Heisann!
Jeg lurer på hva andres erfaring av Enyaq og forbruk/rekkevidde er?
Jeg har nå (siden mars) kjørt 13842km i skrivende stund. Hatt bilen på flere langturer. Og siden jeg bor på Østlandet (grunnlovsbygda Råholt i Eidsvoll), så er det mye motorvei kjøring. Kjører stort sett alltid i Eco mode siden DCC da går på Comfort innstilling (ble veldig stivt å kjøre med senkefjærer og 21"). Kjører på 255/40-21 på vinter og foreløpig originale Brigdestone 235 og 255 dekk på sommer. Kjører 80X Sportline.
Til nå har bilen snittet (ifølge kjørecomputeren) på 19,6kwt/100km. Hvordan ligger deres Enyaq an?
Feks så klarte bilen akkurat å kjøre Gøteborg - Råholt med 2km til overs. Dette var 344km med fire personer og oppakning for en uke ferie 😊
Vi kjører likt som vi ville gjort om vi skulle kjørt økonomisk med vår gamle Superb 190hk TDi 4x4 og Volvo V90 D4 4x4 der forbruket ville vært ca 0,5l/mil. (5kmt over fartsgrense og cruisekontroll).
Personlig er bilen ett verktøy som skal være flott å se på og som skal gi meg glede å kjøre. Men jeg føler kun at jeg sparer penger på dagligdagse turer og ikke på turene jeg må lade på hurtiglader. Hva er deres erfaringer?