Ladeplater for mobiltelefon fungerer ikke

Startet av olebakk, torsdag 16. desember 2021, klokken 19:28

« forrige - neste »

olebakk

Hentet bilen vår i går, og fant fort ut at ladeplatene for mobiltelefon ikke lader.

Andre som har hatt dette problemet? Har bestilt time på appen allerede (som jeg regner med er måten å gjøre det på) - bare litt nysgjerrig på om andre har opplevd dette.

SR92

Fikk denne meldingen idag, gjelder sikkert deg også:

Hei!

Grunnet den globale mangelen på halvledere så vil din bil beklageligvis bli levert uten USB-C porter i midtkonsollen. Det vil derfor ikke være mulig å benytte seg av trådløsladingen. Bakre USB-C, og USB-A (hanskerom) er på plass og vil være funksjonell. Du vil få varsel i Tesla-appen når vi har fått delene, slik at dette kan ettermonteres.

olebakk

Jeg har ikke fått den meldingen men den gir mening - jeg skal teste alle portene senere i dag for å se!

SR92

SMS en gjelder forresten en model 3, men gjelder sikkert deg også. Rart at Tesla ikke ga deg beskjed før du fikk bilen. Jeg fikk denne meldingen nesten 2 uker før utlevering.

Ring og hør imorgen kan hende de allerede har fått inn delene slik at de kan sette opp time til deg. :)

Handyman

Jeg sliter med dårlig lading. Tror ikke at det mangler deler i min bil, da ladingen starter men avbryter etter en tid. Veldig ustabil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

elhansen

Trådløs lading kan fort avbrytes hvis det er mye mellom tlf og ladeplate. Jeg må ta bort alle kort fra baksiden av tlf for å få jevn lading. Men da er den ganske rask.

Handyman

Har bare et helt tynt gummideksel, og det skjer også uten dette. Hadde en uoriginal ladeplate i TM3, og den fungerte bestandig. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olebakk

Hos meg mangler også de to USB-C kontaktene - så ja tenker nok dette mangler helt i bilen - i likhet med nyhetsoppslagene noen måneder tilbake i tid. Kan ikke finne noe sted jeg har fått beskjed om dette.

panser

Sitat fra: olebakk på fredag 17. desember 2021, klokken 01:04
Hos meg mangler også de to USB-C kontaktene - så ja tenker nok dette mangler helt i bilen - i likhet med nyhetsoppslagene noen måneder tilbake i tid. Kan ikke finne noe sted jeg har fått beskjed om dette.
Ser flere på facebook-gruppen også mangler. Kun èn som har fått melding. Har du porter til baksetene som fungerer, eller er alle porter/utganger vekk?

Sent from my iPhone using Tapatalk

olebakk

Sitat fra: panser på fredag 17. desember 2021, klokken 08:03
Ser flere på facebook-gruppen også mangler. Kun èn som har fått melding. Har du porter til baksetene som fungerer, eller er alle porter/utganger vekk?

USB-C for baksetene fungerer fint.

Autowinder

Jeg trodde jeg manglet trådløs lading, men tok av det tynne skinndekselet og da ladet telefonen, satte dekselet på igjen og det fungerte da fint videre. Sikker bare enkelte produksjondager de er tomme for halvledere siden det er litt blandet hvem som får hva, men ergerlig uansett for de som rammes.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA