Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norges mest solgte bil 2022

Startet av 1317142119, søndag 02. januar 2022, klokken 16:50

« forrige - neste »

1317142119

Tek (av alle medier) ser i krystallkulen sammen med et utvalg norske motorjournalister, for å spå hvilken bil som har solgt mest på nyttårsaften 2022.

Tesla Model Y ser ut til å være favoritten, mens det også vanker noen stemmer på VW ID4 og BMW I4. I tillegg nevnes Nissan Araya, Skoda Enjak, Kia EV6 og Toyota bZ4 som farlige konkurrenter.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/k6yb7L/dette-tror-ekspertene-blir-norges-mest-solgte-bil-i-2022

Personlig tror jeg det blir enten Model 3 eller Model Y som tar seieren fordi de er de eneste som klarer å levere biler. BMW I4 vet vi (eller i hvert fall BMW) hvor mange som blir solgt neste år, gitt at ventetiden nå er 2023. VW og Skoda har store ordrereserver, men klarer ikke å levere biler. Ellers vil nok både Nissan og Toyota stå høyt på nordmenns ønskeliste, men de kommer nok for sent til å slå Tesla i 2022. Tror jeg.

Hva tror dere?

Jambo

#1
Tesla er ikke "de eneste" som klarer å levere biler. Ja, Tesla Model 3 er den mest solgte elbilen i 2021, men Volkswagen ID4 er den nest mest solgte elbilen i 2021, selv om de har hatt leveringsproblemer av microchips og fabrikkstans hele året. Jeg tror Tesla holder seg høyt, men ID4 er en godt priset el-SUV for tiden (mtp. rekkevidde og totalpakke), så jeg antar den vil selge mest i 2022, særlig hvis de får ordnet leveranseproblemene sine. Men det er såpass mange nye biler på vei også, at jeg tror det kan være vanskelig å spå riktig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA