Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Et par spørsmål om lading

Startet av ladov, onsdag 29. desember 2021, klokken 21:20

« forrige - neste »

ladov

Jeg lånte bort hjemmeladeren min til noen med ioniq 5 og da var det et par ting vi ikke fant ut av..

Er det mulig å begrense ladeeffekten fra bilen? Jeg har et gammelt 11kW ladepunkt som kan bli dyrt å bruke på full effekt om det blir noe av den nye nettleia. På min egen bil kan jeg begrense ladeeffekten fra bilen, er det mulig på ioniq5?

Er det mulig å stoppe lading fra bilen? Har bare klart å gjøre det fra app. Litt upraktisk om du står der uten dekning, eller låner bort bilen..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

trykkertor

Ja og ja.
Så gjennom eierhåndboken nå og fant svarene der.

ladov

Men du gidder ikke gjenfortelle det her??

Prøvesatt forresten førersetet da bilen sto parkert, håndboken var ikke tilgjengelig fra skermen, eller kanskje den var en QR-kode..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

trykkertor

Bruksanvisningen er her:
https://carmanuals2.com/get/hyundai-ioniq-5-2022-owner-s-manual-119084

Justere strømstyrke i bilen, side 1-21
Justere strømstyrke fra Ioniq 5 sin nødlader, side 1-37
Stoppe lading, trykk 2 ganger på "lås opp bilen" fra nøkkelen, og trekk ut kabelen.


ladov

Hvor nøyaktig kan man stille ladestrømmen? Får ikke sjekket selv siden bilen befinner seg i en annen landsdel..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA