Softwaretråden

Startet av Zubzero, søndag 19. desember 2021, klokken 16:11

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Rusalka på mandag 15. april 2024, klokken 14:34(Har sendt mail til Skoda, men regner med svaret blir som før: "Du vil få melding når oppdateringen er klar, ta kontakt med din lokale forhandler for flere opplysninger".  Nei, den lokale forhandleren vet ikke mer ....

Det går i en dårlig sirkel...

Rusalka

Fikk svar......

Takk for at du tok kontakt med oss og for din fortsatte tillit til Škoda-merket.

Dessverre må vi informere deg om at vi ikke har slik informasjon, siden vi ikke er programvareutviklere og ikke får tilgang til slik informasjon.

Disse oppdateringene kommer i bølger, og de avhenger av hvilken modell og årsmodell du har.

Škoda sender vanligvis forhåndsvarsler til kundene om kommende SW-oppdateringer via ordinære kommunikasjonskanaler.

Takk for din forståelse, og hvis du har andre spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss igjen.

Med vennlig hilsen.

Support for Digital Services
ŠKODA AUTO a.s

oiqbal

Same old bullshit med VAG, dette her. Først skulle (større) OTA for ME3.0 komme Q1 2023, slutten av 2023 ble vi lovet OTA Q1 2024...nå har de begynt å oppdatere ME3.2 og oppover og ikke sagt noe som helst om biler med ME3.0 & 3.1. Helt sjukt hvordan de behandler kundene sine...
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Superman

Jeg mener jeg tidligere har sett noen innlegg om multifeil-varsler i displayet under kjøring for Enyaq, uten å finne det igjen...

I dag fikk jeg plutselig opp haugevis av feilvarsler (sikkert minst 15) mens jeg kjørte, og det kom bl.a. opp varsel med "Kontakt verksted". Det skjedde samtidig med at jeg bremset ganske kraftig i en relativt bratt nedoverbakke for å "slipe" av litt rust på bremseskivene, slik jeg pleier å gjøre jevnlig. Alle varslene var dog "gule". Kraften forsvant nesten helt, selv om jeg fortsatt kunne kjøre rolig fremover. Jeg kjørte inn på nærmeste busstopp og resatte infotainment-systemet, uten at det hjalp noe som helst. Gikk så ut av bilen, lukket og låste, og så inn igjen og startet opp. Da fikk jeg kun opp 2-4 varsler på nytt og ikke 15+, og kraften var tilbake som vanlig. Kjørte da den siste drøye km til jobben og parkerte. Da jeg skulle hjem var det ikke lenger noen varsler i det hele tatt, og jeg kjørte 4-5 mil uten noen varsler eller andre problemer. Dette er vel en forbigående feilmelding, en slags "hikke" i fbm. nedbremsingen, som kanskje flere har fått?
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

vinterdekk

Har hatt juletrelys av feil i min ID.4 når jeg skulle kjøre. Gikk ut av bilen og inn igjen (eller noe slikt) og alt fungerte normalt bortsett fra ett gult varsellys som forsvant senere på dagen. Ikke sett noe slikt under kjøring. Mistenkte 12V problem så jeg kjørte rundt med en batteribooster noen dager, men det skjedde ikke noe mer. VAG kvalitet.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på mandag 29. april 2024, klokken 22:47Har hatt juletrelys av feil i min ID.4 når jeg skulle kjøre. Gikk ut av bilen og inn igjen (eller noe slikt) og alt fungerte normalt bortsett fra ett gult varsellys som forsvant senere på dagen. Ikke sett noe slikt under kjøring. Mistenkte 12V problem så jeg kjørte rundt med en batteribooster noen dager, men det skjedde ikke noe mer. VAG kvalitet.
Hmmm mener jeg så en YT at i service modus så kom alt av lys frem og ble værende. Kansje den funksjonen ble trigget hos deg? Dette er SW og skjøre greier. Så lenge alt ble ok så er det jo greit. 

Superman

Sveitsiske Matthias Speicher med YouTube-kanalen Speicher Elektrisiert har byttet ut sin 2021 Skoda Enyaq 80x Sportline med en flunka ny Enyaq RS 85x (med SW-versjon 4.1). Jeg har sett mange av videoene (på engelsk). Han har mange gode poenger og tips for oss Enyaq-eiere, og kanskje særlig på software-området. Tipper Skoda ble lei av alle omtalene om mangler og feil ved softwaren, og gav han et innbytte-tilbud han ikke kunne si nei til. Han fikk i hvert fall en solid rabatt, uten noen bindinger på hva han skal si og mene (i flg. han selv). Han lover å ikke glemme oss med SW-versjon 2.x eller 3.x. Jeg har fortsatt SW-versjon 3.0.0. Fikk en liten OTA-oppdatering i går, men det var kun feilrettinger, mv. i 3.0-versjonen. Det er bra at Matthias følger opp SW-problemene for oss som fortsatt har gamle SW-versjoner, det trenger vi. Han når jo helt frem til Skoda sentralt...

Første episode i ny sesong med ny bil: https://youtu.be/M-9E6qNbcwc?si=9p-B79z9L1zZgeXu

Electric cars in Norway

Sitat fra: Supernullet på torsdag 09. mai 2024, klokken 17:37Sveitsiske Matthias Speicher med YouTube-kanalen Speicher Elektrisiert har byttet ut sin 2021 Skoda Enyaq 80x Sportline med en flunka ny Enyaq RS 85x (med SW-versjon 4.1). Jeg har sett mange av videoene (på engelsk). Han har mange gode poenger og tips for oss Enyaq-eiere, og kanskje særlig på software-området. Tipper Skoda ble lei av alle omtalene om mangler og feil ved softwaren, og gav han et innbytte-tilbud han ikke kunne si nei til. Han fikk i hvert fall en solid rabatt, uten noen bindinger på hva han skal si og mene (i flg. han selv). Han lover å ikke glemme oss med SW-versjon 2.x eller 3.x. Jeg har fortsatt SW-versjon 3.0.0. Fikk en liten OTA-oppdatering i går, men det var kun feilrettinger, mv. i 3.0-versjonen. Det er bra at Matthias følger opp SW-problemene for oss som fortsatt har gamle SW-versjoner, det trenger vi. Han når jo helt frem til Skoda sentralt...

Første episode i ny sesong med ny bil: https://youtu.be/M-9E6qNbcwc?si=9p-B79z9L1zZgeXu
Takker for lenken :+1: fin video og tøff bil

Bigdrago

Da skal alle med 3.0 og 3.1 blir oppdaterte til 3.7.

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Superman

EriTom

Noen som vet hva som er bedre på 3.7?
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Electric cars in Norway

Egil S

interessant, jeg har time 24. mai for å få byttet et speil logo lys, kanskje jeg kan få software samtidig...
Men jeg er vel på 3.2 så jeg får sikkert ikke :D
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA