Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan vil ikke lademed type2kabel

Startet av heleneleaf25, onsdag 22. desember 2021, klokken 14:11

« forrige - neste »

heleneleaf25

Dumt spørsmål fra en uerfaren elbilbruker.
Jeg har overtatt en Nissan leaf 2313 modell. Bilen  vil ikke lade med type2lader. Har forsøkt en rekke Fortum ladestasjoner. Når jeg kobler til lader, vil den ikke lade. Får bare feilmelding, uansett om jeg forsøker via app, ladebrikke eller sms. Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør galt? Har jeg feil lader..?

jkirkebo

Sitat fra: heleneleaf25 på onsdag 22. desember 2021, klokken 14:11
Dumt spørsmål fra en uerfaren elbilbruker.
Jeg har overtatt en Nissan leaf 2313 modell. Bilen  vil ikke lade med type2lader. Har forsøkt en rekke Fortum ladestasjoner. Når jeg kobler til lader, vil den ikke lade. Får bare feilmelding, uansett om jeg forsøker via app, ladebrikke eller sms. Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør galt? Har jeg feil lader..?

Wow, skikkelig fremtidsbil ;)

Fra spøk til alvor, hva slags feilmelding får du? Har du prøvd å trykke på "timer override"-knappen før du prøver å lade? Knapp 3 på øverste rad på dette bildet:

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA