Trenger input vedrørende Q4-bestilling og tilvalg

Startet av PelleParaffin, søn 12. des 2021, kl. 10:39

« forrige - neste »

PelleParaffin

Hei.

Jeg har satt opp en 50 quattro, men er usikker rundt enkelte tilvalg. Håper noen her har bra peiling og kan gi meg råd.

1) Advanced key, safe funksjon. Erfaringer?

2) Dynamikkpakke plus - adaptiv demping. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe S line, og likte hvordan den var å prøvekjøre, men nå lurer jeg på om dynamikkpakke plus og adaptiv demping har noe for seg. Ville dere ofret sportsunderstellet for dette?

Hva ville dere gjort?

3) Komfortpakke vs komfortpakke plus. Jeg sliter med å skjønne forskjellen? Hva er greia?

Takk for svar

Edit. Takk for tips.

Tomas_v

1) Absolut.
2) Har ikke, kan ikke kommentere.
3) Absolut. Med Plus du får el.seter med minne. Deler du bilen med kona f.e. da er det verd å ha.

daktari

Adaptive dempere gir deg muligheten til å justere fastheten på demperne fra betongstivt til mykt. Du kan altså ha en sportslig bil ene dagen og myk den andre dagen. De er regnet som veldig bra i alle tester.

Hvis du bare er opptatt av en sportslig bil så klarer du deg med sportsunderstell med stivere og kortere fjærer og standard dempere. (For meg blir det for ubehagelig).

De adaptive demperne justerer seg neppe underveis i kjøringen basert på tempo osv., du velger kjøreprogram på skjermen.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på tor 16. des 2021, kl. 09:35
Adaptive dempere gir deg muligheten til å justere fastheten på demperne fra betongstivt til mykt. Du kan altså ha en sportslig bil ene dagen og myk den andre dagen. De er regnet som veldig bra i alle tester.
Prøvde Q4 med adaptive dempere, ville absolutt ha valgt det.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA