Lading av Model S 90D på supercharger

Startet av tm3lr, ons 22. des 2021, kl. 09:47

« forrige - neste »

tm3lr

Hei!

Har min M3LR på verksted og har fått en Model S uten CCS-port som lånebil.
Skal ut på langtur i jula, og litt bekymret for rekkevidde og lademuligheter. Ser noen SuC som er spesifisert som "CCS compatible only" på Teslas nettsider dukker opp i navigasjonen i bilen.
Hvordan kan jeg være sikker på at jeg får ladet på en Supercharger?

Forøvrig meget skuffet over Tesla service center. Hadde avtalt time i går kl. 10.00, men bilen står fremdeles ute på parkeringsplassen et døgn senere. Ringte de i går kveld, og da hadde de enda ikke startet å jobbe på den.
Noe som burde være en kjapp jobb (bytte ladeport) er nå estimert å ta en uke(!).
Hva er poenget med å avtale dato og tid om bilen står i flere døgn før de begynner å jobbe på den?

Motorwatt

Jeg hadde min stående 13 dager i Drammen. Da jeg ringte dem for å minne dem på at bilen stod der, tok det 45 minutter før jeg fikk beskjed om at bilen kunne hentes ferdig reparert.... Virker som om Tesla tar inn flere biler enn de har kapasitet til, men sikkert greit når noen ikke dukker opp.😙

Barman

At du kan se SuC som er  CCS only tyder på at bilen har fått CCS upgrade. Du får sjekke om det ligger et adapter og slenger i frunken eller i brønnen bak 🙂

tm3lr

Sitat fra: Barman på ons 22. des 2021, kl. 11:55
At du kan se SuC som er  CCS only tyder på at bilen har fått CCS upgrade. Du får sjekke om det ligger et adapter og slenger i frunken eller i brønnen bak 🙂
Noen av CCS laderne dukker ikke opp (feks Kløfta), mens Dumbås dukker opp i bilen. Denne skal ifølge nettsidene til Tesla være "CCS compatible only"?

ventle

At Dombås har blitt CCS-only må vel være en feil i kartet? Rart om dette har blitt forbigått i stillhet, i hvertfall.

geear

Det er ingen Model S som har CCS-port uten adapter (enda, de første kommer sannsynligvis til våren).

Du skal kun få opp kompatible superchargere i kartet. Sjekk på "Mer kjøretøyinformasjon" inne på software, om det står "CCS-adapterstøtte: Aktivert", i så fall støtter bilen CCS og trenger bare adapteret, og da ligger det sikkert et adapter i bilen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA