Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av tornaldo, mandag 03. januar 2022, klokken 14:08

« forrige - neste »

Lulu

Sitat fra: tornaldo på lørdag 29. januar 2022, klokken 11:02
Liten generell oppdatering:

Det er foreløpig bare fordelt biler til kunder på de første tre skipene som ankommer Europa. Det ventes mange tildelinger de nærmeste dagene.

De første skipene ankommer Zeebrugge i Belgia 3. februar, 8. februar og 12. februar. Deretter går det slag i slag.

Bilene fraktes gjerne derfra i UECC skip til f.eks Drammen. Da kan man gjerne finne sin VIN og se når bilen ankommer Norge. Trolig tar det et par uker fra bilene er i Belgia, til de ankommer Norge. I beste fall kommer det biler i midten av februar, og det er jo faktisk bare drøye to uker til.

Hvordan kan man finne ut hvilket skip som har din tesla? Jeg har fått VIN nummer og blitt oppringt av tesla for bekreftet levering. De kunne ikke si spesifikk dato, men det ble satt 8.mars foreløpig. De sa derimot at min bil var en av de første som skulle bli utlevert på sørlandet (model 3, 2022)
Tesla Model Y - 2023
Tesla Model 3 - 2022

tornaldo

Det kan du ikke nødvendigvis finne ut. Hvis du allerede har fått VIN, er din bil sikkert med samme skip som min. Det er trolig Hyperion Ray, som nå er i Suez kanalen, ankomst Zeebrugge ca 11/2 (pga noe forsinkelse).

Hvis VIN er 482XXX, så ble den bygget i Shanghai 08.01, og trolig sendt med Hyperion Ray 12.1.

Er den på et Hoegh skip, kan du søke med din VIN her:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Er den sendt med et annet selskap, er det foreløpig ikke noe mer info å hente.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nish11

No Vin yet but I am able to see estimated delivery now. Which says February. :) :)


tornaldo

Veldig tvilende til det som står der, for hvis du ikke er koblet mot VIN ennå, er det veldig små sjanser for å få bil i februar. Hadde bilen din vært på en av de tre første skipene, ville du trolig hatt VIN, og da kunne det vært en liten mulighet. Men skal aldri si aldri. Uansett så får du bil i mars, så blir ikke store forskjellen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nish11


tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

tornaldo

Det går to UECC skip fra Zeebrugge til Drammen 13/2, med ankomst 17/2. Det er ikke helt usannsynlig at det blir første skip som kommer med Tesla dette kvartalet.

Så går det vel fort en del dager før utlevering.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nish11


haraldjo

Bestilte en M3 RWD grå, med 18' vinterhjul og hengerfeste tidlig i januar og har beregnet levering i mai. I dag dukket  LRW3E7FR4NC487XXX opp i kildekoden så da regner jeg med at det blir levering i mars :)
2020 Hyundai Ioniq solgt mars 2022
TM3 2022 mars 2022

morettio

Bestilte en M3 RWD grå tidlig i desember. Har ikke fått noe VIN nr enda. Står est levering i Mars. Rart at man ikke har fått oppdatering på VIN enda.



Thsan

Bestilte M3 LR grå i desember gjorde en endring og la til hengerfeste rundt 15 desember. Fikk VIN idag
LRW3E7EK5NC490XXX
Beregnet levering står fortsatt til Februar men tviler på at det er riktig.
Søkte på hoeghautoliners.com/mycargo men kom ikke noe opp der.
Noen som vet hvilken båt denne kan befinne seg på?

tornaldo

Sitat fra: Thsan på lørdag 05. februar 2022, klokken 23:45
Noen som vet hvilken båt denne kan befinne seg på?

Trolig Viking Bravery. Ankomst Zeebrugge 16 februar.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Johnsen92

Hei.

Jeg fikk vin nr i source code på fredag. Hva betyr det? Står fortsatt på appen at levering er Mai men alle jeg har pratet med sier at når man har fått VIN i slurce så er det en bil på vei og at det ofte står feil i appen/nett.

Kan noen hjelpe meg her med hva som er riktig? Får jeg bil i februar/mars?

Skuggfaks

Sitat fra: Johnsen92 på tirsdag 08. februar 2022, klokken 20:20
Hei.

Jeg fikk vin nr i source code på fredag. Hva betyr det? Står fortsatt på appen at levering er Mai men alle jeg har pratet med sier at når man har fått VIN i slurce så er det en bil på vei og at det ofte står feil i appen/nett.

Kan noen hjelpe meg her med hva som er riktig? Får jeg bil i februar/mars?

Hei, ut i fra det jeg leser på forumet - og logikk - betyr VIN at din reservasjon er koblet til en konkret bil. Noe som vel igjen skulle tale for at bilen er ferdig produsert og kan antas å være på vei i transport. Så vet jeg ikke hvor mange skip som går og hvor lang tid transit tar, men såvidt jeg har lest blir det vel fort levering på deg i mars. Du kan jo prøve å høre i chatten på Tesla sine nettsider og oppgi RN og VIN.
# Model Y LR 2022.

tornaldo

Sitat fra: Johnsen92 på tirsdag 08. februar 2022, klokken 20:20
Kan noen hjelpe meg her med hva som er riktig? Får jeg bil i februar/mars?

Bilen din er på skipet Viking Bravery. Dvs du får bil i mars ja.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA