Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på

Startet av elektro, mandag 13. desember 2021, klokken 09:57

« forrige - neste »

Barfot

Vi kjører vår I-Pace jevnt og trutt på 17,2 kW/t pr. 100 km, forrige uke kjørte fruen 143 km med 16,6 og 196 km med 15,8 i forbruk, dog den siste med kanskje 4-500 meter nedoverbakke totalt, men på vestlandsveier.

Har reservert Ocean pga at I-pace har litt kort kjørelengde på vinter, vi kjører ofte langt, over 360 km i strekket og noe snau bagasjeplass for klær etc pga den skrånende bakluken.

Men - fy søren for en god bil I-Pace er, kjørt den nå 39.000 km på 16 mnd.

e-Stig

Er det generelt laber interesse for denne bilen i Norge, siden ingen skriver om den? Eller kommer det for lite informasjon fra Fisker man kan diskutere rundt?
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

saphran

Den nye konfiguratoren fikk øynene mine opp for at dette ikke er en så prisgunstig bil som ihvertfall jeg fikk inntrykk av tidligere. Alt av tillegg er latterlig høyt priset :(

Jeg ville ha en Ultra til 510k, men med hvitt interiør (+54000 !!), Big Sur farge (+49000 !!!)..og selvfølgelig vinterpakke. Så kommer vinterdekk (+43000!), hengerfeste...og gjerne noen felger som ikke ser helt noldus ut; og vipps er vi i 710.

Til sammenlikning koster hvitt interiør 10 000, dyreste farge 27000 og vinterdekk 25000 på en Tesla Model Y...mens hengerfestet der er inkludert.

AeroXWD

Sitat fra: saphran på mandag 28. november 2022, klokken 08:58
Den nye konfiguratoren fikk øynene mine opp for at dette ikke er en så prisgunstig bil som ihvertfall jeg fikk inntrykk av tidligere. Alt av tillegg er latterlig høyt priset :(

Jeg ville ha en Ultra til 510k, men med hvitt interiør (+54000 !!), Big Sur farge (+49000 !!!)..og selvfølgelig vinterpakke. Så kommer vinterdekk (+43000!), hengerfeste...og gjerne noen felger som ikke ser helt noldus ut; og vipps er vi i 710.

Til sammenlikning koster hvitt interiør 10 000, dyreste farge 27000 og vinterdekk 25000 på en Tesla Model Y...mens hengerfestet der er inkludert.

Jeg tipper interessen kommer til å tilta etter hvert som man får lest tester osv.

Prisene virket jo nesten å være for gode til å være sanne før man fikk se prisene på valg og ekstrautstyr, men det ser ut som at man kan få seg en fin bil med god rekkevidde dersom man kan fire litt på krav til utstyr. Mercedes skulle ha 40.000 for 20" vinterhjulsett på EQC, så 43.000 virket ikke hinsides. Vinterhjul kan man jo uansett kjøpe annensteds. 

Mulig det er litt bugs i konfiguratoren?  Slik jeg tolker konfiguratoren må man velge Ultimatepakke til 64.000 hvis man skal ha viskere med regnsensor, og Fisker Intelligent Pilot til 64.000 for å få adaptiv cruise, selv om det står i utstyrslisten at det er inkludert? Vinterpakke til 14.000 må man velge for å få varme i seter og ratt, så skal man kan nesten velge Extreme med en gang. Men samtidig får man mye utstyr som standard som man må betale dyrt for hos f.eks Audi. 

2017 i3 94Ah FC

saphran

#19
Fisker Ocean One får man velge i konfiguratoren fremdeles og der er (var) det meste til grei pris...men med liten skrift står det jo dessverre at den er utsolgt. Litt rart de ikke bare har tatt den vekk da.

De som fikk kjøpt One kan potensielt snu seg rundt og selge den for 150k-200k mer etterpå bare ved å matche prisen på samme bil da..Grei avkastning på et innskudd på 50k :-O

pst

Sitat fra: elektro på mandag 13. desember 2021, klokken 09:57
Flott at det nå finnes et delforum for oss som vurderer denne bilen og har reservasjon. Produksjonen starter etter alle solemerker i Østerrike om 6-12 mnd. Det er imidlertid mye jeg lurer på, her er mine topp 5:

- Hvordan er støynivået og vinterytelse, når alle glassflater unntatt frontruta kan åpnes?
- Får bilen rails eller noen gode måte å feste takstativ på, hva med hengervekt?
- Må man ha solcelletak om man skal ha alt annet utstyr, og er dette gjennomsiktig?
- Setene ser kule nok ut, men mangler justerbar lårstøtte, og ser ut til å være veldig "in your face" for baksetepassasjerene. De må være et mareritt med bakovervendte barneseter.
- Sist, men ikke minst, hvordan er bagasjeplassen? Firkantet form og ikke overdrevet bakseteplass gir håp om at bagasjerommet er bra. På høyde med, eller bedre enn ENYAQ? Men noen skiluke eller delingsnett for trygg utnyttelse av dette, kan man vel bare drømme om..
Lurer du ennå ?  ;)
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA