Nedlasting og installasjon av software/firmware

Startet av OlaR, tir 14. des 2021, kl. 17:24

« forrige - neste »

OlaR

Jeg har nå hatt min 2019 TMS 100D i ca 4 måneder, og i løpet av den perioden har det kommet 3 eller 4 oppdateringer.  Hver eneste gang stopper nedlastingen når den er drøyt halvveis.  Den starter ikke igjen før jeg har vært ute og kjørt en kort tur.  Da går den til 100 %, men den bare står og henger der i "det uendelige" - i øyeblikket ca 30 minutter. 

Foreløpig, når den endelig har meldt klar for installasjon, har det i og for seg gått helt greit.

Er det andre som opplever noe tilsvarende?

Motorwatt

Krever ofte god og stabil WiFi-forbindelse. Hvordan er din?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OlaR

Den er nok ikke all verden. 

Jeg har ikke wifi i garasjen, så jeg skifter litt mellom gårdsplassen til datteren min og en 4G-router som jeg legger i bilen.  Sistnevnte fungerer nok best.  I dag startet jeg med den første, men kjørte hjem og fant frem den siste da det stoppet på halvveien slik det vanligvis gjør...

o.b.lix

Er forskjell på hvilken vei du parkerer også, wifi-antenne ligger i ene speilen (og 4G i den andre).

Aller best om du får wifi i gararasjen  :D
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Både 4G og WiFi antenne ligger i høyre speil.

The image below shows the mirror with the back removed. The smaller rectangular antenna on the left is the WiFi antenna. The larger antenna is for cellular.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jlan

Sitat fra: o.b.lix på ons 15. des 2021, kl. 09:04
Er forskjell på hvilken vei du parkerer også
Og om speilene står ute eller foldet inn.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Yes, og det gjør at det kan se ok ut når man sitter i bilen, så går man ut og bilen låses og legger inn speilene, og signalet blir dårligere (avhengig av hvor wifi ap står, selvfølgelig).

OlaR

Sitat fra: geear på ons 15. des 2021, kl. 19:56
Yes, og det gjør at det kan se ok ut når man sitter i bilen, så går man ut og bilen låses og legger inn speilene, og signalet blir dårligere (avhengig av hvor wifi ap står, selvfølgelig).

Det er ikke dette som er mitt problem siden jeg har sittet i bilen hver gang under nedlastingen.

Amoss

Sitat fra: OlaR på ons 15. des 2021, kl. 21:07
Det er ikke dette som er mitt problem siden jeg har sittet i bilen hver gang under nedlastingen.

Hmm... Hvordan ser du at nedlasting pågår?
Eller forvekslet du mellom nedlasting og installasjon?

Selv har jeg ingen formening om når eller hvis bilen laster ned noen oppdateringer, men den sier klart og tydelig i fra når den er ferdig nedlastet og klar for installasjon, og ber om tillatelse til å installere den nedlastede oppdateringen.
Model S 85D

OlaR

Problemet er at jeg ikke har wifi i garasjen, så når det dukker opp noe kjører jeg innom datteren min og står på gårdsplassen hennes. 

Amoss

Sitat fra: OlaR på ons 15. des 2021, kl. 22:28
... så når det dukker opp noe ...

Hva mener du med dette?  At bilen melder om en ny tilgjengelig oppdatering, eller at du leser på nett at andre har fått en nyere oppdatering enn det du har?
Model S 85D

OlaR

Det er når bilen eller appen varsler om at noe er tilgjengelig.

Amoss

Sitat fra: OlaR på tor 16. des 2021, kl. 19:38
Det er når bilen eller appen varsler om at noe er tilgjengelig.

Ok. Dersom jeg ikke har missforstått noe betyr det at oppdateringen alt er lastet ned og klar for installasjon. Det skal ikke være nødvendig med nett-tilgang under installasjonen.
Model S 85D

OlaR

Det er jeg klar over.  Når jeg først har fått "lirket" nedlastingen på plass, har oppdateringen gått helt greit.

Men jeg har mange andre bugs og har bestilt service hvor de legger opp til å bytte autopilot ecu 3.0.  Håper dette kan løse en rekke "bugs".  ::)

Motorwatt

Dessverre vil nok bytte til HW3 neppe løse noe problem. Det går hundretusener av biler med 2.0 og 2.5 så en overflod med bugs hadde det nok blitt tatt tak i. For nysgjerrighetens skyld: Hvilke bugs er det du har?
Tesla S75D - 09/2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA