Søksmål mot Tesla for SuC-struping på TMS 2013-2016 ledet av Tesla-eiere

Startet av magnussen01, fredag 10. desember 2021, klokken 08:52

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 13. juni 2023, klokken 16:17Denne saken er berammet i Tingretten førstkommende fredag :+1:
Spennende...tror du de møter opp? Og hvis ikke de har gyldig fravær, da blir det kansje fraværsdom.....kansje det er lettere å svelge...

https://www.nettavisen.no/okonomi/tesla-domt-i-forliksradet-na-vil-de-ha-saken-tatt-opp-pa-nytt/s/12-95-3424132841

BMW850

Har ikke anelse. Men om de ikke har gode motargumenter og vi vinner frem skal det mye til for at de kan trenere og ta saken videre til lagmannsretten. Etter det jeg har forstått...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Electric cars in Norway

Sitat fra: BMW850 på onsdag 14. juni 2023, klokken 06:12Har ikke anelse. Men om de ikke har gode motargumenter og vi vinner frem skal det mye til for at de kan trenere og ta saken videre til lagmannsretten. Etter det jeg har forstått...
Ingen anelse jeg heller., men lykke til i morgen.......stikker kansje innom i morgen hvis jeg rekker det, pleier jo å være åpent hus (og fri bar.... NOT).... hvis ikke pressen tar alle setene.... kan vel ikke bli lukkede dører i en slik sak...?   Håper de møter opp og taper big time :+1: men det får vi jo ikke rede på i morgen....

BMW850

Electric cars in Norway

Sitat fra: BMW850 på torsdag 15. juni 2023, klokken 00:56Nei, det er visst satt av 5 dager.
BMW :+1:  takker for info. Jeg heier på dere! Kan du gi oss en oppdatert status...??  Eller er det som politiets etterretningstjeneste der inne i rettssaken?   Bare hysj hysj ;D

BMW850

Ingen oversikt eller aktiv deltager i dette, er kun med i gruppen og bidrar til saksomkostninger. Vet som sagt at det var satt av 4 dager i Tingretten. Ikke hørt noe og vet ingenting om hvordan det gikk. Vi får nok beskjed av de som administrerer gruppa før eller senere. Men spent på hva det endte opp med i denne omgangen. Helt tyst i media også. Har forsøkt å google litt på hvor saken står i Danmark da de er i en identisk prosess men lite å finne :-X

Mobileum

Hvis det er inngått en NDA er partene forhindret fra å uttale seg. Tesla benytter NDA flittig.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Alfa Bergen

Sitat fra: Mobileum på søndag 25. juni 2023, klokken 21:09Hvis det er inngått en NDA er partene forhindret fra å uttale seg. Tesla benytter NDA flittig.

Det er umulig å ha noen NDA for dommer i Norge ei heller det som fremkommer i åpen rett. Dommen er offentlig, og enhver skal kunne kreve kopi av den
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Mobileum

Er det avsagt dom? Ikke uvanlig at forlik (med NDA) inngås like før, eller under rettsforhandlingene.

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

BMW850

Jeg har bedt om innsyn nå. Fikk tilbakemelding i går om at det gikk bra og at alle var fornøyd. Advokatfirmaet forbereder ett skriv som skulle sendes alle de 118 berørte i dag. Ikke fått noe så det kommer nok så fort det er klart. Men- ikke godt å vite hva det dreier seg om. Dette var jo en pilotsak så det kan absolutt hende at vi bare er ett skritt nærmere. Tar ikke seieren på forskudd i det hele tatt - vi må nok smøre oss med tålmodighet. Men hvem vet, kanskje vi blir positivt overrasket. Det er alt JEG kan si.

Electric cars in Norway

Bmw... :+1:  legger du kansje ut doms dokumentet her hvis du får innsyn? Eller er det ulovlig? Nei, det er det vel ikke? Det er vel off dok det?

Mobileum

Igjen. Hvis det ble et forlik før domsavsigelse, ble det ingen dom. Jeg har tro på at det er slik det endte. Og ingen får da heller ikke vite hva det endte med.

Sole

Jeg håper jo virkelig vi i gruppa av bileiere får høre noe...
Men så langt ikke et pip, ei uke etter avslutninga av forhandlingene.

Mobileum

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA