Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Festekroker i bagasjerom?

Startet av morrun, lørdag 18. desember 2021, klokken 20:52

« forrige - neste »

morrun

Hei. Bortsett fra isofix-fester i bakseteryggen, finner jeg ingen gode fester for f.eks å forankre hundeburet. Har noen funnet noen løsning eller montert noen selv? Ber om tips og triks.
Mvh Morten
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

panser

Er en her inne som har funnet noen gjenger under dekslene og har laget egne kroker. Mulig du finner et godt svar der. Se på noen sider lengre bak i forumet, er en ganske stor tråd.

Selv kommer jeg bare til å feste i isofix på setene. Skal en del til for at det hopper opp altså, og glasset tåler mye.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Woods

Sitat fra: panser på lørdag 18. desember 2021, klokken 23:30
Er en her inne som har funnet noen gjenger under dekslene og har laget egne kroker. Mulig du finner et godt svar der. Se på noen sider lengre bak i forumet, er en ganske stor tråd.

Selv kommer jeg bare til å feste i isofix på setene. Skal en del til for at det hopper opp altså, og glasset tåler mye.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det skal en del til? I en eventuelt møteulykke eller utforkjøring er det mildt sagt store krefter involvert. Ikke sikra last kan fort gjøre situasjonen langt verre. Når det kommer til sikkerhet er aldri «godt nok» bra nok i min bok, spesielt ikke om det går utover andre enn meg selv.

Selv vurderer jeg å fikse skikkelige kroker/festepunkter som er festet til karosseriet. Håper på innspill på hvordan dette lar seg gjøre i denne tråden.

morrun

Takk så langt. Ja jeg må få festet det skikkelig. Skal lete etter den tråden som nevnes.
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

panser

#5
Sitat fra: Woods på søndag 19. desember 2021, klokken 09:19
Sitat fra: panser på lørdag 18. desember 2021, klokken 23:30
Er en her inne som har funnet noen gjenger under dekslene og har laget egne kroker. Mulig du finner et godt svar der. Se på noen sider lengre bak i forumet, er en ganske stor tråd.

Selv kommer jeg bare til å feste i isofix på setene. Skal en del til for at det hopper opp altså, og glasset tåler mye.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det skal en del til? I en eventuelt møteulykke eller utforkjøring er det mildt sagt store krefter involvert. Ikke sikra last kan fort gjøre situasjonen langt verre. Når det kommer til sikkerhet er aldri «godt nok» bra nok i min bok, spesielt ikke om det går utover andre enn meg selv.

Selv vurderer jeg å fikse skikkelige kroker/festepunkter som er festet til karosseriet. Håper på innspill på hvordan dette lar seg gjøre i denne tråden.
Vel, kan hende du må klare deg med «godt nok» i denne bilen. Det er et ganske etterspurt tema, og ingen klare løsninger har kommet frem. Den ene personen på forumet som har vist frem hvordan han har festet set, har ikke vist bilder av selve festepunktene.

Edit: Sjekk innlegg #55 fra El-Piano i denne; https://elbilforum.no/index.php?topic=57751.45


Sent from my iPhone using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA