Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

JLindberg

Får folk ikke vanligvis beskjed om leveringstidspunkt minst 7-10 dager før? Og ingen har vel mottatt slik beskjed ennå.

heiho

Sitat fra: JLindberg på torsdag 17. februar 2022, klokken 13:08
Får folk ikke vanligvis beskjed om leveringstidspunkt minst 7-10 dager før? Og ingen har vel mottatt slik beskjed ennå.

Ti dager begge gangene jeg har hentet ut bil i hvert fall.

tornaldo

Hvis det kommer båt(er) med biler i dag, så er det jo nærliggende at Tesla sender ut melding i løpet av kort tid, så fortsatt en mulighet for februarlevering.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Skuggfaks

Nå er ny bestilling av Y med standardhjul estimert juni. Får litt bange anelser når min Y-standard-reservasjon fra februar ennå ikke har fått noe VIN. Men vi er vel fortsatt flere i samme båt (lasteskip) og det er kan hende håp.

Rart hvordan jeg gjerne vil ha bil nå, når jeg kanskje ikke får, sammenholdt med at jeg opprinnelig lurte på å igjen be om utsett levering til Q2/Q3.
# Model Y LR 2022.

Frantisek Ruzicka

Ordered mine in December and got VIN last week.Maybe because my order page is down for 2 weeks already.
Hope to get it soon as well
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

kneip

Fikk sms om levering første halvdel av Mars nå i Bergen, bestilt 31.12.21.

JLindberg

Sitat fra: kneip på torsdag 17. februar 2022, klokken 14:39
Fikk sms om levering første halvdel av Mars nå i Bergen, bestilt 31.12.21.

Samme her. Levering i Trondheim. Bestilte i november og fik VIN 4. februar.

jonmar

Jeg bestilte 15. januar og har hatt estimert levering i februar. VIN 236xxx. Fikk nå SMS om at bil er på vei og at estimert levering er første halvdel av mars.

Gullars

Første halvdel av mars her også. Bestilte tidlig i november. Det står i sms'en at jeg må fullføre bestillingen. Handler vel om å betale beløpet. Går det fint å drøye dette lengst mulig, eller vil jeg ikke få sms om levering før beløpet er betalt?

smetho

259 vin her også, i dag. Bestilte 14. februar, estimert levering mars (flaks kanskje da jeg ser levering nå er uti mai / juni).

Hva sier 259, 236 osv-biten av vin oss? Noe som helst? Tenker da rundt mulighet for siste MCU etc, er det noen som vet noe enda, eller er det ren gjetting? Har ikke følget tråden så lenge :)

Antonand

Hei, har mottatt melding i dag.

JLindberg

Sitat fra: Antonand på torsdag 17. februar 2022, klokken 15:58

Hei, har mottatt melding i dag.
Har du mottatt melding om leveringsdag eller melding om levering i første halvdel av mars som resten av oss?

andev

Mottok også SMS om levering første halvdel av mars. VIN 218***. Føler jeg har så lavt VIN-nummer i forhold til de fleste her, så håper jeg ikke går glipp av altfor mange av oppdateringene 😅

kTesla

Sitat fra: smetho på torsdag 17. februar 2022, klokken 15:23
259 vin her også, i dag. Bestilte 14. februar, estimert levering mars (flaks kanskje da jeg ser levering nå er uti mai / juni).

Hva sier 259, 236 osv-biten av vin oss? Noe som helst? Tenker da rundt mulighet for siste MCU etc, er det noen som vet noe enda, eller er det ren gjetting? Har ikke følget tråden så lenge :)

MCU (altså Ryzen AMD) har blitt bekreftet på biler med lavere VIN i Tyskland og Storbritannia. Mener det var på VIN 216/218. Samme med tykkere glass i baksetevindu, og varmefelt for vindusviskere.

VIN 236xxx skal være produsert rundt 15-16.januar. 259xxx tror jeg var slutten av januar/begynnelsen av februar.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA