Sommerdekk levert med id.4 Pro?

Startet av IvarAndreas, ons 15. des 2021, kl. 15:33

« forrige - neste »

IvarAndreas

Vi fikk levert Hankook Ventus med vår Pro som vi fikk for en måned siden. Det er 20-tommere med 235 foran og 255 bak. Er det disse som leveres med som standard eller bestemmer forhandler dette? Bilen ble bestilt i slutten av juli.

hELgenen

Tror det er litt tilfeldig hva som leveres med av sommerdekk. VInterdekk kan man velge er min erfaring..

Sett pirelli og bridgestone..men ikke hankook...men tror fabrikken handler litt her og der

Trond.m

Det er vel 4. Conti, Pirelli, Hankook og Bridgestone. Uten mulighet for kunde eller forhandler å se hva som leveres.

IvarAndreas

Ok. Takker så mye for svar. Hadde bare forventet litt "bedre" sommerdekk. Fikk Conti vinterdekk og det er jo greit.

eriksen.eriksen

Noen som ønsker å dele litt erfaringer med de ulike dekktypene på ID.4 etter å ha kjørt med dem en stund?

Vi fikk vår bil (1.st, 20 tommer) med Bridgestone Turanza dekk som vi har kjørt 8000-9000 km på denne sesongen. Opplever disse dekkene som litt stive. Gode og forutsigbare kjøreegenskaper, men litt støy.

Tror det leverer godt på forbruk, aner et lite hopp i forbruk når vi går over på Continental piggfrie vinterdekk, med tilsvarende temperatur.

daktari

Pirelli Scorpion på mine 20", veldig fornøyd med støy og komfort med dem. CVC7 20" på vinter virker nesten litt stivere.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

igniztion

Pirelli Scorpion Elect 21" sommer. Veldig fornøyd med både støynivå, veigrep, komfort og slitasje (ca 14000km)

Conti VC7 19" vinter: Føles slarkete i forhold. Merker veldig godt at dekket gir mye mer etter i sideveggene. Opplever også at ESC slår inn i svinger, selv med moderat pådrag på tørr asfalt. Ville uten tvil gått for 20" om jeg kunne valgt igjen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Olemann

Noen som har litt mer oppdatert status på hvilke sommerdekk som nå leveres med nye ID4? 
Oppfattet at man kan velge vinter, men sommer sitter på bilen fra Tyskland og er dermed ikke valgfritt.

igniztion

Virker som det varierer fra forhandler til forhandler, så usikker på hvordan det bestemmes. Biler så ut til å bli levert ut med både Pirelli og Bridgestone på omtrent samme tid i fjor i alle fall.

2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Trond.m

Sitat fra: igniztion på fre 01. apr 2022, kl. 09:00
Virker som det varierer fra forhandler til forhandler, så usikker på hvordan det bestemmes. Biler så ut til å bli levert ut med både Pirelli og Bridgestone på omtrent samme tid i fjor i alle fall.
Det varierer og er helt tilfeldig, men det har ikke noen med forhandler å gjøre.
Min bil som ble var produsert rett før nyttår med 20 tom hadde Pirelli dekk.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA