Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler - Oppsamlingstråd

Startet av Bigdrago, søndag 03. oktober 2021, klokken 19:04

« forrige - neste »

Egil S

Jeg har et skoda logo lys på førersiden som må skiftes.
Får prøve en gang til.
Ble bortvist med skjevslitte dekk fordi de etter 8000km ikke hadde blitt slitt nok, de måtte se kordellene i dekkene får det ble garanti, måtte komme tilbake når de ble mer slitt, men før to år, så jeg har hele sommeren i år å få til det.
Hvis jeg har bilen så lenge da, kjenner jeg er lei av å være prøvekanin for VAG.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Bigdrago

#76
Da har min ix80x 2022 vært på service samt garantiutbedringer:
- To lenkearmer foran byttet (til nyere type)
- Takpanel skiftet for andre gangen (til nyere type)
- Baklyktene på bagasjeromsluke skiftet (til nyere type med oppgraderte pakninger)
Har skeivslitte bakdekk men det ville de ikke se på, dvs foreta firehjulskontroll , fordi dekka ikke var slitt nok. Kjører bilen veldig lite.

Et par dager senere gikk Skodalyset fra sidespeilene i stykker igjen. Må skiftet for andre gang.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Skogs

Ingen som har kommentert at den største mangelen med Enyaq er at det ikke er plass til Circle K sin premium kopp i kopp holderen?
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Bigdrago

Sitat fra: Skogs på søndag 14. april 2024, klokken 17:14Ingen som har kommentert at den største mangelen med Enyaq er at det ikke er plass til Circle K sin premium kopp i kopp holderen?

Jeg har circle k koppen der. Er ikke premium samme størrelse som den normale? Du vet den veggen i midten kan justeres?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Skogs

Sitat fra: Bigdrago på mandag 15. april 2024, klokken 14:57
Sitat fra: Skogs på søndag 14. april 2024, klokken 17:14Ingen som har kommentert at den største mangelen med Enyaq er at det ikke er plass til Circle K sin premium kopp i kopp holderen?

Jeg har circle k koppen der. Er ikke premium samme størrelse som den normale? Du vet den veggen i midten kan justeres?

Premium er litt bredere i bunnen. Tok ut veggen, men hjalp ikke.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Tsopa

Til dere som har problemer med at klimaanlegget blåser kaldt når man ønsker varme:

Fungerer kjølingen på klimaanlegget når det er en varm sommerdag?

Superman

Sitat fra: Tsopa på onsdag 31. juli 2024, klokken 15:08Til dere som har problemer med at klimaanlegget blåser kaldt når man ønsker varme:

Fungerer kjølingen på klimaanlegget når det er en varm sommerdag?
Ikke det at jeg har klagd på at det kommer litt kaldere luft fra klimaanlegget av og til om vinteren. Det gjør det av og til når ønsket temperatur er oppnådd og klimaanlegget bare skal holde temperaturen jevnt. Da slår jeg av og til viften manuelt ned på et lavere trinn.

Om sommeren fungerer jo kjølingen bra på mitt klimaanlegg, så lenge den får noen minutter på seg. Hvis det er veldig varmt når jeg setter meg inn i bilen, stiller jeg gjerne først temperaturen ned til 15 grader for å få maks. effekt av kjølingen inntil det er blitt kaldt nok. Og så stiller jeg temperaturen opp igjen til mellom 18-22 grader etter hva jeg ønsker for den spesifikke kjøreturen. Har brukt "Laura" noen ganger til dette for å slippe å ta blikket vekk fra veien, og det har fungert fint...
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

EriTom

Er det ikke bedre å bruke den tidsinnstilte smart funksjonen «kjøl raskt» og så går anlegget tilbake til tidligere innstilling av seg selv?

Jeg bruker disse funksjonene masse på den forrige sw3.2 og den ene av bilene mine nå (sw3.6). Savner faktisk disse funksjonene på sw4.0 bilen vi har som bil nr 2...
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA