Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av tornaldo, mandag 03. januar 2022, klokken 14:08

« forrige - neste »

Nish11

Sitat fra: tornaldo på torsdag 24. februar 2022, klokken 15:57
Da kom der SMS om å velge tid for utlevering. Valgte tidligste mulige, 7. mars i Lillestrøm.

Same here.

Colargul

Sitat fra: Johnsen92 på torsdag 24. februar 2022, klokken 18:23
Noen her som vet hvilke båter som kommer til Norge med disse bilene? siden folk har fått utleveringsdato så vil jeg tippe båten er på vannet nå og de er sikre på at det ikke blir noen forsinkelser inn mot slutten.

jeg har fått estimert rundt 10 mars i chat men ikke fått sms om leveringsdato, kun sms om at den leveres første halvdel av mars. Forventer levering i drammen eller lillestrøm.

For de som skal ha utlevering i Kristiansand, Stavanger, Bergen eller Trondheim i nær fremtid, så vil jeg sette en tier på at bilene kommer med MAIN HIGHWAY. Den er på vei fra Zeebrugge til Kristiansand nå, forventet ankomst 27. februar. Så går den videre til Stavanger og Bergen, før den ender opp i Trondheim 2. mars.

Når det er utlevering i Lillestrøm, så kommer det ofte båter direkte til Oslo istedenfor Drammen. Jeg ser at MALACCA HIGHWAY har forventet ankomst 1. mars, og den kommer fra Zeebrugge. Alt tyder på den er lastet med Teslaer.

Så er spørsmålet: Har alle fått endret utlevering fra Drammen til Lillestrøm, eller er det fortsatt noen som skal ha utlevering i Drammen? For i så fall så vil jeg tro at UECC-båten PROMETHEUS LEADER er en sterk kandidat. Den er på på nordover nå. Skal en liten tur innom Malmö, før den ender opp i Drammen 28. februar. Dette er "standard-ruten" for Tesla-leveranser til Østlandet, så normalt ville denne båten være "bankers".  Men det var altså det med Lillestrøm kontra Drammen, da.

Dette blir uansett den første store Q1-leveransen av Teslaer i Norge. Normalt vil det da gå 1-2 uker før neste ladning kommer. Men det er flere skip på vei fra Kina til Zeebrugge, så det er etter alt å dømme mer å glede seg til.

Johnsen92

I følge tesla når jeg pratet med dem igår så blir alle biler på østlandet nå levert utfra Lillestrøm. Vi ønsket drammen men fikk beskjed at vi ikke kunne bytte

Lulu

Igår bekreftet tesla over chat at bilen var ankommet kristiansand og at 8.mars var utleveringsdato.
Nå ringte en fra tesla Kristiansand og sa den ble forsinket pga uvær på sjøen osv... Han sa det ikke var store utsettelsen, men kunne ikke si dato.... hele opplegget høres tullette ut
Tesla Model Y - 2023
Tesla Model 3 - 2022

TeslaK

Sitat fra: Lulu på tirsdag 01. mars 2022, klokken 11:24
Igår bekreftet tesla over chat at bilen var ankommet kristiansand og at 8.mars var utleveringsdato.
Nå ringte en fra tesla Kristiansand og sa den ble forsinket pga uvær på sjøen osv... Han sa det ikke var store utsettelsen, men kunne ikke si dato.... hele opplegget høres tullette ut

Fikk sms i dag med samme beskjed. Hadde opprinnelig levering 8. mars, nå er det 28.02-15.03
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

tornaldo

Sitat fra: TeslaK på tirsdag 01. mars 2022, klokken 19:09

Fikk sms i dag med samme beskjed. Hadde opprinnelig levering 8. mars, nå er det 28.02-15.03

Gjelder det også Kristiansand?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

TeslaK

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 01. mars 2022, klokken 20:46
Sitat fra: TeslaK på tirsdag 01. mars 2022, klokken 19:09

Fikk sms i dag med samme beskjed. Hadde opprinnelig levering 8. mars, nå er det 28.02-15.03

Gjelder det også Kristiansand?

Ja, utlevering i Kristiansand. Model 3 RWD
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

arear

Der fikk jeg kontra sms, ble visst utlevering 14.3.. Var satt opp på 8.3, men grunnet transport problemer så ble det altså senere. Får håpe dette blir siste forlengelse :)

Lulu

Her også, 10.3 istedenfor 8.3.

Har noen valgt Codan forsikringen (første mnd gratis gjennom tesla) og blitt kontaktet av dem enda?
Tesla Model Y - 2023
Tesla Model 3 - 2022

tornaldo

Hvis man også legger til hvor man skal ha utlevering, så kan det også gi andre en indikasjon på om forsinkelsen vil bety noe for dem.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nish11

Sitat fra: Lulu på onsdag 02. mars 2022, klokken 11:56
Her også, 10.3 istedenfor 8.3.

Har noen valgt Codan forsikringen (første mnd gratis gjennom tesla) og blitt kontaktet av dem enda?

Yes i got a call from them today. Explained the insurance. Also give tilbud if i want to continue with them.

mnt


Lulu

Sitat fra: mnt på onsdag 02. mars 2022, klokken 19:31
Når ordner dere forsikring?

Jeg ringte Codan etter jeg skrev innlegget mitt. 50min tlf kø, men de ordnet det på 5minutter og satte start dato fra den dagen bilen er beregnet å bli utlevert.
Overraskende nok så var det ikke vidersalg, de anbefalte meg faktisk å gå med forsikringen jeg hadde fått tilbud av fra DnB. Codan sin gratis mnd går ut uten jeg måtte avslutte noe og jeg trengte ikke å gjøre noe annet en å oppgi person info og vin nummer.
Tesla Model Y - 2023
Tesla Model 3 - 2022

Nish11

Sitat fra: Lulu på onsdag 02. mars 2022, klokken 19:34
Sitat fra: mnt på onsdag 02. mars 2022, klokken 19:31
Når ordner dere forsikring?

Jeg ringte Codan etter jeg skrev innlegget mitt. 50min tlf kø, men de ordnet det på 5minutter og satte start dato fra den dagen bilen er beregnet å bli utlevert.
Overraskende nok så var det ikke vidersalg, de anbefalte meg faktisk å gå med forsikringen jeg hadde fått tilbud av fra DnB. Codan sin gratis mnd går ut uten jeg måtte avslutte noe og jeg trengte ikke å gjøre noe annet en å oppgi person info og vin nummer.

May i know what kind of offer you got from DNB?

which model are you getting?

Lulu

well, i logged into DnB and just pressed insurance and choose car insurance to see what i could expect in price.
Mind you that this is the first car registered on me (Model 3, SR+). I think if you are a main customer at a bank like im in DnB that you can get even better prices than this. But Codan could only offer me 25 000kr for kasko a year.
Tesla Model Y - 2023
Tesla Model 3 - 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA