Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: JLindberg på torsdag 17. februar 2022, klokken 14:40
Samme her. Levering i Trondheim. Bestilte i november og fik VIN 4. februar.
Jeg fikk Vin 254xxx 8. feb. Hva er din tilsvarende Vin? Jeg har også fått hørt at den skal til Trondheim.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Antonand

Sitat fra: JLindberg på torsdag 17. februar 2022, klokken 16:06
Sitat fra: Antonand på torsdag 17. februar 2022, klokken 15:58
Sitat fra: JLindberg på torsdag 17. februar 2022, klokken 13:08
Får folk ikke vanligvis beskjed om leveringstidspunkt minst 7-10 dager før? Og ingen har vel mottatt slik beskjed ennå.

Hei, har mottatt melding i dag.
Har du mottatt melding om leveringsdag eller melding om levering i første halvdel av mars som resten av oss?

Samme som dere😀

Arne1

Sitat fra: smetho på torsdag 17. februar 2022, klokken 15:23
259 vin her også, i dag. Bestilte 14. februar, estimert levering mars (flaks kanskje da jeg ser levering nå er uti mai / juni).

Hva sier 259, 236 osv-biten av vin oss? Noe som helst? Tenker da rundt mulighet for siste MCU etc, er det noen som vet noe enda, eller er det ren gjetting? Har ikke følget tråden så lenge :)

Fikk du opp VIN i kontoen i dag, eller brukte du kildekode? Jeg finner min med kildekode, men har ikke kommet opp i kontoen enda. Bestilte 12.februar, hvit med alt standard av hjul osv. Står fortsatt levering i løpet av mars da, og VIN kom opp som 259 i kildekoden.

smetho

Sitat fra: Arne1 på torsdag 17. februar 2022, klokken 16:50
259 vin her også, i dag. Bestilte 14. februar, estimert levering mars (flaks kanskje da jeg ser levering nå er uti mai / juni).

Hva sier 259, 236 osv-biten av vin oss? Noe som helst? Tenker da rundt mulighet for siste MCU etc, er det noen som vet noe enda, eller er det ren gjetting? Har ikke følget tråden så lenge :)

Fikk du opp VIN i kontoen i dag, eller brukte du kildekode? Jeg finner min med kildekode, men har ikke kommet opp i kontoen enda. Bestilte 12.februar, hvit med alt standard av hjul osv. Står fortsatt levering i løpet av mars da, og VIN kom opp som 259 i kildekoden.

I kildekoden kun. MNS, induction hjul og svart innvendig. Ingen dato eller informasjon annet enn beregnet levering mars.

Frantisek Ruzicka

2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

DagfinnN

Da er første Y registrert i februar i følge elbilstatstikk.
Ut fra Vin ser det ut til å være en som er produsert i fjor:
LRWYGCEK1MC121xxx
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Arne1

Sitat fra: smetho på torsdag 17. februar 2022, klokken 18:20
Sitat fra: Arne1 på torsdag 17. februar 2022, klokken 16:50

I kildekoden kun. MNS, induction hjul og svart innvendig. Ingen dato eller informasjon annet enn beregnet levering mars.

Fikk melding fra Tesla nå, har maset i forhold til å beregne salg av den bilen vi har nå. De svarte: «Bilen dere kan hentes i slutten av mars, så er bare å selge bilen»

VIN 259, så da er det vel håp for oss også.

Simmelim

Kommer alle her til å ta ut bilen om de ikke endrer nyttelast? Noen som vet om det er sånn at samme bil kan ha forskjellig nyttelast alt etter som hvor den er registrert?

Fjeldern

Jeg bestilte bil på tirsdag, så 15 februar. Satser på at estimert levering i mars da faktisk stemmer og at jeg får en VIN nr neste uke.

Må jeg fullføre den delen av registreringa som har med innbytte å gjøre for at bestillingen skal være 100% godkjent?
Gjorde den ferdig ista på linken jeg fikk på sms. Den oppdaterte derimot ikke tesla.com og var også mye mer omfattende og man kunne legge til ekstrautstyr osv (som er bra).
Brukes eu.jotform mer direkte mot dem som kjøper bilen fra Tesla igjen?

Proxy10

Sitat fra: Simmelim på torsdag 17. februar 2022, klokken 19:27
Kommer alle her til å ta ut bilen om de ikke endrer nyttelast? Noen som vet om det er sånn at samme bil kan ha forskjellig nyttelast alt etter som hvor den er registrert?

Sikkert ikke alene om dette, men sliter litt med å skjønne dette med nyttelast på bilene som kommer nå (har 1 stk i bestilling i q1). Flere har rapportert om økt nyttelast i Tyskland og Danmark på biler mottatt de siste dagene, og jeg har til og med sjekket reg.nr fra en bil i Danmark registrert denne uken der nyttelasten har økt med 250kg. I Norge er det derimot ikke noe offisielt fra Tesla som kan bekrefte økt nyttelast, selv om det mest sannsynlig er få dager unna de første registrerte. Er det andre forhold i Norge sammenlignet med Danmark/Tyskland som gjør at bilene her ikke vil få endring på dette? Kommer jo helt sikkert til å ta i mot bilen til tross for ingen endring i nyttelast, men hadde jo vært fint å unngå kjøring med overlast tidvis..

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Simmelim

kTesla

Sitat fra: Simmelim på fredag 18. februar 2022, klokken 06:59
Helt sikker på dette?

100%. Bilene er helt like. Men annerledes landet Norge liker å gjøre ting på sin egen måte. Så enn så lenge, venter vi i spenning. Men skal være så ærlig å si, at av prinsipp, så tar jeg mest sannsynlig ikke ut Model Y hvis nyttelasten ikke økes her og.

Chrgun

Sitat fra: Arne1 på onsdag 16. februar 2022, klokken 20:36
Sitat fra: Chrgun på onsdag 16. februar 2022, klokken 19:30
259*** Bestilt 11.Feb fikk Vin idag  :D

259 her også, bestilte 12. februar. Si fra hvis du hører noe 👍 Her er det full stopp i kommunikasjon fra Tesla 🤷‍♂️

Jeg har fått ny vin idag. 258 - Noen andre?

andev

Fikk SMS i dag om å velge dato for utlevering, og fikk valgt 8.mars for utlevering i Trondheim. VIN 218*** 😊

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA