Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ET5 Lansert

Startet av Daniel_0007, lørdag 18. desember 2021, klokken 20:47

« forrige - neste »

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

stue

Spent på bagasjerommet. Synd hvis det er samme stil som et7.

Magne St

Kewet i perioden 1998 til 2015 (Ca 180 000 km)
ZOE Q210  (2015 - 2024)
I-Pace         (2022 -          )

Electric cars in Norway

Takk for lenken  :+1: enig med journalisten som skrev "linjelekker ET5".

Restart

Denne kunne jeg tenkt meg! Har lenge lett etter et alternativ til tm3. Og den har lang rekkevidde. Vet vi noe mer om når den kommer til Norge? Og pris?

Daniel_0007

Sitat fra: Restart på mandag 13. juni 2022, klokken 02:34
Denne kunne jeg tenkt meg! Har lenge lett etter et alternativ til tm3. Og den har lang rekkevidde. Vet vi noe mer om når den kommer til Norge? Og pris?

2023 en eller annen gang, neste model ut for nio er et7 på slutten av året, pris vil jeg tippe blir 500 000++
Model 3 2019 LR Rwd

BubbaJoFet

Prisen i Kina er ca 52k USD med batteri ( 75 kWh) og 41K USD uten batteri. NIO skal ha en åpen pris modell og ES8 er en del billigere her enn i Kina. Så er de offensive blir det under 400k med BaaS og under 500k med batteri.
https://www.autoevolution.com/news/nio-et5-s-prices-show-baas-may-not-make-evs-more-attractive-after-all-190107.html#:~:text=That's%20about%2010%25%20less%20than,)%2C%20or%2027%25%20more.

ET5 leveres kun med AWD enn så lenge. Klarer bare å finne pris på M3 performance, som er 1000 Yuan dyrere (328k mot 329k, ca 480 000 NOK).

Restart

Sitat fra: BubbaJoFet på mandag 13. juni 2022, klokken 14:09
Prisen i Kina er ca 52k USD med batteri ( 75 kWh) og 41K USD uten batteri. NIO skal ha en åpen pris modell og ES8 er en del billigere her enn i Kina. Så er de offensive blir det under 400k med BaaS og under 500k med batteri.
https://www.autoevolution.com/news/nio-et5-s-prices-show-baas-may-not-make-evs-more-attractive-after-all-190107.html#:~:text=That's%20about%2010%25%20less%20than,)%2C%20or%2027%25%20more.

ET5 leveres kun med AWD enn så lenge. Klarer bare å finne pris på M3 performance, som er 1000 Yuan dyrere (328k mot 329k, ca 480 000 NOK).

Takk!

BubbaJoFet

Rekkevidden er ikke satt enda for WLTP, eneste jeg finner er 612 miles med 150 kWh batteriet, det er kinesiske måling, på ES8 er det 580 km NEDC og 500 km WLTP med 19 tommere, 460 km med 21" (20 kWh/100 km), WLTP forbruk klarer jeg fint med bilen på langtur, men batteri netto er 92 kWh, så blir 460 ish km. Noe som stemmer greit med NAF testene.

Så skal en spekulere litt så er 75 kWh WLTP på ca 400-420 km for ET5. Den har høyere luftmotstand enn ET7.

Når og om den kommer til Norge er ett godt spørsmål, ES6/EC6 er ikke lansert her, mest sannsynlig pga salget i Kina. ET7 har lang ventetid i Kina og ET5 ryktes å være forholdsvis populær.

BubbaJoFet

Da var prisene klare, 419k (med levering) uten batteri, wltp 75 kWh 445 km med 19". Tilvalg er hengerfeste og komfort pakke, sistnevnte er nok antagelig å anbefale (varme i ratt og bakseter, duftdyser mm). Verdt å merke er at 75 kWh batteriet lader marginalt hurtigere 145 kW mot 125 kW.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA