Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

Duplex

Sitat fra: Duplex på lørdag 26. februar 2022, klokken 00:41
258xxx, bestillt 7. Feb.
Har ikke hørt noe fra tesla enda.

Står idag at bilen blir levert mellom 20-31 mars.
Har ikke hørt noe fra Tesla enda dog.

Fjeldern

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 26. februar 2022, klokken 17:03
Sitat fra: Fjeldern på lørdag 26. februar 2022, klokken 16:36
Fått ny vin. 260 denne gangen også.
Levering står nå som 25-31 mars.
1 april begynner jeg i ny jobb som gjør det å ha diesel bil svært dyrt. Hadde vært moro å få den før, men er helt greit.
Da kommer den nok på båten Grand Pioneer... for den første til Drammen er vel Prometheus Leader deretter Grand..

Jeg er imponert over hvor mye folk veit og setter seg inn i frakt av disse bila.
Da skal jeg følge med på den båten

Electric cars in Norway

Sitat fra: Fjeldern på søndag 27. februar 2022, klokken 04:05
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 26. februar 2022, klokken 17:03
Sitat

Jeg er imponert over hvor mye folk veit og setter seg inn i frakt av disse bila.
Da skal jeg følge med på den båten

Ja det skal være sikkert. De er flinke, de som vet dette. Og når man først har lært seg teknikken så ser man nok mønsteret også.  Jeg er bare "kopimannen" :-)

Tomas_v


Chrgun

Bestilte 11. Feb med forventet levering i mars, fikk først vin 259 som ble endret til 258.
Beregnet levering har forsvunnet fra Tesla konto og Tesla besvarte mail med at det er litt forsinkelse pga uvær på veien. Noen andre som har fått tilbakemelding om dette?

MagnarPS

Bestilte Y LR 16 Februar med forventet levering Mars.
Fikk  SMS på fredag 25 Februar med utlevering Lillestrøm 15-31 Mars.
Har ikke fått VIN ennå uten at det er så nøye  :)

Chrgun

Sitat fra: MagnarPS på mandag 28. februar 2022, klokken 12:51
Bestilte Y LR 16 Februar med forventet levering Mars.
Fikk  SMS på fredag 25 Februar med utlevering Lillestrøm 15-31 Mars.
Har ikke fått VIN ennå uten at det er så nøye  :)

Har du ikke fått vin i kildekoden?

MagnarPS

Sitat fra: Chrgun på mandag 28. februar 2022, klokken 14:44
Sitat fra: MagnarPS på mandag 28. februar 2022, klokken 12:51
Bestilte Y LR 16 Februar med forventet levering Mars.
Fikk  SMS på fredag 25 Februar med utlevering Lillestrøm 15-31 Mars.
Har ikke fått VIN ennå uten at det er så nøye  :)

Har du ikke fått vin i kildekoden?

Nei ikke det jeg har funnet når jeg bruker Ctrl-U - Ctrl-F og søker etter LRW. Er det ikke LRW disse VIN nummerne begynner med på Y?
Nå skal det sies at jeg ikke har sjekket de siste par dager og at jeg venter på at de skal hoste opp en innbytte pris på min Model S.

Chrgun

Sitat fra: MagnarPS på mandag 28. februar 2022, klokken 14:53
Sitat fra: Chrgun på mandag 28. februar 2022, klokken 14:44
Sitat fra: MagnarPS på mandag 28. februar 2022, klokken 12:51
Bestilte Y LR 16 Februar med forventet levering Mars.
Fikk  SMS på fredag 25 Februar med utlevering Lillestrøm 15-31 Mars.
Har ikke fått VIN ennå uten at det er så nøye  :)

Har du ikke fått vin i kildekoden?

Nei ikke det jeg har funnet når jeg bruker Ctrl-U - Ctrl-F og søker etter LRW. Er det ikke LRW disse VIN nummerne begynner med på Y?
Nå skal det sies at jeg ikke har sjekket de siste par dager og at jeg venter på at de skal hoste opp en innbytte pris på min Model S.

Det stemmer at Kina Y starter med LRW. Synes dog det var rart at du har fått bekreftet levering uten at det ligger inne med VIN. Bare for å bekrefte, du sjekker dette fra siden hvor det står informasjon om forsikring, betaling og forventet levering osv?

MagnarPS

Sitat fra: Chrgun på mandag 28. februar 2022, klokken 15:11
Sitat fra: MagnarPS på mandag 28. februar 2022, klokken 14:53
Sitat fra: Chrgun på mandag 28. februar 2022, klokken 14:44
Sitat fra: MagnarPS på mandag 28. februar 2022, klokken 12:51
Bestilte Y LR 16 Februar med forventet levering Mars.
Fikk  SMS på fredag 25 Februar med utlevering Lillestrøm 15-31 Mars.
Har ikke fått VIN ennå uten at det er så nøye  :)

Har du ikke fått vin i kildekoden?

Nei ikke det jeg har funnet når jeg bruker Ctrl-U - Ctrl-F og søker etter LRW. Er det ikke LRW disse VIN nummerne begynner med på Y?
Nå skal det sies at jeg ikke har sjekket de siste par dager og at jeg venter på at de skal hoste opp en innbytte pris på min Model S.

Det stemmer at Kina Y starter med LRW. Synes dog det var rart at du har fått bekreftet levering uten at det ligger inne med VIN. Bare for å bekrefte, du sjekker dette fra siden hvor det står informasjon om forsikring, betaling og forventet levering osv?

Jepp  :+1:
Får bare vente å se. Skjer nok noe etterhvert.
Jeg stresser ikke så fælt nå som da jeg bestilte S'n i 2018  :)

BWV10

Kanskje dumt spørsmål, men: Jeg har fått sms i dag fra tesla der de sier jeg skal sørge for at egenkapital er betalt hvis nødvendig. Alle mine "oppgaver" i tesla kontoen er krysset av, så jeg antar at jeg ikke må gjøre noe? Har søkt om lån uten EK, men ble litt usikker etter denne smsen nå.

Chrgun

Sitat fra: marium@gmx.net på mandag 28. februar 2022, klokken 19:34
Kanskje dumt spørsmål, men: Jeg har fått sms i dag fra tesla der de sier jeg skal sørge for at egenkapital er betalt hvis nødvendig. Alle mine "oppgaver" i tesla kontoen er krysset av, så jeg antar at jeg ikke må gjøre noe? Har søkt om lån uten EK, men ble litt usikker etter denne smsen nå.

Jeg tenker det samme som deg at dersom alt virker OK på Tesla kontoen din så er det i orden, samt som du skriver "hvis nødvendig" som det står i SMS. Men du kan jo ta en telefon til Tesla i morgen bare for å være på den sikre siden :)

Ulvegutt

Kan se ut som MS Main Highway ligger i Bergen nå. Kom fra Stavanger i går, og trolig Bremen før der.
Er lastet med biler, men usikker på om det kan være Teslaer, men stemmer jo med utleveringer denne uken 😊

DagfinnN

Hurra, min TMY kommer er planlagt å komme til Molde 18. mars. Ikke lenge igjen nå da.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

mnt

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 01. mars 2022, klokken 12:51
Hurra, min TMY kommer er planlagt å komme til Molde 18. mars. Ikke lenge igjen nå da.

Fikk du SMS eller står det 18.mars i appen? :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA