Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisøkning?

Startet av Bjoris, onsdag 29. desember 2021, klokken 00:59

« forrige - neste »

HPF

#15
Sitat fra: Bjoris på mandag 10. januar 2022, klokken 08:44
Raskt søk så fant jeg denne, EV 6 GT AWD:
Linken går til GT Line som er en del rimligere enn GT.
Sitat fra: Bjoris på mandag 10. januar 2022, klokken 08:44
så får du vel fort 20 kNOK i frakt antakelig og fort 10 kNOK til fortolling, antirust mv. så si 510 da, 40 kNOK mer i Norge.
Går jo fint å ta fly ned å hente bilen selv.

Forhandleren jeg kjøpte fra holder til i Frankfurt så det var ca 9 timers kjøretur til Grenaa i Danmark. Tok nattfergen over til Varberg og var ved Svinesund ca. kl 9. Papirene var ferdig utfylt fra forhandleren og ingen kø så papirene ble raskt stemplet, tok ikke mer enn 5-10 min. Det ene dokumentet ble sendt tilbake til forhandleren, var vel bevis på at bilen var innfortollet til Norge elns, og et par måneder etterpå refunderte de meg tysk moms.

Jeg fikk også med kopi av dokumentene (inkl. kvitteringen) fra den danske VW forhandleren Golfen kom fra, som var VW i Grenaa, så jeg passerte butikken på vei til fergen.

Jeg ser Oslo-Frankfurt fly nå koster 500 med SAS og Grenaa-Varberg fergen en tusenlapp.

Sjekket det med rustbehandling før jeg kjøpte Golfen og fikk til svar at den eneste VW som ble rustbehandlet etter ankomst Norge var Amarok. Hvis KIAene blir rustbehandlet regner jeg med KIA i Norge vil brukt det som skremselspropaganda mot parallellimport.

ToreTorell

Takk for svar alle! Da roer jeg meg litt :) Får ta kontakt med selger og høre.

Jeg betalte 493 000 for min (RWD 77,4KWH Exclusive inkl. hengerfeste), men det var med rabatter fra fagforening.

Bjoris

#17
Sitat fra: ToreTorell på tirsdag 11. januar 2022, klokken 08:57
Takk for svar alle! Da roer jeg meg litt :) Får ta kontakt med selger og høre.

Jeg betalte 493 000 for min (RWD 77,4KWH Exclusive inkl. hengerfeste), men det var med rabatter fra fagforening.

Grattis med bil, du har fått en ok pris da når jeg forstår det er med vinterhjul og hf. Jeg gikk for GT-Line AWD selv om det er hinsides leveringstid. Jeg bytter nok dagens ID4 før ferien nå uansett, da får jeg en Ioniq 5 så får vi bare ser når EV6en kommer en gang i 2023, mye kan ha skjedd til da:)

staljin

#18
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 11. januar 2022, klokken 09:15
Takk for svar alle! Da roer jeg meg litt :) Får ta kontakt med selger og høre.

Jeg betalte 493 000 for min (RWD 77,4KWH Exclusive inkl. hengerfeste), men det var med rabatter fra fagforening.

For nesten samme pris får en EV6 GT fra Tyskland. Dog etter 6-9 måneder

https://www.automobile-kraemer.de/eu-neuwagen-kia-ev6-ev6-gt-bafa-faehig-klimaauto-21-zoll-alu-sportsitze-el-heckklappe-winterpaket-x__314664.php

Prøvekjørt bilen GT line i går og er fullstendig solgt. Cool bil.

Bjoris

Sitat fra: staljin på torsdag 13. januar 2022, klokken 10:50
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 11. januar 2022, klokken 09:15
Takk for svar alle! Da roer jeg meg litt :) Får ta kontakt med selger og høre.

Jeg betalte 493 000 for min (RWD 77,4KWH Exclusive inkl. hengerfeste), men det var med rabatter fra fagforening.

For nesten samme pris får en EV6 GT fra Tyskland. Dog etter 6-9 måneder

https://www.automobile-kraemer.de/eu-neuwagen-kia-ev6-ev6-gt-bafa-faehig-klimaauto-21-zoll-alu-sportsitze-el-heckklappe-winterpaket-x__314664.php

Prøvekjørt bilen GT line i går og er fullstendig solgt. Cool bil.

Jeg gikk også for GT Line, blir antkaelig en periode med Ioniq5 før vi får EV6 i 2023 en gang og den har jo alt så da hadde det vært nedtur med en EV6 med mindre utstyr:)

JEG

Ny prisøkning: 50 000!
Irriterer meg over at jeg ikke holdt reservasjonen, ja.... Legg til litt mva ekstra, så blir bilen fort langt mindre attraktiv. Ikke hørt om dette fra Hyundai enda, men kommer nok.

Daniel_0007

Sitat fra: JEG på onsdag 06. juli 2022, klokken 10:48
Ny prisøkning: 50 000!
Irriterer meg over at jeg ikke holdt reservasjonen, ja.... Legg til litt mva ekstra, så blir bilen fort langt mindre attraktiv. Ikke hørt om dette fra Hyundai enda, men kommer nok.

Er 2 forskjellige forhandlere, kanskje bos er mer på prisøkning.
Model 3 2019 LR Rwd

Bjoris

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 06. juli 2022, klokken 11:38
Sitat fra: JEG på onsdag 06. juli 2022, klokken 10:48
Ny prisøkning: 50 000!
Irriterer meg over at jeg ikke holdt reservasjonen, ja.... Legg til litt mva ekstra, så blir bilen fort langt mindre attraktiv. Ikke hørt om dette fra Hyundai enda, men kommer nok.

Er 2 forskjellige forhandlere, kanskje bos er mer på prisøkning.

Jeg stusser også på at ikke Hyundai setter opp prisene, mulig Ioniq5 ikke selges så lett lengre? Den gikk vel opp 15.000 når det større batteriet kom, men det er jo egentlig ikke en generell økning så nå har Kia gått opp 70.000 og I5 ikke noe... Tenker det er overhengende sannsynlig at Hyundai kommer etter nå...

JEG

Fra 7.7 er fra-prisen 499K, så da hsr det vel økt en del?

Bjoris

Sitat fra: JEG på søndag 10. juli 2022, klokken 18:41
Fra 7.7 er fra-prisen 499K, så da hsr det vel økt en del?

Ja, ser ut som de har økt noe, men langt fra 50.000

arthur

Fikk siste uke tilbud på RWD Ecclusive med vinterhjul og hengerfeste til 556.113 og da etter en rabatt på 26.150. Levering om (muligens) seks til åtte måneder. IKke akurat billig lenger.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Luvcap

Hei!
Noen som vet om BOS justerer opp prisen om man fikk et pristilbud før siste prisøkning?
Har fått pristilbud ut juli på en EV6 77,4kWh AWD Exclusive, 325 hk, Firehjulsdrift til 568 tusen, inkl hengerfeste og vinterhjul.

Hadde i utganspunktet ikke tenkt å bestille den, men etter en økning på 50 000kr vurderes det nå. Eventuelt er det mulig å gi/selge pristilbudet videre ?

Daniel_0007

Sitat fra: Luvcap på mandag 11. juli 2022, klokken 13:20
Hei!
Noen som vet om BOS justerer opp prisen om man fikk et pristilbud før siste prisøkning?
Har fått pristilbud ut juli på en EV6 77,4kWh AWD Exclusive, 325 hk, Firehjulsdrift til 568 tusen, inkl hengerfeste og vinterhjul.

Hadde i utganspunktet ikke tenkt å bestille den, men etter en økning på 50 000kr vurderes det nå. Eventuelt er det mulig å gi/selge pristilbudet videre ?

Tviler på det, kanskje de dekker halve prisøkningen.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/mrAEap/kia-med-stort-prishopp-paa-ev6-forventer-at-de-aller-fleste-vil-foelge-etter#comments

SitatKia EV6 har fått økt prisene med opp mot 60.000 kroner. Men importøren sier de vil dekke halve økningen for kunder som bestilte før 1. juli - og alt for dem som bestilte i fjor og fortsatt venter.[ /quote]
Model 3 2019 LR Rwd

vesttrønder

Kjenner at eg angra litt (mykje) på at eg ikkje kjøpte brukt-imp då eg hadde sjans til Exclusive AWD inkl vinterdekk til 600k, sjølv om det var stiv pris før denne hevinga. Med levering av forhandlar-bil over nyttår blir jo prisen over det likevel :(.

northkape

#29
Leste denne tråden i begynnelsen av Januar.
Kontaktet noen tyske forhandlere. Fant en som nettopp hadde registrert som demobil, nøyaktig hva jeg ønsket. GT-Line Svart med absolutt alt utstyr. Full pris € 64.780.
Kunne selges brukt som demobil etter 6 måneder for å få € 6000 elbilrabatt og fratrekk for bruk € 2.590. Garanterte meg maks 3000 km og 100% nystand (ikke maskinvask). Pris ved henting 20 juli € 56.190 og tilbakebetaling av mva € 8.972 etter innførsel til Norge. Depositum € 5.000, ble overført neste dag når kontrakten var klar.
Hentet bilen sammen med min kone, for noen dagers ferie i Rhindalen ++ i slutten av Juli. Bilen sto klar med eksport skilter, nyvasket utvendig / innvendig, vokset / polert uten den minste ripe noe sted. 3002km på telleren, (ble til 5060 ved hjemkomst etter vår lille ferie)
Total kostnad ble Nkr. 491.400,- etter å ha fått tilbake tysk mva. Inklusive fly / tog, hoteller, middager, osv. (økonomi klasse) for oss, og eksport skilter, prøveskilter, skilter, vrakpant osv. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA