men vil tippe det var minst fem seks stk.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

DagfinnN

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 17. mars 2022, klokken 22:24
Utlevering kl 11 tirsdag 29. mars i Molde. I følge planen skal vinterdekk være på og sommerdekka inne i bilen.
Prøver å få endret dette. Skulle det kommer snø etter 29. mars kan jeg bare la bilen stå.
Fikk raskt svar fra Tesla. De setter på sommerdekk  :+1:

smetho

Da fikk jeg leveringstidspunkt tirsdag 29 mars kl 10:00. Ingen sms om det enda, ingen synlig offisiell vin), kun kildekode-vin som er 259, leveringsted Stavanger. Kommer vel en sms på mandag eller noe.

Californebu

Plockade ut min bil i torsdags och är generellt väldigt nöjd. Främre bagagerumsmattan var tyvärr sliten/skadad med märken och ett avtryck format som en cirkel. Men den kommer förhoppningsvis bytas ut. Två tape-bitar satt kvar på bagageluckan med. Annars allt topp.

Ett tips: Bilen blev väldigt skitig direkt pga dålig (ingen?) vaxning. Tvättade av bilen med Iron X och det var MASSA flygrost från frakten från Kina. Vaxade den med Collinite 845 och nu håller den sig mycket renare.

Tintin

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 19. mars 2022, klokken 09:23
Det samme kunne jeg tenkt meg, altså beholde sommerdekkene på. Hvordan har du klart å komme i kontakt med Tesla? Jeg har forsøkt å ringe og maile, men får ikke svar.

DagfinnN

Sitat fra: Tintin på mandag 21. mars 2022, klokken 12:14
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 19. mars 2022, klokken 09:23
Det samme kunne jeg tenkt meg, altså beholde sommerdekkene på. Hvordan har du klart å komme i kontakt med Tesla? Jeg har forsøkt å ringe og maile, men får ikke svar.
Har tlf.nr til min selger :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA